Consumenten hebben een hekel aan telemarketing

Vorig artikel Volgend artikel
1115157487telemarketing

Telemarketing of direct marketing wordt internationaal gezien als de meest irritante vorm van marketing. Dat blijkt uit onderzoek van GMI onder 20.000 consumenten in 20 landen.

Van de diverse vormen van direct marketing haten consumenten telefonische marketing nog het meest. In Japan is dat het geval bij 73% van de ondervraagden, in Canada bij 70%, in Duitsland bij 69%, in het Verenigd Koninkrijk (VK) bij 66%, in de VS bij 64% en in Frankrijk bij 54%.

De tweede plaats op de ranglijst van meest irritante marketingvormen neemt "pop-up reclame" op internet in. Pop-ups werden genoemd door 27% van de Amerikaanse, 25% van de Franse, 24% van de Canadese, 18% van de Duitse en 9% van de Britse respondenten.

In Rusland is marketing via mobiele telefoons het minst populair. De Chinezen hebben er een hekel aan op straat aangesproken te worden. Direct mail scoorde in de meeste landen minder slecht dan direct marketing. Slechts 2% van de ondervraagden in het VK en Duitsland noemde direct mail als irritante reclamevorm, 5% in de VS, 9% in China, 3% in Japan, 4% in Frankrijk en minder dan 1% in Canada.

Bron : (Direct Marketing)

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies