20.05.2008
Online

Interactieve Brain Training-campagne

By: Jeroen de Hooge

BlogOnline
interactieve-brain-training-campagne.jpg
interactieve-brain-training-campagne.jpg

Discovery Networks Benelux heeft een Brain Training-campagne ontwikkeld rondom de Moeder- en Vaderdagcampagnes van Nintendo voor de Nintendo DS en het spel Meer Brain Training. De interactieve campagne wordt aangejaagd door promo’s op Discovery Channel en een zeer uitgebreide online applicatie over de hersenen. Uniek aan de campagne is het teasende element van de commerciële TV-promo’s. Gedurende het reclameblok krijgt de kijker verschillende geheugentests voorgelegd, waarna het antwoord volgt aan het eind van het reclameblok met een oproep om de geheugentest te spelen op de website.

Op de website kunnen gebruikers een geheugentest spelen, waar onder andere het lange termijngeheugen, de concentratie en het ruimtelijke inzicht worden getoetst.


Verder worden de verschillende functies en emoties van het menselijk brein toegelicht op een aantrekkelijke en toegangelijke manier. Door middel van deelname aan een vereenvoudigde versie van deze test, maken consumenten kans op een Nintendo DS Lite met het spel Meer Brain Training van Dr. Kawashima. Niet alleen het aantal goede antwoorden, maar tevens de tijd waarin de test wordt volbracht is bepalend voor de eindklassering. In de twee weken voor Moederdag is de website door bijna 20.000 verschillende mensen bezocht, waarbij er maar liefst 75.000 pageviews gerealiseerd zijn. Het spel is ruim 7.000 keer gespeeld. Voor de Vaderdag-ondersteuning zijn nieuwe promo’s ingezet om de genoemde aantallen te overtreffen tijdens het vervolg van de campagne.

Commercieel Directeur Allard Ruyl: “We zijn in staat gebleken om de commerciële boodschap in de vorm van een interactieve geheugentest te gieten die 100% aansluit bij het product en de reguliere campagne van Nintendo, namelijk om de Nintendo DS en Meer Brain Training te positioneren als Moeder- en Vaderdagkado. Niet alleen wordt Brain Training voor Nintendo DS hiermee effectief gepushed, ook stijgt de kijkersintensiteit gedurende de reclame-blokken. De interactie die wij op deze manier aangaan met onze doelgroep tijdens het reclame-blok, past in de groeistrategie voor non-traditionele campagnes op Discovery Channel.”

Share this post