Ron verdiende zijn sporen in de Telecom als Mobile Cowboy. Na bijna 15 jaar was hij toe aan een nieuwe uitdaging als zelfstandig freelance journalist, blogger en tekstschrijver. Het bloed kruipt echter waar het niet gaan kan. De Mobile Cowboys is back! Met lasso en zweep in de aanslag om de ingeslapen telecommarkt weer eens goed wakker te schudden en met scherp te schieten!
Gadget fabrikanten doen het al jaren. Ze openen eigen winkels, zogenaamde experience stores, om klanten die tegenwoordig vrijwel alles online (moeten) kopen, toch de mogelijkheid te geven producten fysiek aan te raken en uit te proberen. Meta, bekend van facebook, gaat nu ook zo’n eigen winkel openen. Nee, niet zodat je er kunt facebook’en of whatsapp’en, maar om de fysieke producten van het bedrijf te proberen, testen én kopen.
Meta Store met fysieke en virtuele demo’s
De deuren van de Meta Store, zoals de winkel heel toepasselijk – en weinig creatief – gaat heten, openen op 9 mei a.s. op de Meta campus in Burlingame, Californië. Behalve het vasthouden en uitproberen van producten zoals de VR-brillen, beschikt de winkel ook over een Quest 2 demo en de mogelijkheid via videogesprekken contact te leggen met winkelmedewerkers. Daarnaast kunnen bezoekers ook ontdekken hoe Ray-Ban Stories hen kunne helpen aanwezig te blijven in de wereld om hun heen.
De Meta Store beschikt ook over een interactieve Quest 2-displaywand. Daar kunnen bezoekers hardware, accessoires en de beschikbare content proeven. In de Quest 2-demoruimte, kunnen games zoals Beat Saber, GOLF+, Real VR Fishing of Supernatural op een kamerbreed gebogen LED-scherm gespeeld worden. Dat scherm geeft bezoekers een indruk van hoe deze games er uit zien wanneer je een VR-headset opzet.
Relatief kleine experience store
Met een oppervlakte van 144 vierkante meter (1550 sq.ft) is de Meta Store niet heel erg groot, maar volgens Meta groot genoeg om een goede indruk te kunnen krijgen van de producten die daar beschikbaar zijn.
“De Meta Store gaat mensen helpen die verbinding te maken met hoe onze producten in de toekomst de toegangspoort tot de metaverse kunnen zijn. We verkopen de metaverse niet in onze winkel, maar hopelijk zullen mensen binnenkomen en naar buiten lopen, wetende wat meer over hoe onze producten hen zullen helpen om ermee in contact te komen”, aldus Martin Gilliard, hoofd van Meta Store.
Verder lezen over Facebook
Social Media22.02.2024
Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads
Social Media14.02.2024
Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit
Online07.02.2024
Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label
Social Media02.02.2024
Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media
Social Media29.01.2024
Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?
Feestboek, maar dan echtSocial Media12.01.2024
Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik
Social Media28.11.2023
Waarom je even geen Bumble-ads op Instagram ziet
Social Media06.11.2023