Advertising13.08.2018

Spotify test onbeperkt overslaan advertenties voor gratis gebruikers


De gratis versie van Spotify lijkt steeds beter te worden. Er zijn al gratis non-shuffle playlists toegevoegd voor mensen die niet betalen en nu wordt er in Australië ook al getest met de mogelijkheid om reclames over te slaan als gratis gebruiker. Daar zit geen beperking aan, zo zegt Spotify tegen AdAge.

Volgens Danielle Lee, global head of partner solutions van Spotify, gaat dit er voor zorgen dat gebruikers alle voor hen niet interessante advertenties gaan skippen en zo heel duidelijk maken welke advertenties wél in hun interessegebied liggen. “Zo kunnen we een meer gepersonaliseerde ervaring bieden voor de gebruikers en een meer geëngageerd publiek voor onze adverteerders”, zo zegt ze.

‘Active Media’

De nieuwe feature heet bij Spotify Active Media en dat betekent dat adverteerders niet hoeven te betalen voor advertenties die niet afgeluisterd zijn. Dat is gewaagd, want als iedereen gewoon alle advertenties doorklikt kan het Spotify een hoop geld gaan kosten. Aan de andere kant doet het bedrijf dit omdat ze er op gokken dat ze genoeg oortjes kunnen vinden die advertenties wel zullen bereiken.

Spotify is in het afgelopen kwartaal 180 miljoen maandelijks actieve luisteraars gehad, zo’n 30 procent meer dan vorig jaar. Daarvan zijn er meer dan 100 miljoen gratis luisteraars die dus advertenties te horen krijgen. Grote kans dat het wel gaat werken dus. En zelfs als het niet meteen een succes is: Spotify moest iets anders bedenken, want hun vorige advertentieplatform AdsWizz is overgenomen door concurrent (in de VS) Pandora.

[Afbeeldingen © Eugenio Marongiu – Fotolia]

Patrick Smeets

Game-enthousiast, tech blogger en presentator. Was ooit rockster. Local celebrity in Limburg maar ziet graag veel van de wereld. Er zijn niet genoeg kattenGIFjes in de wereld.

...

Verder lezen over Online Advertising

Microsoft laat fullscreen advertenties zien op Copilot+-pc’s

Microsoft heeft eigenaren van een Copilot+-laptop deze week een nieuwe al te fijne verrassing gegeven. Gigantische advertenties.

Advertising22.11.2024

Microsoft laat fullscreen advertenties zien op Copilot+-pc’s

Threads start binnenkort met het tonen van advertenties

Niet meer slechts hersenspinsels: nu begint Meta het serieuzer aan te pakken. Threads start binnenkort met het tonen van advertenties.

Social Media14.11.2024

Threads start binnenkort met het tonen van advertenties

YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI

Als AI je stem kan nadoen voor het inspreken van een advertentie dan is dat natuurlijk heel handig: scheelt je werk. Maar dan moet je wel weten dat het gebeurt.

Artificial Intelligence15.10.2024

YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Advertenties opstellen met AI, over campagnes brainstormen met AI, maar nu kunnen we ook van kop tot staart marketingcampagnes plannen.

Advertising08.10.2024

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

Volgens Google geven AI-gestuurde Google Ads campagnes betere resultaten voor kleine en grote bedrijven. Maar die bedrijven hebben wel wat te zeggen over de werking van die AI-advertenties en willen graag meer controle.

Marketing18.09.2024

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

Netflix Basic verdwijnt in verschillende landen

In Nederland hebben we nog geen advertentie-abonnement, maar in sommige andere landen wel. Het Verenigd Koninkrijk en Canada zijn landen waar mensen kunnen Netflixen zonder dat ze zich blauw betalen, omdat ze dan wat reclame krijgen voorgeschoteld. Een handig abonnement als je minder kwijt wil zijn aan de streamingdienst, maar het komt ook met een groot nadeel: Basic gaat verdwijnen.

