De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Hoe zorg je er als winkel voor dat je online zoveel mogelijk gebruikers op je site behoudt en dat ze relevante producten te zien krijgen en kopen? ICI PARIS XL ken je vast wel van de parfum, verzorgingsproducten en make-upproducten. Zij zijn in zee gegaan met Insider om de bezoekers aan hun website de beste persoonlijke online-ervaringen te bieden. Door onder andere microsegmentatie van gebruikers in te zetten wordt de gemiddelde bestelwaarde verhoogd. Daarnaast was het een van de uitdagingen van ICI PARIS XL om de juiste klanten relevantere deals aan te bieden. Om dat voor elkaar te krijgen had het bedrijf een handige tool nodig.
Gemiddelde bestelwaarde met 36% gestegen
Samen met Insider heeft het marketingteam van ICI PARIS XL het voor elkaar gekregen om de gemiddelde bestelwaarde op de site met 36% te verhogen. Het bedrijf werkt hard aan het leveren van persoonlijke on-site ervaringen door gebruikersprofielen zo specifiek mogelijk in te zetten. Daar profiteert niet alleen ICI PARIS XL van, ook de bezoeker aan de site komt zo veel sneller terecht bij de producten die bij hem of haar passen. Wel zo prettig als je op een website zit waarop veel producten worden aangeboden. De technologie van Insider wordt ook ingezet om gebruikers te laten weten welke producten populair zijn. De teams van beide bedrijven bekijken nu ook de mogelijkheden om CRM verder te integreren zodat de gemiddelde bestelwaarde verder stijgt.
Van acquisitie tot activeren en bedanken
Het Insider Growth Management Platform (GMP) helpt marketeers om groei in de funnel te stimuleren. Van acquisitie tot activering, retentie en omzet. De geavanceerde microsegmentatie-mogelijkheden stellen marketeers in staat om gepersonaliseerde trajecten te leveren. Insider gaat zelfs nog een stap verder en maakt het platform eenvoudig te implementeren en gebruiken, waardoor complexe integraties en afhankelijkheid van IT-teams overbodig zijn. Dat resulteert in meer efficiëntie en geen verspilling van marketingkosten.
Insider is een technologiebedrijf met kantoren in Azië, Europa en Nieuw-Zeeland. Het door Sequoia ondersteunde Growth Management Platform wordt al gebruikt door meer dan 600 merken over de hele wereld, waaronder Estée Lauder, Hunkemöller, IKEA, Otto en Philips.
[Fotocredits © Björn Wylezich – Adobe Stock]
Verder lezen over E-Commerce
Online04.09.2024
Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen
Online01.07.2024
Albert Heijn opent een nieuw gemechaniseerd Home Shop Center
en zet in op verdere groei e-commerceOnline27.06.2024
Catawiki komt met een ‘nu kopen’ functie
Daarmee skip je de veilingOnline17.06.2024
5 x waarom een goede verpakking telt bij webshops
Events30.05.2024
Een nieuwe editie van het Sprints & Sneakers Festival
A New Definition of GrowthOnline11.03.2024
Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden
Lifestyle18.02.2024
Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?
Online18.12.2023
CO2-uitstoot per verzonden pakket is flink afgenomen
Verder lezen over Online Shop
Online05.09.2024
Bol verhoogt de prijs van zijn Select-abonnement
Online04.09.2024
Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen
Online30.07.2024
Worden je Temu-bestellingen straks duurder?
Online13.07.2024
Etsy wordt steeds minder authentiek en verandert zelfs de labels
Online01.07.2024
Nederlandse consumenten shoppen online steeds meer in China
Online27.06.2024
Catawiki komt met een ‘nu kopen’ functie
Daarmee skip je de veilingOnline25.06.2024
Amazon Prime Day vindt plaats op 16 en 17 juli
Online17.06.2024
5 x waarom een goede verpakking telt bij webshops
Verder lezen over Users
Video21.03.2013
1 miljard maandelijks unieke bezoekers voor YouTube
Social Media14.09.2011
Gebruikers sociale netwerken delen relatief weinig merkinfo
Mobile30.01.2011
De zeven soorten iPhone gebruikers
Social Media23.10.2009
Gebruikers Twitter gemiddeld jonger dan op Facebook
Social Media10.04.2009
200 miljoen Facebook gebruikers
Online26.03.2009