Het is algemeen bekend dat verkopen voor en tijdens de feestdagen één van de belangrijkste drijvers van de economie zijn. Maar deze periode is ook voor cybercriminelen een feest. Verstoringen van bedrijfsprocessen in de retail- en reisindustrie kunnen leiden tot krediet- en identiteitsdiefstal, gestolen of verloren pakketjes, onbeschermde websites, gecancelde vluchten en familievakanties. En dan hebben we het nog niet eens over de implicaties voor individuele bedrijven en de economie in het algemeen.
Volgens de Aberdeen Group zijn de gemiddelde kosten voor een serviceonderbreking 110.000 dollar per uur en een typische storing binnen bedrijven kost meer dan 1,5 miljoen dollar. De Symantec 2012 State of the Data Center Survey toont aan dat een gemiddelde organisatie meer dan 16 storingen in het datacentrum meemaakt en de totale kosten hiervan zijn 5,1 miljoen dollar.
Dankzij de vele mobiele apparaten die we tegenwoordig hebben, is er steeds meer data in omloop en wordt meer informatie in real-time opgeslagen en geanalyseerd. Daarom moeten organisaties waakzamer zijn dan ooit bij het ontwerpen van hun systemen en moeten applicaties en belangrijke data flexibel en altijd beschikbaar zijn voor consumenten, vooral tijdens de drukke periode tijdens de feestdagen.
Tips voor bedrijven om te zorgen voor continuïteit:
Meer tips over hoe je jouw website / shop kan voorbereiden op de drukke decembermaand lees je hier.