Entertainment29.08.2024

Netflix Basic verdwijnt in verschillende landen

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

Tel Sell mag dan worden weggezet als iets dat maar tacky is, het is wel enorm effectief. Sommige Tel Sell-trucjes ken je waarschijnlijk wel, zoals zorgen dat handen het product aanraken en dat iets heel snel voor elkaar is. Het is allemaal moeiteloos, het voelt goed, het ziet er lekker uit: is het het verkopen van rommel of het naar een hoger niveau tillen van verleiding? Die Tel Sell-manier kun je ook heel goed toepassen op jouw klanten.

DC Business07.08.2024

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

Adform komt met op AI-gebaseerde contextual targeting

Adform kondigt een exclusieve samenwerking aan met Cognitiv, wereldwijd een van dé leveranciers van deep learning AI voor marketeers. Samen zullen zij Cognitivs GPT AI-gebaseerde contextuele targeting beschikbaar stellen in de belangrijkste Europese talen. Dankzij de samenwerking kunnen adverteerders in Europa nu voor het eerst gebruikmaken van GPT AI-gebaseerde contextual targeting.

Advertising02.07.2024

Adform komt met op AI-gebaseerde contextual targeting

Verder lezen over Spotify

Nieuwe AI Kersthit: ‘Christmas With You There’

Wat krijg je als je een radio-presentator en een AI-expert zonder enig muzikaal talent een Kersthit willen maken? Kees Dorresteijn (BNR Nieuwsradio) en Remy Gieling (ai.nl) hebben de handen ineengeslagen om met behulp van AI een nieuwe kerstervaring te creëren.

Entertainment09.12.2024

Nieuwe AI Kersthit: ‘Christmas With You There’

Wrapped: dit zijn 10 jaarlijstjes zoals Spotify Wrapped

We hebben het de hele week al over Spotify Wrapped, het jaaroverzicht van de muziekstreamingdienst Spotify. Wist je dat er meer apps zijn met hun eigen Wrapped? We noemen er 10.

Entertainment07.12.2024

Wrapped: dit zijn 10 jaarlijstjes zoals Spotify Wrapped

5 redenen waarom Spotify Wrapped een teleurstelling is

We keken er zo naar uit, maar eigenlijk konden we niet zoveel met Spotify Wrapped als we zouden willen. Dit is waarom Wrapped tegenviel.

Entertainment05.12.2024

5 redenen waarom Spotify Wrapped een teleurstelling is

Spotify Wrapped 2024 is live: zo kom je er

Spotify heeft Wrapped 2024 online gezet: dit is hoe je bij je Spotify Wrapped komt en kunt ontdekken wat jij het meest luisterde in 2024.

Online04.12.2024

Spotify Wrapped 2024 is live: zo kom je er

Spotify laat je nu veel langer terugkijken wat je luisterde

Je vindt de lijst met recent afgespeelde track op de home-pagina door even naar beneden te scrollen.

Online27.11.2024

Spotify laat je nu veel langer terugkijken wat je luisterde

Wanneer komt Spotify Wrapped 2024 uit?

De aftrap van die eindejaarsperiode wordt meestal verzorgd door Spotify met zijn Spotify Wrapped. Wanneer kunnen we die verwachten?

Media21.11.2024

Wanneer komt Spotify Wrapped 2024 uit?

Je kunt binnenkort makkelijker geld verdienen op Spotify

Spotify gaat creators betalen voor de videocontent die ze maken. Spotify richt hiermee zijn pijlen op videoplatforms als YouTube en TikTok.

Video15.11.2024

Je kunt binnenkort makkelijker geld verdienen op Spotify

Waarom je Spotify Car Thing niet moet weggooien

Spotify lanceerde het en na een half jaar was het klaar. Doodzonde natuurlijk, maar gelukkig is er een tweede leven mogelijk voor Spotify Car Thing.

Gadgets13.11.2024

Waarom je Spotify Car Thing niet moet weggooien