Dagbladreclame minder storend

Vorig artikel Volgend artikel
1115325584kranten

Na al het slechte nieuws over dalende oplagecijfers besloot Cebuco -de marketing organisatie van de Nederlandse dagbladen- maar eens een Powerpoint Presentatie online te zetten met daarin positieve cijfers.

Aanleiding zijn de nieuwe NOM Cijfers, een nationaal interesse- en productonderzoek onder 13.500 Nederlanders.

Cebuco zal erg blij geweest zijn met het feit dat 75 pct van de ondervraagden zegt op dagbladreclame te letten en dit meer te waarderen dan de brievenbusreclame.

Daarnaast concluderen zij dat dagbladadvertenties minder storend worden ervaren dan reclame op internet, tv en radio. Zo komt bijvoorbeeld naar voren dat slechts 12 à 13 pct van de tv-kijkers tijdens de reclameblokken gewoon naar dezelfde zender blijft kijken. De rest zapt of doet even iets anders.

Kijk voor meer gegevens over het bereik per leeftijdscategorie, welstandsklasse, geslacht, opleiding, gezinssamenstelling en interessegebied op de site van Cebuco.

Founder Institute

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies