Advertising19.09.2010

De 24 uur van de reclame


de-24-uur-van-de-reclame.jpg
de-24-uur-van-de-reclame.jpg

De VEA en BVA organiseren op woensdag 13 oktober 2010 voor de allereerste keer in de Nederlandse reclamegeschiedenis het Ad Festival ‘De 24 uur van de Reclame’.

Op en rond het Rembrandtplein vindt een scala van evenementen plaats voor iedereen die iets met het reclamevak te maken heeft. De vier overkoepelende thema’s tijdens de 24 uur zijn creativiteit, effectiviteit, verantwoord communiceren en talent. Tijdens het Ad Festival is in de pas geopende Club Air tevens de uitreiking van dé prijzen voor de meest effectieve communicatie, de EffieAwards. Eerder op de dag vindt eveneens in Club Air het Ad Congres ‘Wanneer is genoeg genoeg’ plaats. Hier zullen een aanta; bekende gezichten uit de internationale reclamewereld hun visie geven op verantwoord, effectief en creatief communiceren.

Sprekers zijn onder anderen filosofe en pleitster voor ‘meer spiritueel kapitaal’ Danah Zohar en global chief creative director bij LBi Lost Boys Chris Clarke. Tijdens het Ad Congres komt ook de mening van de Gemiddelde Nederlander aan bod via een speciaal voor deze gelegenheid verricht onderzoek van Millward Brown.

De 24 uur gaan officieel van start op 12 oktober om 22:30 uur met een spectaculaire opening van de PANL tentoonstelling bij de Stopera en eindigen precies een etmaal later om 22:30 uur op 13 oktober met een Afterparty in de grote Club van Escape.

Andere evenementen zijn onder meer de Cannes Lions Amsterdam, het Groot Reclame Talent Ontbijt, de Reclame Man/Vrouw van het Jaar, een eerbetoon aan de Nederlandse IMCC Award winnaars, de beste reclamefilms in Tuschinski, Talent Speed Dating, de Workshop 3D commercial maken en een ‘sneak preview’ van uitkomsten van een onderzoek naar de rol die reclame kan spelen bij de oplossing van mondiale problemen.

Ga voor meer info, het volledige programma en het bestellen van kaarten naar: www.24reclame.nl
Twitter : volg @24reclame of check #24reclame

Verder lezen over Reclame

​Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu

Televisiereclames die door de jaren heen steeds opnieuw voorbij komen, lijken in staat ons collectief te hersenspoelen. Een fascinerend voorbeeld hiervan zijn de al sinds decennia voorbij komende televisiereclames van ee...

Nieuws05.02.2024

​Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu

Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen

Persoonlijk heb ik een hekel aan reclame, zowel op tv als online. En dan bedoel ik reclame die je steeds vaker, en langer, ‘verplicht’ bent om te kijken voordat je een programma of video start, of verder kunt kijken....

Entertainment07.09.2023

YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen

Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingen
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld

Grote internationale adverteerders experimenteren met generatieve AI-tools zoals ChatGPT om de kosten van de productie van reclame te drukken. Marketeers denken dat generatieve AI niet alleen de productie goedkoper kan m...

Marketing23.08.2023

Generatieve AI breekt door in de reclamewereld

Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeers
Influencers moeten kids laten meedelen in hun verdiensten

Influencers, als ze genoeg volgers en views hebben, kunnen een aardig zakcentje verdienen met hun posts en video’s op sociale netwerken en YouTube. Dat doen ze vooral ook door het promoten (of pluggen) van producten wa...

Social Media17.08.2023

Influencers moeten kids laten meedelen in hun verdiensten

De voordelen en nadelen van adblockers

YouTube heeft het het afgelopen weekend nog wat duidelijker gemaakt: adblockers worden niet geaccepteerd. Je krijgt straks geen video’s meer te zien als je gebruikmaakt van advertentieblokkerende software. Maar die sof...

Advertising14.08.2023

De voordelen en nadelen van adblockers

YouTube op TV krijgt onskipbare advertenties van 30 seconden

Waar YouTube in de browser en YouTube de app op smartphones al een tijdje het gas erop heeft waar het gaat om reclames, gaat het nu volle kracht vooruit met commerciële uitingen in de televisie-app. Er komen onskipbare...

Video18.05.2023

YouTube op TV krijgt onskipbare advertenties van 30 seconden

Hè bah
Tesla wil reclame gaan maken

Er zijn bedrijven die zelf nauwelijks reclame hoeven te maken om hun producten aan de man, of vrouw, te brengen. Ze genereren uit zichzelf al zoveel aandacht dat betaalde commercials niet nodig zijn. Die strategie is ech...

Automotive17.05.2023

Tesla wil reclame gaan maken

De adem van de concurrentie wordt te heet en prijsverlagingen werken niet meer
​Reclameverbod voor online casino’s

Online casino’s zijn in Nederland sinds 1 oktober 2021 toegestaan indien er een kansspelvergunning is verstrekt door de Kansspelautoriteit. Het legaliseren van de online gokmarkt is gepaard gegaan met enorm veel reclam...

Online12.04.2023

​Reclameverbod voor online casino’s