OutriderLanding Page Testing & TuningSearch Marketing in Regulated Industries
Landing Page Testing & Tuning
Tijdens deze sessie werd het belang van een relevante landingspagina benadrukt met als uiteindelijk doel het behalen van betere conversieratio’s. Een landingspagina kan meerdere doelen hebben: branding vs. directe leads of sales.
Zorg ervoor dat je je doel helder voor ogen hebt en houd dit afgebakend. Als aanbieder heb je gemiddeld 13 seconden om een bezoeker te overtuigen dat je hem of haar de juiste website biedt. Dat betekent dat een goede landingspagina een must is.
Belangrijk is dat SEO en PPC steeds meer “één” worden. Pay per Click zal steeds meer de relevantie factoren van SEO gaan volgen, wat gevolgen heeft voor de opbouw van landingspagina’s.
Waarom converteren bezoekers niet?
Er zijn enkele factoren aan te wijzen waarom een bezoeker NIET converteert op een landingspagina, waaronder:
– Geen goede samenhang tussen je zoekwoorden, advertentie teksten en landingspagina.
– Bezoekers moeten ergens anders hun aankoop doen( third party site)
– Het registratie proces voor een conversie is te lang( te uitgebreid formulier).
– Meerdere uitgangen in het conversie kanaal.
Factoren goede landingspagina
Nu we weten hoe het niet moet, kunnen we enkele positieve factoren aanwijzen. Waar voldoet dan een goede landingspagina aan? Denk o.a. aan:
– Deep Linking: pagina komt overeen met het product/ zoekopdracht
– Aanbieding gedreven: maak het verblijf op de website aantrekkelijk door zorgvuldig gekozen afbeeldingen en tekst.
– Eenvoudige navigatie: komt de klant daar waar hij zou moeten komen?
– Sales Focus: de koop hier button!!
– Blijf testen!
Wanneer je alle fundamentele onderdelen van je webpagina hebt geoptimaliseerd, voer dan een eye tracking test uit op de “hot spots”van je pagina. Eye tracking onderzoek geeft je een goed idee van waar je bezoekers op klikken. Het is een snelle en relatief goedkope manier van onderzoek.
Gebruik je verstand (niet de techniek)
De volgende uitspraken illustreren goed hoe je met technologie en landingspagina’s o moet gaan:
“You are the best judge of what will work for your site or your clients site. Technology only gives you the tools to test out your theories.”
Een goede landingspagina in 6 stappen
Afsluitend kunnen we in 6 stappen beschrijven hoe je een goede landingspagina bouwt:
1) Formuleer je doel
2) Doe onderzoek naar je potentiële klanten, “build personas”
3) Ontwerp een lay-out die de bezoeker tot actie aanzet
4) Schrijf je content
5) Bouw de landingspagina
6) Testen en fine-tuning
Search Marketing in Regulated Industries
Tabak
Alcohol
Gaming
SES London 2008 – Local Search 2.0
SES Londen 2008: Searcher Behaviour Research Update
SES Londen 2008 Fred Marckini: “SEO heeft het eeuwige leven”
SES Londen 2008: Search Term Research & Targeting
SES Londen 2008 Beyond Linkbait Getting Authoritative Online
Verder lezen over Zoekmachine
Marketing22.08.2024
HubSpot komt met gratis tool voor AI zoekoptimalisatie
Search06.08.2024
Googles zoekmachine is een monopolie, oordeelt rechter
Search05.08.2024
5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert
Artificial Intelligence01.08.2024
SearchGPT: Een innovatieve stap in AI-zoektechnologie
Search30.07.2024
Chrome krijgt zijn eigen Circle to Search om snel te zoeken
Search26.06.2024
Google stopt met de doorlopende scroll op zijn zoekmachine
Marketing19.06.2024
Waarom is online marketing essentieel voor je onderneming
Search03.06.2024