​Nissan LEAF nog altijd de populairste elektrische auto in Europa

​Nissan LEAF nog altijd de populairste elektrische auto in Europa

Vorig artikel Volgend artikel

De nieuwe Nissan LEAF is in Europa tot op heden de bestverkochte volledig elektrische auto van dit jaar. De emissievrije Nissan weet steeds meer klanten te overtuigen. In het eerste halfjaar van 2018 zijn al meer dan 18.000 nieuwe Nissans LEAF op naam gezet. Sinds zijn introductie in oktober 2017 heeft Nissan in Europa al meer dan 37.000 nieuwe Nissans LEAF verkocht.

De nieuwe LEAF heeft een dynamische vormgeving en een flink acceleratievermogen. Tegelijk is hij – eveneens dankzij zijn volledig elektrische aandrijflijn – natuurlijk bijzonder vriendelijk voor het milieu. En geavanceerde technologie zoals het e-Pedal en de ProPILOT en ProPILOT Park voor autonoom rijden, maken het rijden in de LEAF zeker aangenaam.

Het grotere accupakket van de nieuwe Nissan LEAF – met een capaciteit van 40 kWh – maakt een actieradius van 270 kilometer mogelijk volgens de nieuwe WLTP-emissie- en verbruiksnorm.

Onderscheiden

De volledig elektrisch aangedreven Nissan LEAF is al diverse keren onderscheiden voor zijn vooruitstrevende technologie en prestaties. Op de New York International Auto Show werd de LEAF geëerd met de titel 2018 World Green Car. Ook scoorde hij vijf sterren in de veiligheidstests van zowel de Euro NCAP als de Japanse equivalent daarvan.

Nissan Intelligent Mobility

De nieuwe LEAF is het vlaggenschip van Nissan Intelligent Mobility, Nissans visie op de manier waarop auto’s worden aangedreven, bereden en in de samenleving worden geïntegreerd. De auto is voorzien van veel innovatieve technologie, zoals Nissan ProPILOT, ProPILOT Park en e-Pedal, die populair zijn bij de klanten. Tot op heden heeft al 72 procent van de kopers van een nieuwe Nissan LEAF gekozen voor het optionele ProPILOT-systeem voor autonoom rijden.

De grote vraag naar de LEAF in de eerste 5 maanden van dit jaar versterkt zijn positie als de bestverkochte elektrische auto ter wereld. Sinds Nissan de LEAF in 2010 op de markt bracht, heeft het wereldwijd al meer dan 340.000 exemplaren verkocht. Onlangs leverde Nissan de 100.000e Nissan LEAF af aan een Europese klant.

Elektrisch aangedreven auto’s krijgen steeds meer de wind in de zeilen. De nieuwe LEAF heeft autorijden een nieuwe dimensie gegeven met technologie als e-Pedal, waarmee steeds meer klanten de voordelen zien van de elektrische mobiliteit die Nissan biedt.
- Gareth Dunsmore, electric vehicle director van Nissan Europe.
Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies