Deliveroo helpt politie bij zoektocht naar vermiste personen

Deliveroo helpt politie bij zoektocht naar vermiste personen

Ride to Find campagne gaat vandaag van start

Vorig artikel Volgend artikel

De bezorgtas van Deliveroo bevat straks niet alleen eten, maar aan de buitenkant ook een foto van vermiste personen. Samen met de politie lanceert de bezorgdienst vandaag de campagne 'Ride to Find'. Bezorgers rijden in Amsterdam, Breda, Den Haag en Nijmegen een maand lang rond met een verdwijningsposter op hun tas. De politie hoopt hiermee tips binnen te krijgen over vijf personen die langdurig vermist zijn.

Aanwijzingen over vijf vermissingen

Met de campagne hoopt de politie meer aanwijzingen te krijgen over vijf vermissingszaken. De maand mei heeft als thema "Mis je mei" gekregen, wat bedoeld is om meer aandacht te krijgen voor vermiste personen. Want aandacht voor mensen die vermist zijn, is belangrijk, zeker voor de betrokkenen die zijn achtergebleven.

Landelijk Bureau Vermiste Personen-medewerker Neeltje Wagenaar: "Elke aandacht die er voor vermisten is, helpt. Al was het maar troost die familie kan putten uit het zoekwerk van de politie. Het ergste voor achterblijvers is het niet weten waar hun dierbare is. Zeker als vermissingen lang duren, zitten achterblijvers in constante onwetendheid en onzekerheid. We hopen dat deze actie met Deliveroo informatie oplevert die uiteindelijk tot duidelijkheid over één of meer vermisten leidt."

Bezorgers ondersteunen belangrijk doel

Deliveroo Nederland en de koeriers reageerden enthousiast op de actie. Stijn Verstijnen, directeur Nederland bij Deliveroo, meldt: "Door de berzorgtassen met verdwijningsposters tijdens hun werk te gebruiken, ondersteunen zij een belangrijk doel. We hopen dat onze Ride to Find campagne zal bijdragen aan het herenigen van de vermiste personen met hun naasten, en dat het anderen bewust maakt van vermissingszaken en wat zij kunnen doen om bij te dragen."

Een samenwerking tussen politie en een bezorgdienst is nieuw in ons land. In het Verenigd Koninkrijk zorgde eenzelfde soort campagne voor een mediahype in december vorig jaar. En met resultaat, want drie vermiste personen werden teruggevonden. In België startte de Ride to Find campagne in januari en werd specifiek aandacht gevraagd voor vermiste kinderen. De 2500 bezorgers in Nederland worden aangemoedigd om de link naar de pagina vermiste personen van de politie te delen via social media.

De vijf vermiste personen

De vijf vermiste personen waar de Ride to Find campagne zich op richt, zijn:

  • James Patrick Grealis, 35 jaar en vermist uit Breda sinds 23 oktober 2008;
  • Bas Rossen, 63 jaar en vermist uit Breda sinds 15 januari 2017;
  • Jeroen de Wit, 32 jaar en vermist uit Leimuiden sinds 18 februari 2018;
  • Sidney Lute, 21 jaar oud en vermist uit Assendelft sinds 2 november 2016;
  • Dirk van den Belt, 82 jaar en vermist uit Kampen op 8 april 2018.

We zullen hun foto's de komende tijd regelmatig voorbij zien komen. Hopelijk leidt dit tot het opsporen van een of meerdere personen. Iedereen die informatie heeft over een van deze verdwijningsberichten wordt aangespoord om de politie te bellen. Dit kan ieder moment van de dag, 7 dagen per week en 24 uur per dag via 0900-8844.

In de aanloop naar de Dag van het Vermiste Kind, op 25 mei, zal Deliveroo ook aandacht besteden aan AMBER Alert.

Irene Boskma

Irene is tekstschrijver en blogger. Naast schrijven vindt ze het leuk om uitgebreid te koken en bakken, hard te lopen en op reis te gaan. Of dat nu korte...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies