Back to work: 5 handige apps die je werk gemakkelijker maken

Back to work: 5 handige apps die je werk gemakkelijker maken

Vorig artikel Volgend artikel

De vakanties zijn afgelopen, de scholen weer begonnen en we gaan weer fris aan het werk. Steeds meer bedrijven laten hun werknemers weer af en toe naar kantoor komen, maar ook thuiswerken blijven we massaal doen. Waar je ook aan de slag gaat, soms kun je wel wat handige apps en tips gebruiken die je helpen om slimmer te werken, efficiënter aan de slag te gaan of je productiviteit wat op te krikken. Wij hebben 5 handige apps voor je verzameld!

1. Timer voor het toepassen van de pomodoro techniek

Er zijn verschillende handige apps die je helpen om taken gefocust uit te voeren. Een handig hulpmiddel is de 'pomodoro techniek'. In het kort komt het erop neer dat je in blokken van 25 minuten gaat werken, die gevolgd worden door een pauze van een minuut of 5. Dit helpt je om deadlines te halen en je taken af te krijgen. Klinkt simpel en dat is het eigenlijk ook. Toch blijkt het voor de meesten van ons nog best lastig te zijn om zonder afleiding 25 minuten achter elkaar te werken. En precies daarbij helpen de timer- en pomodoro-apps je, zoals de Focus Keeper of de webbased Pomodor app.

Pomodoro techniek
De pomodoro techniek is vernoemd naar de wekker in de vorm van deze tomaat.

2. Trello

Om te weten welke taken nog op je to do-lijst staan, is Trello een uitkomst. De tool, zowel webbased en als app beschikbaar, is bovendien gratis. Trello ziet er vrij basic uit, maar zelfs met de versie waar je nog niet voor betaalt kun je al veel doen. Overzicht houden in al je taken, klanten en projecten. De tool werkt met 'borden' en die ontwerp je op een manier die voor jou werkt. Je kunt ook documenten delen met bijvoorbeeld collega's en taken toewijzen. Wij zijn fan!

Trello is gratis. Je kunt in-app aankopen doen voor meer mogelijkheden. Download Trello in de App Store, Google Play of start op desktop.

3. Todoist

Trello is een handige tool voor een totaaloverzicht van je projecten, Todoist helpt je om alle to do's bij te houden. Hier kun je ook een boodschappenlijstje kwijt of andere dingen die je nog moet regelen. Het is, net als Trello, een eenvoudige tool om micromanagen onder de knie te krijgen en vervangt gele post-its.

Je vindt Todoist in de App Store en Google Play.

4. Google Drive

Google Drive is ideaal om met collega's of klanten documenten te delen. Je kunt er mappen aanmaken en mensen eraan toevoegen die de documenten hierin mogen inzien en bewerken. Als je ook andere tools van Google gebruikt, zoals Docs, dan worden wijzigingen in het document automatisch opgeslagen. Dat is ideaal, want je hoeft nooit meer te zoeken naar een laatste versie. Ook geschikt voor grote documenten en het uploaden gaat snel.

  • 5. Slack

    Communicatieplatform Slack is nog veel populairder geworden sinds we massaal thuiswerken. Het is een ideale app om met je collega's in contact te blijven en groepjes aan te maken waarin je met elkaar overlegt. In deze tool (zowel webbased als app) communiceer je met en in verschillende groepen of direct met anderen. Je kunt er andere apps aan koppelen, waardoor je nog gemakkelijker documenten kunt delen.

    Irene Boskma

    Irene is tekstschrijver en blogger. Naast schrijven vindt ze het leuk om hard te lopen en de wereld rond te reizen. Of dat nu korte of lange trips zijn,...

    Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

    Cookies toestaan Meer informatie over cookies