Nike lanceert Joint Product eXperience in de NL Windows Live Messenger

Vorig artikel Volgend artikel
1158700654air max

De eerste Joint Product eXperience (JPX), een nieuwe manier van adverteren in Windows Live Messenger, wordt vandaag door Nike gelanceerd als onderdeel van de multimediale 'Nike Air Max campagne'. Het Joint Product eXperience-concept is gebaseerd op 'samen bekijken, proberen en beleven' en geeft gebruikers van Windows Live Messenger (de opvolger van MSN Messenger) de mogelijkheid om een product van een adverteerder samen te bekijken en te bespreken.

Een JPX is een 'activiteit' die een Windows Live Messenger gebruiker kan starten door zijn of haar gesprekspartner uit te nodigen. De Joint Product eXperience van Nike heeft de vorm van een animatie waarin de Nike Air Max van alle kanten bekeken kan worden, bestuurd door een van de twee gesprekspartners. De ander ziet direct wat er verandert zodat zij steeds over hetzelfde kunnen communiceren .

Michou Malestein, Marketing Manager van Nike Nederland; "Nike staat voor originaliteit en innovatie, en ik denk dat we met deze Joint Product eXperience verrassend voor de dag komen." Dankzij deze JPX kunnen consumenten de nieuwe Air Max schoen samen van alle kanten bekijken en beoordelen. Bovendien kunnen zij hun mening direct kenbaar maken - via de zogenaamde 'Shout out' - aan iedereen die op dat moment aan de JPX deelneemt.

"De veeleisende online consument van nu wil een product online op heel veel manieren kunnen bekijken en dat kunnen delen met anderen zodat een echte beleving ontstaat. Daarnaast biedt de Joint Product eXperience Nike voldoende mogelijkheden om de Air Max te presenteren. Dit was de basis van ons advies. De JPX is de start van online interactie tussen Nike en haar doelgroep. Dit is de rol die wij Internet willen laten spelen in deze multimediale campagne" aldus Wilko Kuipers van mediabureau Mindshare.

Consumenten kunnen de JPX vinden via het menu 'Start een activiteit' en via advertenties in Windows Live Messenger die hen direct leiden naar de JPX. Aan dit innovatieve project werkten mee: Nike, Info.nl (de maker van de animatie van de Nike Air Max), het mediabureau Mindshare en MSN.

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast blogger, strateeg, storyteller en online-marketeer. Je maakt Henk blij met bijzondere...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies