Online20.05.2008

Interactieve Brain Training-campagne


interactieve-brain-training-campagne.jpg
interactieve-brain-training-campagne.jpg

Discovery Networks Benelux heeft een Brain Training-campagne ontwikkeld rondom de Moeder- en Vaderdagcampagnes van Nintendo voor de Nintendo DS en het spel Meer Brain Training. De interactieve campagne wordt aangejaagd door promo’s op Discovery Channel en een zeer uitgebreide online applicatie over de hersenen. Uniek aan de campagne is het teasende element van de commerciële TV-promo’s. Gedurende het reclameblok krijgt de kijker verschillende geheugentests voorgelegd, waarna het antwoord volgt aan het eind van het reclameblok met een oproep om de geheugentest te spelen op de website.

Op de website kunnen gebruikers een geheugentest spelen, waar onder andere het lange termijngeheugen, de concentratie en het ruimtelijke inzicht worden getoetst.


Verder worden de verschillende functies en emoties van het menselijk brein toegelicht op een aantrekkelijke en toegangelijke manier. Door middel van deelname aan een vereenvoudigde versie van deze test, maken consumenten kans op een Nintendo DS Lite met het spel Meer Brain Training van Dr. Kawashima. Niet alleen het aantal goede antwoorden, maar tevens de tijd waarin de test wordt volbracht is bepalend voor de eindklassering. In de twee weken voor Moederdag is de website door bijna 20.000 verschillende mensen bezocht, waarbij er maar liefst 75.000 pageviews gerealiseerd zijn. Het spel is ruim 7.000 keer gespeeld. Voor de Vaderdag-ondersteuning zijn nieuwe promo’s ingezet om de genoemde aantallen te overtreffen tijdens het vervolg van de campagne.

Commercieel Directeur Allard Ruyl: “We zijn in staat gebleken om de commerciële boodschap in de vorm van een interactieve geheugentest te gieten die 100% aansluit bij het product en de reguliere campagne van Nintendo, namelijk om de Nintendo DS en Meer Brain Training te positioneren als Moeder- en Vaderdagkado. Niet alleen wordt Brain Training voor Nintendo DS hiermee effectief gepushed, ook stijgt de kijkersintensiteit gedurende de reclame-blokken. De interactie die wij op deze manier aangaan met onze doelgroep tijdens het reclame-blok, past in de groeistrategie voor non-traditionele campagnes op Discovery Channel.”

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

Verder lezen over Nintendo

​Tijdmachine: Nintendo Wii Balance Board was een giga gamegadget

Weet je nog dat de Wii van Nintendo verscheen? Het was een revolutie die gamers ineens een stuk actiever aan het gamen zette. Het witte apparaat kwam met een enorm sterke Mario-game, namelijk Super Mario Galaxy, maar ook...

Gaming08.04.2024

​Tijdmachine: Nintendo Wii Balance Board was een giga gamegadget

6 Nintendo Switch-games waar we dit jaar naar uitkijken

Terwijl we veel geruchten horen over een tweede Nintendo Switch, willen we toch nog even stilstaan bij de huidige Switch. Sowieso komt die tweede pas in 2025, dus dat geeft ons de perfecte gelegenheid om stil te staan bi...

Gaming02.04.2024

6 Nintendo Switch-games waar we dit jaar naar uitkijken

​Nintendo laat emulator Yuzu dik betalen: maakt andere emulators bang

Nintendo heeft de laatste jaren regelmatig aangegeven dat het niet oké is met het gebruik van emulatoren. De laatste slag is Yuzu, een Nintendo Switch-emulator die 2,4 miljoen dollar moet betalen aan het Japanse gamemer...

Gaming15.03.2024

​Nintendo laat emulator Yuzu dik betalen: maakt andere emulators bang

Happy Mar10-day! Lego onthult Mario Kart Lego

Lego en Nintendo werken al sinds 2020 samen en maken sets die interactief zijn. Of nou ja, dat zijn natuurlijk alle Lego-sets uiteindelijk, maar die van Mario gaan gepaard met schermpjes en geluiden, waardoor je Mario-le...

Gaming10.03.2024

Happy Mar10-day! Lego onthult Mario Kart Lego

​Nintendo Switch 2: alles wat we tot nu toe weten

Nintendo zou dit jaar al met een opvolger van Nintendo Switch komen. Het lijkt snel, maar het apparaat is alweer 7 jaar oud. Tijd voor vernieuwing, denkt Nintendo, al lijkt het erop dat de gameconsole wel wat vertraging...

Gaming26.02.2024

​Nintendo Switch 2: alles wat we tot nu toe weten

De eerste Xbox-exclusieve game is nu uit op Nintendo Switch

Het klinkt raar. Xbox-exclusive, want dat is het bij dezen dus niet meer. Pentiment is nu uit op Nintendo Switch en hoewel dat geen titel wordt die miljoenen mensen tegelijkertijd gaan spelen, is het wel degelijk een his...

Gaming22.02.2024

De eerste Xbox-exclusieve game is nu uit op Nintendo Switch

​Straks kun je geen online multiplayer meer spelen op Wii U en 3DS

Nintendo haalt de servers offline die het mogelijk maken online multiplayer te spelen op Wii U, Nintendo 2DS en 3DS. De online functionaliteiten van die console en handhelds stoppen geheel vanaf 9 april.

Gaming24.01.2024

​Straks kun je geen online multiplayer meer spelen op Wii U en 3DS

Tetris ‘uitgespeeld’, zo ongeveer

Tetris was in de jaren 90 naast ‘Patience’ een van de geestdodende spelletjes die menigeen heel wat uren gespeeld heeft. Het draaien van verschillende naar beneden vallende blokjes die je dan zo moest proberen te lat...

Gaming03.01.2024

Tetris ‘uitgespeeld’, zo ongeveer

Het heeft 34 jaar geduurd