Verzekeraar a.s.r. gaat klanten belonen die wearable dragen

Verzekeraar a.s.r. gaat klanten belonen die wearable dragen

En meedoen aan gezondheidsprogramma

Vorig artikel Volgend artikel

Klanten van a.s.r. kunnen korting of cadeaus krijgen wanneer zij een wearable dragen. De verzekeraar start met het gezondheidsprogramma Vitality. Dit programma komt uit Zuid-Afrika en werd ontwikkeld door verzekeraar Discovery. Vanwege het grote succes is het inmiddels al uitgerold naar 22 landen en maken 16 miljoen mensen hier gebruik van.

Het gezondheidsprogramma is gebaseerd op gedragswetenschap en stimuleert mensen op een positieve manier om meer te bewegen en gezonder te leven.

Beloning helpt Nederlanders om te blijven sporten

Uit onderzoek dat a.s.r. uit liet voeren is gebleken dat bijna de helft van de ondervraagden soms een smoes bedenkt om niet te hoeven sporten. Het vaakst noemen zij als reden vermoeidheid, drukte op het werk of het weer. Sowieso zegt 55 procent dat zij zich er echt toe moeten zetten om te gaan sporten. Een (financiële) beloning in het vooruitzicht stellen helpt om mensen letterlijk in beweging te krijgen. Het programma Vitality stimuleert deelnemers om minder smoezen te bedenken en blijvend hun gedrag te veranderen.

Klanten die een arbeidsongeschiktheids-of zorgverzekering hebben kunnen een lidmaatschap afsluiten om deel te nemen aan Vitality. Hiermee komen zij in aanmerking voor week-, maand- en jaarbeloningen in de vorm van cadeaus en zelfs teruggave van de premie.

Topsporters gaan deelnemers helpen

Topsporters gaan de deelnemers aan Vitality helpen. Gregory Sedoc, Nicolien Sauerbreij, Tim de Vries en Suzanne Schulting zijn betrokken bij het programma van a.s.r.. Wie meedoet aan het programma koppelt een activity tracker aan de app. Dit kan een stappenteller zijn, of een meer uitgebreide wearable zoals een Fitbit of Apple Watch. Deelnemers krijgen een weekdoel en krijgen punten wanneer zij dat behalen. Daarnaast moedigt a.s.r. aan om allerlei gegevens jaarlijks te laten checken, waaronder BMI, cholesterol, bloeddruk en bloedsuikers. De app geeft persoonlijke tips om fitter te worden en kost € 3,50 per maand.

Dit soort programma's zien we steeds vaker ontstaan. Zo werkt Fitbit in Singapore samen met de overheid om mensen daar meer te laten bewegen. Toch is er nog veel weerstand van consumenten om dit soort persoonlijke gegevens met hun verzekeraar te delen. Lees hier hoe a.s.r. omgaat met de verstrekte gegevens voor Vitality.

Wij willen er niet alleen zijn voor klanten bij ziekte of arbeidsongeschiktheid, maar willen ook helpen bij het voorkomen hiervan. Door mensen te stimuleren om gezonde keuzes te maken en meer te bewegen. Daarom zijn we erg blij dat we met Vitality een wetenschappelijk bewezen gezondheidsprogramma naar Nederland hebben gehaald, waarmee we gezonde keuzes van mensen gaan belonen. a.s.r. Vitality levert voordeel op voor zowel klanten, werkgevers, de samenleving en ook voor a.s.r. Gezonde klanten declareren minder en dat draagt bij aan het betaalbaar houden van de premies.
- Jos Baeten, CEO a.s.r.
Irene Boskma

Irene is tekstschrijver en blogger. Naast schrijven vindt ze het leuk om uitgebreid te koken en bakken, hard te lopen en op reis te gaan. Of dat nu korte...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies