In de laatste Digital Index van Adobe wordt op basis van data-analyse voorspeld hoe het aankoopgedrag in de feestmaanden (november/december) zal zijn. Voor de VS wordt verwacht dat 14% van de aankopen via mobiele apparaten zal verlopen, een groei van 40% ten opzichte van vorig jaar.
Voor Europa wordt een nog grotere groei verwacht: 68% groei ten opzichte van vorig jaar. Verwacht wordt dat in Europa 12,4% van alle online aankopen via smartphone of tablet gedaan zullen worden. In Nederland wordt naar verwachting 10,5% van alle aankopen via mobiele apparaten gedaan.
De online verkooppiek voor Nederland ligt naar verwachting op 16 december. Er zal dan waarschijnlijk 1,74 keer meer verkocht worden dan het dagelijks gemiddelde in 2013.
“De snelle groei van mobile shopping in Europa moet voor retailers een duidelijk signaal zijn dat een goede mobiele strategie geen luxe is, maar een wezenlijk onderdeel van hun succes“, zegt Mark Phibbs, vice president of EMEA Marketing, Adobe.
“Hoewel tablets in veel gevallen drie tot vijf keer meer online sales generen voor retailers dan smartphones, zien we retailtransacties via smartphones in alle onderzochte Europese landen sterker groeien dan de retailtransacties op tablet. Deze ontwikkeling wordt ongetwijfeld ingegeven door de introductie van smartphones met een groter scherm. Retailers moeten zich er dus van bewust zijn dat in een mobiele strategie niet alleen tablets maar ook smartphones moeten worden meegenomen.“
Verder lezen over Smartphone
Mobile02.12.2024
Waarom een Sim Only-abonnement een goede keuze is
Mobile27.11.2024
Samsung Galaxy S25 Ultra? Nieuwe video lekt uit op Reddit
Mobile21.11.2024
OPPO Find X8 Pro aangekondigd met 4 camera’s aan de achterkant
Mobile18.11.2024
We gaan nu naar telefoonloze telefoonwinkels zonder personeel
Mobile06.11.2024
iPhone krijgt een oplaadfunctie die we op alle toestellen willen
Mobile16.10.2024
Android 15 is nu uit: wat brengt de update?
Mobile15.10.2024
Nieuw op smartphones: de digitale detox-modus
Mobile07.10.2024