Jeffrey Bleijendaal is Manager Digital Advertising bij Ematters BV. Jeffrey is vanaf 2005 actief met Zoekmachine Marketing en heeft vanaf die tijd vele honderden campagnes geoptimaliseerd, miljoenen bezoekers gegenereerd en duizenden conversies gerealiseerd voor zijn klanten. Jeffrey is daarnaast voorzitter van de DDMA Search Commissie, enthousiast blogger op Dutch Cowboys en Top Contributor op het officiële Google AdWords Helpforum. Naast SEA is Jeffrey zeer actief met en gecertificeerd voor Google Analytics en de DoubleClick Online Marketing stack.
Vanaf vandaag is het nieuwe en langverwachte platform voor de sponsored search van Yahoo! Europa live en is ook Yahoo! Nederland begonnen met de migratie van adverteerders naar het nieuwe platform. Het advertentiesysteem is zo ontworpen dat marketeers hun campagnes beter kunnen beheren, zodat zij een groter rendement op hun investeringen in search advertising bereiken.
Ik ben enige tijd geleden aanwezig geweest tijdens de lancering van Panama in Panama. Toen kregen we al een introductie in de mogelijkheden die het nieuwe systeem ons nu biedt en het is veelbelovend. De nieuwe structuur, snelheid en extra functionaliteiten zijn een enorme stap voorwaarts.
Het grote nadeel (is het een nadeel??) is het verlies van de transparantie m.b.t. biedingen, posities en dus het gehele biedingslandschap. Het feit dat er nu gewerkt gaat worden met een kwaliteitsscore, zoals Google dat doet, heeft uiteraard ook grote voordelen, omdat de adverteerder nu een meer eerlijke prijs betaalt voor de positie die behaald wordt.
Ik ben tevens erg benieuwd naar de reporting en dan vooral m.b.t. de grafieken en eventuele forecasting. Met het nieuwe systeem kan Yahoo! namelijk voorspellen hoeveel meer of minder clicks een adverteerder ontvangt wanneer een bieding op een bepaald zoekwoord verhoogd of verlaagd wordt. Deze vorm van forecasting zou namelijk ook gebruikt kunnen worden in de reporting…
Maar goed. We mogen blij zijn dat het nieuwe systeem er nu is. De eerste ClearSense-klanten worden gemigreerd en dan kunnen we straks eerste de resultaten van dit alles eens gaan vergelijken met de ‘oude’ resultaten. Daarna kunnen we pas écht meer zeggen over het nieuwe platform.
Verder lezen over Dutchcowboys
Online22.02.2022
Inflatie is torenhoog: is het slim om te beleggen in crypto’s?
Vacatures11.10.2018
Eenvoudig online vacatures plaatsen op DC Vacatures
advertorialNieuws24.07.2018
7 keer komkommernieuws van de bovenste plank
Online31.12.2017
De DC Yearly van 2017
Online31.12.2016
De DC Yearly van 2016
De 10 best gelezen artikelen op Dutchcowboys van 2016!Vacatures29.05.2016
Schrijf je in voor de DC Vacatures nieuwsbrief!
Online25.05.2016
DC Deals: Relevante aanbiedingen met flinke korting via Dutchcowboys
Vacatures29.01.2016
DutchCowboys lanceert nieuw platform voor vacatures: DC Vacatures
Verder lezen over Google
Technology11.12.2024
Google introduceert kwantumcomputer: ‘Parallelle universa bestaan’
Search10.12.2024
Trending: dit zochten we meer dan ooit op Google in 2024
Search06.12.2024
Google: Google Zoeken gaat volledig veranderen volgend jaar
Online05.12.2024
Google wil ook AI-video’s maken net als OpenAI Sora
Technology05.12.2024
DeepMind introduceert GenCast: AI-Revolutie in weersvoorspellingen
Search03.12.2024
Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?
DC Business02.12.2024
Laat je website groeien met backlinks: zo pak je dat aan
Online28.11.2024
Google Chat wil meer op het populaire Slack lijken
Verder lezen over Yahoo
Cybercrime14.12.2023
Gegevens op straat? Dit zijn de grootste datalekken ooit
Search06.04.2021
Yahoo trekt de stekker uit Yahoo Answers
Service sluit deuren op Star Wars DaySearch29.10.2020
Hoeveel bomen heeft Ecosia geplant?
Eco-vriendelijke zoekmachineTech in Asia20.11.2019
Yahoo! Japan en Line gaan fuseren
Online18.10.2019
Krijg jij nog 358 dollar van Yahoo?
Social Media14.08.2019
Tumblr wordt verkocht aan WordPress-eigenaar Automattic Inc.
Nieuws10.01.2017
Yahoo! wordt Altaba na overname door Verizon
CEO Marissa Mayer treedt afCybercrime23.09.2016