Advertising13.12.2016

De slechtste Nederlandse slogan van 2016 is gekozen


Een goede slogan verzinnen is heel lastig. Niet iedereen stoot op goud als ze een pakkende samenvatting van hun bedrijf verzinnen. Voor elke ‘Bloemen houden van mensen’ of ‘even Apeldoorn bellen’ heb je een ‘wat ik onder geen enkele voorwaarde doe is een grote boodschap zonder V.I.Poo’. Er zijn weinig momenten waarop dat duidelijker wordt als verkiezingen van de beste slogan, zeker als ze gekaapt worden door de trollen. Daarom is ‘Wij van Wc-een adviseren Wc-eend’ officieel de beste slogan ooit in Nederland. Bedankt, internet.

Suske en Wiske en de slechte slogan

Er zijn ook genoeg verkiezingen voor slechtste reclame, meest irritante spokesperson en natuurlijk de algemene ‘slechtste slogan’ die de meest waardeloze bedrijfs- en reclameslogans beoordelen op sloganverkiezing.nl met een tienkoppige jury voor wie taal zeg maar helemaal hun ding is. De verkiezing liep tot deze week en we hebben een winnaar:

Winnaar-Slechtste-Slogan-van-2016
Winnaar-Slechtste-Slogan-van-2016

Local Heroes in Utrecht is dus het ergst. Maar ze zijn niet alleen: geen verkiezing zonder een top tien natuurlijk. Dit zijn de tien aller-, allerergste slogans die in Nederland te vinden waren dit jaar.

  1. Zit je haircut (hairsalon en barber Local Heroes, Utrecht)
  2. Your shit is my food! (loodgietersbedrijf L.P. Reith, Den Haag)
  3. Tiet voor een goede BH (lingeriewinkel Hullegie, Epe)
  4. Linger OG Makelt het voor elkaar! (makelaar Linger OG, Amsterdam)
  5. Wie niet horren wil moet maar voelen (Horrenpartners hordeuren, Lonneker)
  6. We’re full of crêpe! (mobiele foodtruck Creppies, Vlaardingen)
  7. Food to Thai for! (Thais restaurant Thai from Sky, Amstelveen)
  8. Wij spelen open taart (Strik Patisserie, Nijmegen)
  9. Aad Kentie. Wie kentie niet?! (koffie- en snackcorner Aad Kentie, Rotterdam)
  10. Zaag u niet uit de naad. Wij zagen alles op maat (houthandel Van Straalen, Utrecht)

Best grappig

Eerlijk? Er zijn toch een aantal glimlachen en proestjes ontsnapt bij het bekijken van de top tien en ondanks dat ze allemaal inderdaad geen prijs winnen voor innovatief denken over slogans zijn de meesten gewoon semi-grappige woordspelingen die ongeveer 99% van de bevolking maakt. Iedereen houdt van woordgrappen, ook al zijn ze officieel niet sjiek bevonden door de hoeders van de humor.

De bedrijven in kwestie zullen er in elk geval vast net zo hard om moeten lachen als toen ze hun slogan bedacht hebben. Ze verdienen een andere prijs: die voor moed, dat ze hun half bezopen grapje doorgezet hebben tegen beter weten in. De meesten van ons lachen gewoon mee. Oprecht gefeliciteerd dus!

[Afbeelding © photographee.eu – Fotolia]

Patrick Smeets

Game-enthousiast, tech blogger en presentator. Was ooit rockster. Local celebrity in Limburg maar ziet graag veel van de wereld. Er zijn niet genoeg kattenGIFjes in de wereld.

Verder lezen over Award

De allerlelijkste website van 2024 wil geen restyle

De lelijkste website van 2024 kun je bijna niet meer gemaakt krijgen in 2024: de programma’s die je kunt gebruiken om sites te maken zijn simpelweg veel te goed geworden, daarmee kun je een gedrochtje als deze er niet meer uit weten te halen.

Online04.07.2024

De allerlelijkste website van 2024 wil geen restyle

Deze websites zijn genomineerd voor lelijkste website van het jaar

Websites met Comic Sans, of gekke kleurencombi's. Je kunt nu stemmen op de website die jij eruit vindt springen op het gebied van lelijkheid.

Online29.05.2024

Deze websites zijn genomineerd voor lelijkste website van het jaar

30 grappige dierenfoto’s die kans maken op de Comedy Pet Awards 2024

Het is weer bijna tijd voor de finale van de Comedy Pet Awards en voordat we horen wie de winnaars zijn, zijn hier de 30 grappige dierenfoto's die kans maken op de winst.

