Nieuws27.07.2019

H&M laat je binnenkort achteraf betalen in de winkel


Buy now, pay later

Het ‘buy now, pay later’-principe is bij online bestellingen heel gewoon. Je betaalt pas nadat je de bestelling in huis hebt. In de winkelstraat krijg je je aankopen over het algemeen niet mee zonder ze af te rekenen. Winkelketen H&M brengt daar verandering in. Vanaf oktober kun je in H&M-winkels kiezen voor de optie om achteraf te betalen. Je loopt dan dus de winkel uit met je aankopen, zonder dat je deze hebt afgerekend.

Twee weken bedenktijd

Je betaalt je spullen binnen twee weken na ‘aankoop’ en dat geeft je bedenktijd. Mocht je niet tevreden zijn, dan ga je binnen die ‘bedenktijd’ terug naar de winkel om aankopen kosteloos te retourneren. Hiermee brengt H&M de online betaalwereld naar de offline winkels. In oktober lanceert de Zweedse modeketen, in samenwerking met Fintech-bedrijf Klarna, de ‘buy now, pay later’-optie in de hoop hiermee de klantervaring te verbeteren. Woordvoerster Marianne Nerinckx vertelt: “Waarom we het doen? Om dezelfde reden als waarom we nu al ‘return in store’ aanbieden, of gratis levering. Klanten verwachten een optimale winkelervaring. Of dat nu online of offline is.”

Nu kopen, achteraf betalen: wel even registreren

Je loopt natuurlijk niet zomaar met je nieuwe aankopen de deur van de winkel uit. Om hier gebruik van te kunnen maken, moet je je registreren in de app. Vervolgens krijg je een gegenereerde QR-code, die je aan de kassa in de winkel laat zien. De rekening krijg je daarna vanzelf per mail. In thuisland Zweden is het al mogelijk om op deze manier af te rekenen en nu rolt H&M dit principe uit naar andere Europese landen, waaronder Nederland.

Thuis kleding uitproberen

Vaak zien je gloednieuwe aankopen er in je eigen woonkamer toch anders uit dan in de paskamer. Of je griste in een opwelling nog even dat shirtje mee, maar bedenkt later dat je deze helemaal niet nodig hebt. Straks breng je die aankopen terug naar de winkel zonder ze te hebben betaald.

Het ‘buy now, pay later’-principe in de winkelstraat bestaat in andere landen al langer. Onder andere in Duitsland en het Verenigd Koninkrijk wordt het steeds gebruikelijker om kleding eerst uit te proberen en pas achteraf te betalen. In Nederland weten we vanaf oktober of klanten van H&M hierop zitten te wachten.

Irene Boskma

Irene is tekstschrijver en blogger. Naast schrijven vindt ze het leuk om hard te lopen en de wereld rond te reizen. Of dat nu korte of lange trips zijn, een verre reis of een bestemming in eigen land. Ze leest dan ook veel reisverhalen om inspiratie op te doen en schrijft graag haar eigen belevenissen op. Omdat ze vindt dat elke plek iets bijzonders heeft, reist ze voor Travelvalley overal naartoe. Ook in haar vrije tijd ontdekt ze graag de wereld en af en toe gaat ze een tijdje weg om als digital nomad vanaf de andere kant van de wereld te werken.

Verder lezen over Retail

Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar

Als winkel eigenaar ben je ongetwijfeld bekend met het belang van een efficiënt kassasysteem. In dit blog gaan we dieper in op waarom een goed kassasysteem essentieel is voor iedere winkel, en we belichten de voordelen...

DC Business22.02.2024

Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar

Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?

We willen er allemaal goed uitzien. Toch is dat niet altijd even gemakkelijk. Er zijn ongelooflijk veel kledingstijlen en velen van ons hebben geen idee wat nou het beste bij ze past. Bovendien is het misschien niet je g...

Lifestyle18.02.2024

Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?

​Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers

De detailhandel bevindt zich op een kritiek punt waar consumenten een kloof ervaren tussen hun winkelverwachtingen en de werkelijkheid in winkels. Terwijl de retailsector blijft evolueren, staat de industrie voor uitdagi...

Marketing01.02.2024

​Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers

Google Cloud komt met nieuwe generatieve AI-technologie voor retailers

Voorafgaand aan NRF 2024, wereldwijd een van de grootste evenementen als het gaat om retail, onthulde Google Cloud alvast een aantal nieuwe AI- en generatieve AI-technologieën. Ontwikkeld om retailers te ondersteunen bi...

Online19.01.2024

Google Cloud komt met nieuwe generatieve AI-technologie voor retailers

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

Chinese automerken, en dan met name merken die invetten op een volledig elektrische vloot, maken een opmars in Europa. ZEEKR is het volgende merk die de Europese markt gaat betreden. Dit wereldwijde merk voor elektrisch...

Marketing14.12.2023

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

aan Kalverstraat/Rokin
​Digitale Sales-kamers van Shopware brengen e-commerce en sales bij elkaar

Shopware heeft Digital Sales Rooms, dit zijn digitale Sales-kamers die volgens het bedrijf een ideale samensmelting zijn voor e-commerce en sales. Dit is hoe deze digitale kamers in hun werk gaan en wat jij er met jouw b...

DC Business13.12.2023

​Digitale Sales-kamers van Shopware brengen e-commerce en sales bij elkaar

Een ‘blended’ winkelervaring voor de feestdagen: virtueel en fysiek shoppen

Van 29 november tot en met 3 december kun je de Shared Shop op de Utrechtsestraat 50 in Amsterdam bezoeken. Deze shop speelt in op de groeiende vraag naar een blended winkelervaring: tegelijk zowel virtueel als fysiek sh...

Marketing30.11.2023

Een ‘blended’ winkelervaring voor de feestdagen: virtueel en fysiek shoppen

4 handige tips voor het opzetten van een webshop

Het opzetten van een webshop is een uitstekende manier om een breed scala aan klanten te bereiken. Of je nu een nieuwkomer bent in de e-commercewereld of je bestaande bedrijf online wilt uitbreiden, hier zijn vier handig...

Online17.08.2023

4 handige tips voor het opzetten van een webshop