Google lanceert lokale bedrijfsadvertenties

Vorig artikel Volgend artikel
1169559372googla maps ad

Google heeft vandaag een nieuwe advertentietoepassing gelanceerd voor Google Maps. Het is vanaf nu voor ieder bedrijf mogelijk om te adverteren op Google Maps. Via lokale bedrijfsadvertenties kunnen bedrijven op deze wijze zelf hun vestiging met hun eigen logo, of een icoon (beeldmerk van de brache op type onderneming), op de kaart aangeven.

Wie eenmaal een account heeft aangemaakt via het Bedrijfscentrum kan zelf verder meer informatie, zoals contactgegevens en commerciële informatie over de onderneming weergegeven. Zo biedt Google bijv ook de mogelijkheid om openingstijden ed. aan te geven.

Het nieuwe systeem stelt adverteerders in staat om voor meerdere vestigingen in verschillende regio’s te adverteren . Om deze vestigingen in te voeren biedt de toepassing ook de mogelijkheid om een bulkupload te doen.

Google’s nieuwste advertentietoepassing is volgens Marc Duijndam, country manager Google Benelux, in lijn met de missie van Google om informatie toegankelijker en beter bruikbaar te maken. “Lokale bedrijfsadvertenties heeft voor de gebruikers van Google Maps toegevoegde waarde omdat het bruikbare en relevante informatie toevoegt aan de resultaten die Google Maps biedt.

Volgens Sidney Mock, marketing manager van Google Benelux, is Google Maps inmiddels de op twee na meest gebruikte site voor het zoeken naar bedrijven via Maps. De echte boost van het gebruik zal pas komen als Google bij relevante zoekopdrachten op Google.nl het eerste resultaat vanuit via een ‘one box' gaat tonen. Dit gebeurt inmiddels al wel in de US (Voorbeeld)

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast blogger, strateeg, storyteller en online-marketeer. Je maakt Henk blij met bijzondere...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies