Nieuws06.03.2019

Spectaculaire groei van Deliveroo: dit jaar 100 miljoen mensen in Europa


Maaltijden bezorgen steeds populairder

Het gaat goed met Deliveroo, het online platform waarmee je online maaltijden kunt bestellen bij inmiddels 10-duizenden restaurants in West-Europa. Wereldwijd zijn dat er inmiddels 80.000 en met 60.000 bezorgers om het bij jou thuis te laten bezorgen. Het bedrijf met een hoofdkantoor in Londen heeft voor 2019 ambitieuze plannen voor iedereen die gebruik maakt van de dienst.

Virtual Brands

Dit jaar wil Deliveroo nieuwe samenwerkingen aangaan met restaurants die verschillende cuisine-types bieden. Eind 2019 moet de teller op meer dan 85.000 restaurants in heel Europa staan. Een belangrijke uitbreiding en verbetering zijn ‘Virtual Brands’. Deze digitale merken zijn beschikbaar via de Deliveroo-app of -website, als een apart restaurant met een nieuwe keuken of een andere menukaart. Met een ‘Virtual Brand’ kan een BBQ-zaak een Mexicaanse menukaart aanbieden, een Grieks restaurant gezonde proteïne bowls bereiden en een populaire pizzeria ook wraps bezorgen.

Het concept biedt bestaande restaurants in staat nieuwe of complementaire keukens aan te bieden vanuit hun huidige keuken onder een nieuwe merknaam. Eind 2019 wil Deliveroo samen met bestaande restauranthouders 1.700 Europese virtuele merken beschikbaar maken voor klanten.

Meer aandacht aan Deliveroo bezorgers

In 2018 is Deliveroo gestart met een dynamische vergoeding per bestelling, die grotendeels afhankelijk is van de afstand die bezorgers afleggen. Voorheen kregen zij dezelfde vergoeding voor kortdurende bestellingen, als voor bestellingen die veel verder weg waren. Binnenkort maakt Deliveroo het mogelijk om bezorgers voor ‘Cash Out’ te kiezen, waarmee zij, door enkel op een knop in hun app te drukken, hun verdiensten de volgende dag ontvangen. Deze nieuwe mogelijkheid zal bezorgers helpen bij het beheren van hun financiën en zo kunnen zij hun vergoeding eerder ontvangen dan de vaste, tweewekelijkse momenten.

Gepersonaliseerde restaurant-selectie

Via de Deliveroo app zie je als klant een selectie van restaurants op basis van de restaurants waar je eerder een bestelling hebt geplaatst. Dit naast restaurants gebaseerd op voorkeuren van vergelijkbare klantprofielen. Deze stap is vooral bedoeld om gebruikers van Deliveroo een meer gepersonaliseerde ervaring te bieden.

Deliveroo is wereldwijd beschikbaar in meer dan 14 landen en 500 steden en plaatsen. Tegen het einde van 2019 wil Deliveroo zo gegroeid zijn dat 100 miljoen mensen in Europa via het platform maaltijden kunnen bestellen.

Henkey
Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.

Verder lezen over Food

Douwe Egberts oudste spaarprogramma van Nederland wordt 100 jaar

Heerlijk om in dit techno tijdperk even een berichtje te maken over een 100-jarig fenomeen. Gisteren was het namelijk precies 100 jaar geleden dat Douwe Egberts haar legendarische spaarprogramma lanceerde. Het sparen van...

Coffee corner05.03.2024

Douwe Egberts oudste spaarprogramma van Nederland wordt 100 jaar

KLM zet AI in tegen voedselverspilling

KLM zorgt ervoor dat ze aan boord van vliegtuigen minder voedsel verspillen door het toepassen van kunstmatige intelligentie. AI-programma’s stellen de vliegmaatschappij in staat beter te voorspellen hoeveel passagiers...

Nieuws07.02.2024

KLM zet AI in tegen voedselverspilling

Domino’s DxB: een e-bike met ingebouwde pizza-oven

Domino’s blijft innoveren en nieuwe manieren bedenken voor maaltijdbezorging. De volgende stap is Domino’s DxB, een e-bike die speciaal is ontwikkeld om kwaliteit en warmte te waarborgen tijdens het bezorgen van pizz...

Gadgets16.01.2024

Domino’s DxB: een e-bike met ingebouwde pizza-oven

Het is wel nog een demo-model
HelloFresh en Nierstichting gaan voor minder zout

HelloFresh is een populaire maaltijd bezorgservice, vooral bij werkende millennials. Elke week een doos met een aantal kant en klare ingrediënten en de bijbehorende recepten. Kruiden, zoals zout en peper, moet je zelf t...

Nieuws19.09.2023

HelloFresh en Nierstichting gaan voor minder zout

Volkswagen verhoort curryworst smeekbedes

Iets meer dan twee jaar geleden besloot Volkswagen dat het tijd was om de bedrijfskantine van het bedrijf te ontdoen van vlees. Een van de populairste lunchsnacks wat nota bene de Volkswagen Curryworst. Inderdaad, een wu...

Nieuws31.08.2023

Volkswagen verhoort curryworst smeekbedes

​Een eigen restaurant beginnen? Hier moet je op letten

Sta je graag in de keuken en kun je ook nog eens goed koken? Dan droom je er misschien van om een eigen restaurant te beginnen. Een spannende onderneming, zeker als je nog niet eerder voor jezelf gewerkt hebt. Voordat je...

DC Business03.07.2023

​Een eigen restaurant beginnen? Hier moet je op letten

​Het is BBQ-tijd: drie tips voor goed vlees

Barbecueën kan heel goed vegetarisch, maar traditioneel gezien wordt deze vorm van koken gezien als het summum voor vleeseters. Kijk bijvoorbeeld maar naar een Netflix-serie als Barbecue Showdown. Maar wat die koks als...

Lifestyle28.06.2023

​Het is BBQ-tijd: drie tips voor goed vlees

The GlenDronach, Schotse whisky met Spaanse roots

Als liefhebber van whisky, en dan bedoel ik wel het échte goede ‘spul’, is Schotland natuurlijk dé place to be. Welnu, onlangs was ik op bezoek bij The GlenDronach. Een kleine distilleerderij in de East-Highlands,...

Nieuws20.06.2023

The GlenDronach, Schotse whisky met Spaanse roots