Onno is blogger op DutchCowboys, Travelvalley en StyleCowboys. Onno schrijft over technologische innovaties en trends en ontwikkelingen op het gebied van (online) marketing.
Vorige week lanceerde de Rijksoverheid de nieuwe vuurwerkcampagne met Joel Beukers. Voor de campagne schreef Joel (samen met Klaus Veen en Sam Hoogland) het nummer ‘Goud & Nieuw’, dat werd geproduceerd door hardstyle duo Frequencerz.
De videoclip is sinds de lancering trending op YouTube en inmiddels een half miljoen keer bekeken.
De campagne is duidelijk succesvol en overtrof Donnie’s succesvolle “Knalplang‘ hit van vorig jaar.
De video ‘Goud & Nieuw’ is in de laatste week van 2019 zelfs al vaker bekeken dan de ‘Knalplanga’ in heel 2019. Ook op Spotify is ‘Goud & Nieuw’ met ruim een kwart miljoen plays, een hit.
Laten we hopen dat de jongeren niet alleen naar Joel luisteren maar ook daadwerkelijk zijn advies opvolgen. Pas als het aantal slachtoffers dit jaar afneemt is niet alleen het nummer maar ook de campagne een hit.
Pas op met vuurwerk en mooie oudejaarsavond!
Verder lezen over YouTube
Advertising26.04.2024
YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert
Video08.04.2024
10 populaire wetenschap-YouTubers die je zeker moet volgen
Social Media06.04.2024
Deze week viral: New York, Greta Thunberg en boze buren
Gaming18.03.2024
YouTube-reeks duikt in de Metal Gear-geschiedenis
Video18.03.2024
Hoe Youtube creators wil helpen gewijzigde inhoud met AI bekend te maken
Video13.03.2024
YouTube op televisie krijgt meer focus op reacties
Social Media30.01.2024
TikTok wil dat je horizontale video’s gaat maken
Online19.01.2024