LEGO en Nike slaan de handen ineen voor een unieke samenwerking die kinderen én sneakerliefhebbers wereldwijd zal aanspreken. In mei 2025 maakten de twee merken hun partnership officieel bekend, met een reeks coole producten en interactieve ervaringen als resultaat. Van opvallende Air Max-sneakers tot een LEGO-bouwset van een iconische Nike Dunk — deze samenwerking draait om creativiteit, beweging en plezier.
Het eerste wapenfeit van de samenwerking is de Nike Air Max Dn x LEGO Collection. Deze kinderschoen combineert het iconische Air Max-design met het herkenbare uiterlijk van LEGO-blokken. De schoen is uitgevoerd in een zonnige geel-met-witte kleurstelling en bevat subtiele noppen op het bovenwerk — een duidelijke knipoog naar LEGO’s klassieke steentjes.
Verder is de schoen voorzien van LEGO-geïnspireerde veters, een gecombineerd Swoosh- en LEGO-logo op de hiel én zelfs een schoenendoos met LEGO-thema. Kinderen (of hun ouders) kunnen de sneakers kopen via Nike.com, waar ze speciaal zijn gelabeld als onderdeel van de exclusieve LEGO-samenwerking.
Bekijk hier de Air Max Dn x LEGO Collection op Nike.com. Beschikbaar vanaf 1 augustus.
Naast het draagbare resultaat is er ook een LEGO Nike Dunk Low bouwset uitgebracht. Deze bestaat uit maar liefst 1.180 steentjes en stelt je in staat om een volledig sneaker-icoon in LEGO-stijl na te bouwen — inclusief een beweegbare basketbal, een sportieve minifiguur genaamd B’Ball Head, en zelfs verborgen compartimenten om veters of kleine voorwerpen op te bergen.
Er zijn twee kleurvarianten beschikbaar, en in lijn met de creativiteitsfilosofie van beide merken, kunnen fans hun eigen combinatie maken of de schoen helemaal aanpassen naar smaak.
Lees meer over de LEGO x Nike bouwset op LEGO.com. Nu te pre-orderen, geleverd vanaf 1 juli 2025.
Van 7 tot 11 juni 2025 wordt LEGOLAND® California het epicentrum van deze samenwerking. In de speciaal ingerichte Nike x LEGO Play Arena kunnen kinderen hun eigen LEGO-basketbalshirt bouwen, deelnemen aan challenges en zelfs een persoonlijke LEGO-minifiguur sportkaart ontwerpen.
Volgens de merken is dit pas het begin van een langdurig partnerschap waarbij spelen, bewegen en creativiteit centraal staan. Zowel LEGO als Nike willen jongeren stimuleren om hun fantasie én hun lichaam in beweging te brengen.
Fotocredits: Nike & LEGO.