De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Apple kondigt deze week de eerste merken aan die gebruik gaan maken van iAd’s in Europa, dit na een gemengde ontvangst van deze nieuwe mobiele advertentie-service in de VS.
Toen Apple begin april toegang kreeg tot de mobiele advertentiemarkt werd het met veel gejuich ontvangen hopende dat het extra power zou geven aan het maar langzaam groeiende format “that has yet to live up to its potential.” Maar dat enthousiasme is afgenomen door hoge prijzen voor advertenties, een traag productieproces en klanten die uit de markt stappen. “They are expensive and a pain to deal with“.
Apple heeft de Europese lancering van iAds’s in de afgelopen paar weken al 2 keer eerder uitgesteld, en is in sommige gevallen zelfs bereid geweest om campagnes te draaien voor minder dan het minimum bestedingsbedrag van 1 miljoen dollar om maar een paar goede namen als adverteerders aan te kunnen trekken.
“Apple is in a weaker position than you’d think.” De Europese lancering geeft ontwikkelaars en adverteerders uit de regio de kans om zich te richten op iPhone gebruikers op dezelfde als hun collega’s dat in de VS doen. Onder de “Early adopters” kunnen we L’Oréal, Renault en Nestlé rekenen, met 2 of 3 campagnes die draaien op de iPhone en iPod touch apps begin december, maar de meeste zullen niet draaien voor volgend jaar.
Apple is nog steeds aan het uitvogelen hoe ze advertising het beste kunnen verkopen. De juiste infrastructuur lijkt op dit moment te ontbreken. “You don’t just become a sell-side media company overnight.“
Ook lijken clienten het nog niet echt serieus te nemen, het valt nu dus nog in de experimentele categorie, samen met zo’n beetje de rest van mobile advertising.
Verder lezen over Apple
Mobile03.05.2024
Apple Maps ondersteunt in Nederland nu ook fietsroutes
Gadgets25.04.2024
Een nieuw Apple-event op 7 mei: iPads, iPads, iPads
Gaming08.04.2024
Je kunt nu een game-emulator gebruiken op je iPhone
Technology04.04.2024
Gerucht: Apple ontwikkelt een huisrobot
Gadgets02.04.2024
Waarom je niet altijd voor een iPad hoeft te kiezen
Technology27.03.2024
Apple WWDC 2024 vindt plaats op 10 juni: AI komt eraan
Mobile22.03.2024
Verenigde Staten klaagt Apple aan voor telefoonmonopolie
Mobile21.03.2024