Mobile19.05.2024

30 grappige dierenfoto’s die kans maken op de Comedy Pet Awards 2024

Oscars 2024: hier stream je alle winnaars

De Oscars zijn vergeven: de beste films van 2023 hebben hun prijzen gekregen en hierbij viel vooral op dat Oppenheimer goed op stoom was: 7 Oscars gingen er naar die film, waaronder de meest begeerde, namelijk die van Be...

Entertainment11.03.2024

Oscars 2024: hier stream je alle winnaars

​Waarom Barbie-nummer I’m Just Ken zo’n internethype is

“Het lijkt niet uit te maken wat ik doe. Ik ben altijd nummer twee. Niemand weet hoe hard ik het geprobeerd heb. Ik heb gevoelens die ik niet kan uitleggen. Ik word er gek van.” Je zou het niet zeggen, maar dit zijn...

Entertainment27.02.2024

​Waarom Barbie-nummer I’m Just Ken zo’n internethype is

Oscar-nominaties bekend: Oppenheimer en Barbies strijden door

De Oscar-nominaties van dit jaar (maar voor films van 2023) zijn bekendgemaakt. We zien dat Oppenheimer de grootste kanshebber is met 13 nominaties, Poor Things heeft er 11, Killers of the Flower Moon 10 en het fijne Bar...

Entertainment23.01.2024

Oscar-nominaties bekend: Oppenheimer en Barbies strijden door

​Game Awards 2023: alle aankondigingen op een rij

We stonden al stil bij de winnaars van de Game Awards, maar naast die enorme rij games die een award hebben ontvangen, barst het evenement ook altijd van de aankondigingen. We gaan ze allemaal bij langs. Hideo Kojima on...

Gaming08.12.2023

​Game Awards 2023: alle aankondigingen op een rij

​Dit zijn de beste games van 2023

Afgelopen nacht zijn de Game Awards weer vergeven en dat betekent dat we weten welk spel de beste game van het jaar is geworden. Maar we weten ook wel indiegame het meest gewaardeerd werd. De grote winnaar van de Game Aw...

Gaming08.12.2023

​Dit zijn de beste games van 2023

Game Awards 2023

Verder lezen over Campagne

Of je die jackpot nou wint of niet: wees een Winner Man

Bijna iedereen heeft wel een antwoord als je hem vraagt wat hij of zij zou doen met 120 miljoen, maar niemand vraagt wat je nu doet om je een winnaar te voelen. Wat als je dat wel doet?

Entertainment04.06.2024

Of je die jackpot nou wint of niet: wees een Winner Man

​Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af

Het gegeven dat diefstal fout is en dat de dief daarvoor bij uitstek verantwoordelijk is, zorgt dat er soms voor dat jij alles maar gerust laat slingeren, jij jouw ramen niet langer sluit en jij jouw voor- en achterdeur...

Online22.02.2024

​Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af

Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?
Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal

Vandaag is er een nieuwe (video)podcast beschikbaar gekomen waarin voormalig bondscoach Louis van Gaal voor het eerst in lange tijd een interview geeft. Van Gaal gaat voor de Podcast-serie Lichtpuntjes (van SIRE) in ges...

Video19.02.2024

Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal

​Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge

In aanloop naar Valentijnsdag lanceerde Intertoys vanuit hartje Rotterdam zijn eerste social campagne gericht op volwassenen, de Love Challenge. In een speciale bloemenkas voor de markthal in Rotterdam, ondergaan koppels...

Marketing13.02.2024

​Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge

'De enige roos die nooit verwelkt’
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april

Op 1 april gaat de derde editie van de Alzheimer Challenge van start. Deelnemers worden uitgedaagd om gedurende de maand april 300 kilometer af te leggen om aandacht te creëren voor Alzheimer, een ziekte die in Nederlan...

Online27.03.2023

Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april

voor een toekomst zonder dementie
Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23

EA Sports heeft in samenwerking met verschillende competitiepartners een reeks in-game kits gelanceerd met krachtige boodschappen over het uitbannen van racisme en discriminatie in het voetbal, zowel op als buiten het ve...

Gaming22.03.2023

Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23

Alle spelers kunnen de actie supporten
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

Het branded content en partnerships-team van Havas+Lemz lanceert Havas Play. Dit gloednieuwe label dat wereldwijd gelanceerd wordt, bouwt betekenisvolle relaties tussen merken en mensen op het snijvlak van entertainment,...

Media22.03.2023

Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

"Voor elk merk het juiste speelveld"
ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne

KLM heeft deze week als eerste luchtvaartmaatschappij ChatGPT, het geavanceerde taalmodel (software GPT-3.5) van OpenAI, toegevoegd als onderdeel van een communicatiecampagne. Valentijnsdag Op 14 februari lanceerde...

Marketing16.02.2023

ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne

resultaten zijn positief