Online20.05.2008

Interactieve Brain Training-campagne


interactieve-brain-training-campagne.jpg
interactieve-brain-training-campagne.jpg

Discovery Networks Benelux heeft een Brain Training-campagne ontwikkeld rondom de Moeder- en Vaderdagcampagnes van Nintendo voor de Nintendo DS en het spel Meer Brain Training. De interactieve campagne wordt aangejaagd door promo’s op Discovery Channel en een zeer uitgebreide online applicatie over de hersenen. Uniek aan de campagne is het teasende element van de commerciële TV-promo’s. Gedurende het reclameblok krijgt de kijker verschillende geheugentests voorgelegd, waarna het antwoord volgt aan het eind van het reclameblok met een oproep om de geheugentest te spelen op de website.

Op de website kunnen gebruikers een geheugentest spelen, waar onder andere het lange termijngeheugen, de concentratie en het ruimtelijke inzicht worden getoetst.


Verder worden de verschillende functies en emoties van het menselijk brein toegelicht op een aantrekkelijke en toegangelijke manier. Door middel van deelname aan een vereenvoudigde versie van deze test, maken consumenten kans op een Nintendo DS Lite met het spel Meer Brain Training van Dr. Kawashima. Niet alleen het aantal goede antwoorden, maar tevens de tijd waarin de test wordt volbracht is bepalend voor de eindklassering. In de twee weken voor Moederdag is de website door bijna 20.000 verschillende mensen bezocht, waarbij er maar liefst 75.000 pageviews gerealiseerd zijn. Het spel is ruim 7.000 keer gespeeld. Voor de Vaderdag-ondersteuning zijn nieuwe promo’s ingezet om de genoemde aantallen te overtreffen tijdens het vervolg van de campagne.

Commercieel Directeur Allard Ruyl: “We zijn in staat gebleken om de commerciële boodschap in de vorm van een interactieve geheugentest te gieten die 100% aansluit bij het product en de reguliere campagne van Nintendo, namelijk om de Nintendo DS en Meer Brain Training te positioneren als Moeder- en Vaderdagkado. Niet alleen wordt Brain Training voor Nintendo DS hiermee effectief gepushed, ook stijgt de kijkersintensiteit gedurende de reclame-blokken. De interactie die wij op deze manier aangaan met onze doelgroep tijdens het reclame-blok, past in de groeistrategie voor non-traditionele campagnes op Discovery Channel.”

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

...

Verder lezen over Nintendo

Puzzelpret: Professor Layton is terug in een ‘nieuwe wereld’

De game komt in 2025 naar Nintendo Switch. Layton en Luke zijn weer samen en moeten het opnemen tegen Ghostly Gunslinger na een vreemde situatie in Steam Bison.

Gaming28.11.2024

Puzzelpret: Professor Layton is terug in een ‘nieuwe wereld’

Nintendo Switch 2 wordt backwards compatible voor Switch-spellen

Switch 2 wordt backwards compatible, wat betekent dat je games van de huidige Switch gewoon op je Switch 2 kunt blijven spelen.

Gaming06.11.2024

Nintendo Switch 2 wordt backwards compatible voor Switch-spellen

Nintendo lanceert zijn eigen Spotify met Nintendo Music

Hiermee kun je onder andere de muziek luisteren van The Legend of Zelda: Breath of the Wild en van Animal Crossing.

Gaming31.10.2024

Nintendo lanceert zijn eigen Spotify met Nintendo Music

Nintendo onthult een nieuw product waar we nooit aan hadden gedacht

Geen Switch 2. Nintendo komt eerst nog met andere hardware. Hardware waar mensen niet zo snel aan hebben gedacht...

Gadgets09.10.2024

Nintendo onthult een nieuw product waar we nooit aan hadden gedacht

Nintendo kan inpakken: AI kan de volgende Mario-game maken

Gameontwikkelaar is een toffe baan, al is het wel hard werken. Misschien kan AI het wat makkelijker maken: het bouwt nu al volledige Mario-games.

Gaming05.09.2024

Nintendo kan inpakken: AI kan de volgende Mario-game maken

Het Nintendo Museum opent binnenkort in Kyoto, Japan

In het Nintendo Museum kunnen bezoekers entertainment ontdekken en ervaren die Nintendo zelf door de jaren heen heeft aangeboden. Beleef hier de toewijding van Nintendo aan het creëren van ervaringen waarbij creativiteit centraal staat door middel van tentoonstellingen van de vele producten die ze hebben uitgebracht, van Hanafuda tot de Nintendo Switch.

Entertainment22.08.2024

Het Nintendo Museum opent binnenkort in Kyoto, Japan

op 2 oktober om precies te zijn
Luigi’s Mansion 2 HD review: we zijn verwend met nummer 3

Luigi’s Mansion 2 kwam ooit uit op de Nintendo 3DS, maar nu is hij er groots en in HD op de Switch. Net zo meeslepend?

Gaming08.08.2024

Luigi’s Mansion 2 HD review: we zijn verwend met nummer 3

Nieuwe trailer van The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom is een roadtrip

De aankomende Zelda-game The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom belooft een flinke roadtrip te worden voor hoofdpersonage Zelda.

Gaming05.08.2024

Nieuwe trailer van The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom is een roadtrip