Nieuws07.12.2021

150 Duitse bedrijven starten een mega pro-vaccinatiecampagne


Merken als McDonald’s, Douglas, Vodafone, Lidl en Mercedes passen hun logo en slogan aan

Een bijzonder initiatief van 150 grote Duitse bedrijven en organisaties. Met ingang van vandaag startten zij gezamenlijk de grootste pro-vaccinatiecampagne ooit. Daarvoor passen de bedrijven hun logo en slogan aan. Op de uitingen van McDonald’s staat nu ‘Impfen ich liebe es’, De Mercedes slogan luidt vanaf vandaag ‘Das Impfen oder nichts’ en Vodafone roept ‘Together we impf’. En zo zijn alle 150 slogans van de deelnemende bedrijven en organisaties een ‘vaccinatie oproep’ geworden.

Initiatiefnemer van de actie is het Berlijnse reclamebureay Antoni. Amper twee weken geleden kwamen zij op dit idee om zo, samen met een paar lokale bedrijven, een pro-vaccinatie campagne te starten. Dat liep dus even iets anders. Binnen tien dagen meldden zich meer dan 100 bedrijven die mee wilden doen. Uiteindelijk werden het er dus 150.

Vaccinatiegraad verhogen

In Duitsland ligt het percentage van mensen dat zich nog niet hebben laten vaccineren tegen het coronavirus nog iets hoger dan in Nederland. Het schommelde enkele weken geleden bij onze Oosterburen rond de 30 procent. De afgelopen weken hebben, deels vanwege de ook daar oplopende besmettingscijfers, steeds meer Bundesländer (provincies) de 2G-regel ingevoerd. In Nord-Rhein-Westfalen, langs de Nederlands-Duitse grens met steden Aken, Keulen, Düsseldorf, Münster en Dortmund, moet je nu gevaccineerd of genezen zijn om een, restaurant, openbare gebouwen, musea en zelfs een warenhuis in te kunnen.

Vaccinatie-marathon in Aken

Met de invoering van de 2G-regel neemt het aantal mensen dat zich nu wél laat vaccineren duidelijk toe. Tienduizenden Duitsers hebben sindsdien hun eerste, tweede of booster-vaccinatie gehaald. Daarvoor werd afgelopen weekend in Aken zelfs een heuse ‘Impf-marathon’ georganiseerd. Niet alleen bij huisartsen, de lokale GGD en in ziekenhuizen, maar vooral ook in restaurants, bars en winkels.

Artsen, verpleegkundigen en andere vrijwilligers die met een spuit konden omgaan hebben meer dan 1000 vaccinaties gezet. Voor de deelnemende restaurants, bars en winkels bleek de vaccinatie-marathon bovendien een creatieve manier om klanten binnen te halen.

Hieronder nog een aantal leuke voorbeelden van de vandaag in Duitsland gestartte campagne.

Ron Smeets

Ron verdiende zijn sporen in de Telecom als Mobile Cowboy. Na bijna 15 jaar was hij toe aan een nieuwe uitdaging als zelfstandig freelance journalist, blogger en tekstschrijver. Het bloed kruipt echter waar het niet gaan kan. De Mobile Cowboys is back! Met lasso en zweep in de aanslag om de ingeslapen telecommarkt weer eens goed wakker te schudden en met scherp te schieten!

Verder lezen over Coronavirus

​Sprong naar nieuwe gastheersoort luidt gevaarlijkste periode virusinfectie in

Van vleermuizen is genoegzaam bekend dat ze veel potentieel gevaarlijke virussen met zich meedragen. Vanwege hun snelle stofwisseling en bijzonder krachtige immuunsysteem kunnen ze gastheer zijn voor veel verschillende s...

Online25.07.2023

​Sprong naar nieuwe gastheersoort luidt gevaarlijkste periode virusinfectie in

Endemische versus pandemische systeemrisico's virusinfecties
Waarom aantallen wappies, gekkies en complotdenkers toenemen

Tijdens de coronapandemie heeft het grote publiek voor het eerst kennis kunnen maken met de alleszins bevreemdende manifestaties van wappies, gekkies en complotdenkers. Sinds de opkomst van sociale media ruim 15 jaar gel...

Online22.02.2023

Waarom aantallen wappies, gekkies en complotdenkers toenemen

iPhone-fabriek Foxconn: over een maand weer op volle capaciteit

Foxconn verwacht dat het eind december, begin januari weer op volle sterkte draait. Foxconn is de fabrikant van iPhones en die had door allerlei lockdowns in China de laatste tijd te weinig capaciteit om op volle toeren...

Mobile05.12.2022

iPhone-fabriek Foxconn: over een maand weer op volle capaciteit

​Sunweb heeft beste jaar ooit: ‘Corona gebruikt om te investeren in digitalisering’

Wie denkt dat de coronaperiode reisorganisaties alleen maar kopzorgen heeft bezorgd, heeft het mis. Reisorganisatie Sunweb heeft corona gebruikt om meer te investeren in digitalisering. De reisorganisatie heeft met alle...

Lifestyle18.11.2022

​Sunweb heeft beste jaar ooit: ‘Corona gebruikt om te investeren in digitalisering’

Qua uitstoot zijn we weer bijna op pre-coronaniveau

We waren zo lekker bezig: doordat we niet meer massaal de weg opgingen, was de uitstoot van CO2 in de coronatijd aanzienlijk lager dan normaal. Helaas zijn we nu bijna terug bij hoe hevig de uitstoot was voor corona en d...

Nieuws14.11.2022

Qua uitstoot zijn we weer bijna op pre-coronaniveau

De evolutionaire ontwikkeling van het coronavirus opnieuw geduid

De meeste ontwikkelingen zijn achteraf een stuk beter te duiden dan op het moment dat we er midden in zitten. Dit geldt zowel voor de meeste maatschappelijke ontwikkelingen als ook voor de evolutionaire ontwikkeling van...

Nieuws02.09.2022

De evolutionaire ontwikkeling van het coronavirus opnieuw geduid

De karakteristieke wijze waarop zoönoses zich doorgaans ontwikkelen
​De CoronaMelder-app kan van je telefoon af

Het is over voor de CoronaMelder-app. De overheid stopt op 22 april met de ondersteuning ervan. De servers gaan offline en dat betekent dat je niet langer een melding krijgt als er iemand met het coronavirus bij je in de...

Mobile20.04.2022

​De CoronaMelder-app kan van je telefoon af

Uitfaseren Coronamelder ingewikkelder dan gedacht

De ontwikkeling en uitrol van de Coronamelder app had, los van de commotie over privacy en beveiliging, nogal wat voeten in aarde. Dat zal iedereen zich nog wel herinneren. Nu blijkt dat ook het uitfaseren van de app bep...

Nieuws18.03.2022

Uitfaseren Coronamelder ingewikkelder dan gedacht