Dit zijn de finalisten van de Dutch Marketing Awards 2018

Dit zijn de finalisten van de Dutch Marketing Awards 2018

Vorig artikel Volgend artikel

NIMA, Adfo Groep en PIM reiken op 29 maart dit jaar weer de Dutch Marketing Awards uit. Onder leiding van juryvoorzitter Marc van Eck heeft de vakjury de finalisten gekozen in de categorieën Start Up, Scale Up, Marketing Company en Internal Branding Company of the Year.

De Dutch Marketing Awards worden door professionals buit de branche beschouwd als de belangrijkste marketing-vakprijzen in Nederland omdat ze betrekking hebben op de gehele marketingstrategie van organisaties. Naast bovengenoemde 5 Marketing Awards wordt op 29 maart door het Marketing Executive Center (MEC) ook het Marketing Talent of the Year bekendgemaakt.

Juryvoorzitter Van Eck over de geselecteerde organisaties: "Echte marketing gaat over een scherpe overtuiging verankeren in je merk. Die kun je vertalen naar klantgerichte proposities, die je vervolgens met een strategische aanpak in de markt zet, eventueel met creatieve communicatie. De tijden van een dun laagje chroom liggen definitief achter ons. Dat laten de finalisten van de Dutch Marketing Awards zien."

Volgens Van Eck illustreren de genomineerde bedrijven dat de rol van marketing verandert: "Ons vak is springlevend en brengt steeds meer moois voort dat niet alleen waardevol is voor de klant en de eigenaar, maar ook steeds vaker voor de wereld. Als marketing de spil is in een organisatie en waardecreatie in het dna zit, maken ze echt het verschil."

Finalisten Start Up of the Year

Deze organisaties inspireren met een onderscheidende introductie in de Nederlandse markt met aantoonbaar goede (begin-)resultaten. Duidelijke succeskenmerken van deze categorie zijn: creativiteit in strategie, unieke klantwaarde, groeiend marktaandeel, ‘high ideals’, gezamenlijke waardecreatie en vernieuwing in marktsegment of productcategorie.

  • Koupe
  • Swapfiets
  • The Avocado show

Finalisten Scale Up of the Year

Deze finalisten hebben de afgelopen jaren aangetoond dat nieuwe initiatieven vernieuwing in een markt kunnen realiseren met een heel sterk concept dat vervolgens ‘merkwaardig’ in de markt wordt gezet. Het grootste compliment voor de categorie Scale Up is dat de vernieuwende initiatieven door anderen gekopieerd worden en zo een echt nieuw segment creëren. Bij deze finalisten is dat zeker het geval.

  • Girav
  • Yoghurt Barn
  • SRPRS.me

Finalisten Marketing Company of the Year

Binnen deze organisaties speelt marketing al jaren een duidelijke, leidende rol in het bepalen van visie, strategie en bedrijfsvoering. De organisaties worden door anderen als voorbeeld gezien.

Finalisten Internal Branding Company of the Year

Deze organisaties hebben aantoonbaar effect geboekt met internal branding, zowel binnen de eigen organisatie als in de markt. Ze tonen aan dat het waarmaken van beloftes door medewerkers belangrijker is dan slechts het roepen ervan. Ze hanteren een consistente aanpak om het merk van binnenuit tot leven te brengen en te borgen in de organisatie.

  • Bynder
  • YourSurprise
  • We Fashion

Finalisten Marketeer of The Year

De Marketeer of the Year is een icoon in het vak en ver daarbuiten. Hij of zij zet op vernieuwende en succesvolle wijze oude én nieuwe marketinginstrumenten in, heeft succes in de markt met deze innovatieve aanpak en is een marketeer waar professionals in marketing en communicatie veel van kunnen leren.

  • Anouk Beeren - Bidfood
  • Vincent van den Boogert - ING
  • Niko Koffeman - De Vegetarische Slager

2017

Vorig jaar was het Pieter Zwart van Coolblue die Marketeer of the Year werd en daarmee hecla Schaeffer (G-Star) en Jeroen Hubert (IKEA) achter zich liet.

[Afbeelding: © designer491 - Fotolia.com]

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies