Floyd is journalist en al jarenlang als razende reporter werkzaam in de (landelijke) media. Daarnaast een passievolle podcastmaker en hij staat graag voor of achter de camera.
‘Jeugdvoetballers wereldwijd de kans geven hun ware potentieel te benutten’. Dat is het hoofddoel van de start-up JOGO. Het data-driven talentontwikkelingsplatform heeft nu veel geld opgehaald. De 2 miljoen euro die ze opgehaald hebben gaat de start-up gebruiken om verder te groeien en door te pakken in haar ambitie om de jeugdontwikkeling in het voetbal te revolutioneren.
Meten is weten, ook in het voetbal
JOGO heeft een data-driven platform gecreëerd waarmee jeugdspelers hun voetbaldroom kunnen najagen en voetbalclubs en -trainers waardevolle inzichten krijgen om hen daarbij te helpen. Met de gratis te gebruiken JOGO-app – beschikbaar op iOS en Android – kunnen spelers effectief werken aan hun technische, fysieke en cognitieve vaardigheden.
Nieuwe financiële injectie is nodig
Het binnenhalen van 2 miljoen euro aan investeringen is een belangrijke mijlpaal voor de Amstelveense startup en een bevestiging dat het innovatieve talentontwikkelingsplatform goed op weg is om de jeugdontwikkeling in het voetbal revolutionair te verbeteren. “We zijn blij te kunnen melden dat we weer een nieuwe investeringsronde hebben binnengehaald”, zegt JOGO-oprichter David Dwinger. “Dit is opnieuw een bevestiging voor mij en mijn team dat we op de juiste weg zijn. Het voelt goed dat investeerders vertrouwen hebben in ons bedrijf en ons ambitieuze project.”
Jong bedrijf, veel groei
JOGO bestaat pas sinds april 2020, maar is goed op weg om een gevestigde naam te worden in het voetbalwereldje. Veel clubs en academies, nationaal en internationaal, gebruiken het platform reeds om de vaardigheden van hun jeugdspelers te verbeteren. JOGO is van plan om het verzamelde kapitaal te gebruiken om zijn markt verder uit te breiden en het talentontwikkelingsplatform naar meer clubs, academies en spelers wereldwijd te brengen. “We hebben de afgelopen tien maanden veel bereikt, maar we willen meer”, aldus Dwinger. “We zullen de financiering gebruiken om het team te versterken en internationaal strategische partnerships aan te gaan, om zo nog verder door te groeien. Strategische samenwerkingen zijn een integraal onderdeel van JOGO’s aanpak, dus we zijn altijd geïnteresseerd in nieuwe partners om onze horizon te verbreden. We willen jeugdvoetballers wereldwijd de kans geven hun ware potentieel te benutten.”
Betere sportprestaties door AI-analyse
Geheel in lijn met het motto van het bedrijf – track, analyse, improve – geeft de slimme app clubs en trainers gedetailleerde data over de ontwikkeling van een speler. De JOGO-app volgt de prestaties van een jeugdvoetballer tijdens trainingen en/of wedstrijden, analyseert deze en vertaalt deze via een AI-engine naar gepersonaliseerde verbetersuggesties. “Een van de vele features van JOGO is dat het spelers in staat stelt om op afstand te werken aan hun skills. Op individueel niveau, met hun eigen data. Altijd en overal”, legt Dwinger uit. “Maar we zagen de vraag naar deze ‘nieuwe manier van trainen’ al toenemen voordat corona uitbrak. De pandemie heeft de markt enkel een extra zetje gegeven.”
[foto: Joshua Hoehne on Unsplash]
Verder lezen over Kunstmatige Intelligentie
Online22.04.2024
Een realistische video van jou is gemaakt met één foto
Online19.04.2024
AI organiseert eigen missverkiezing: wie wordt Miss AI 2024?
Gaming17.04.2024
AI is gearriveerd in gaming – hoe wordt de technologie gebruikt?
Technology17.04.2024
SAP opent een experience center dat volledig is gericht op AI
Technology17.04.2024
AI in de Zorg: Inzichten van HLTH Europe Roadshow 2024
Mobile16.04.2024
Dit is de nieuwe edge generatie van Motorola
aangedreven door moto AIOnline15.04.2024
Adobe geeft indrukwekkend voorproefje van AI in videobewerking
Technology15.04.2024
Waarom zou elk modern bedrijf moeten overwegen een Document Management Systeem te implementeren?
Verder lezen over Voetbal
Technology03.04.2024
De eerste voetbalwedstrijd die je in VR kunt kijken: PSV – AZ
Entertainment02.04.2024
Formule 1 gaat verhuizen: maar niet definitief
Video19.02.2024
Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal
Marketing02.02.2024
Real Madrid en HP kondigen nieuwe samenwerking aan
Entertainment23.11.2023
Cody Gakpo in driedelige docuserie op Viaplay
Na Verstappen en HaalandGaming25.10.2023
KPN blijft voorlopig partner van de eDivisie
Online22.08.2023
De waarde van een voetballer? Clubs kunnen gewoon googelen
Entertainment21.08.2023