Game-enthousiast, tech blogger en presentator. Was ooit rockster. Local celebrity in Limburg maar ziet graag veel van de wereld. Er zijn niet genoeg kattenGIFjes in de wereld.
De gratis versie van Spotify lijkt steeds beter te worden. Er zijn al gratis non-shuffle playlists toegevoegd voor mensen die niet betalen en nu wordt er in Australië ook al getest met de mogelijkheid om reclames over te slaan als gratis gebruiker. Daar zit geen beperking aan, zo zegt Spotify tegen AdAge.
Volgens Danielle Lee, global head of partner solutions van Spotify, gaat dit er voor zorgen dat gebruikers alle voor hen niet interessante advertenties gaan skippen en zo heel duidelijk maken welke advertenties wél in hun interessegebied liggen. “Zo kunnen we een meer gepersonaliseerde ervaring bieden voor de gebruikers en een meer geëngageerd publiek voor onze adverteerders”, zo zegt ze.
‘Active Media’
De nieuwe feature heet bij Spotify Active Media en dat betekent dat adverteerders niet hoeven te betalen voor advertenties die niet afgeluisterd zijn. Dat is gewaagd, want als iedereen gewoon alle advertenties doorklikt kan het Spotify een hoop geld gaan kosten. Aan de andere kant doet het bedrijf dit omdat ze er op gokken dat ze genoeg oortjes kunnen vinden die advertenties wel zullen bereiken.
Spotify is in het afgelopen kwartaal 180 miljoen maandelijks actieve luisteraars gehad, zo’n 30 procent meer dan vorig jaar. Daarvan zijn er meer dan 100 miljoen gratis luisteraars die dus advertenties te horen krijgen. Grote kans dat het wel gaat werken dus. En zelfs als het niet meteen een succes is: Spotify moest iets anders bedenken, want hun vorige advertentieplatform AdsWizz is overgenomen door concurrent (in de VS) Pandora.
[Afbeeldingen © Eugenio Marongiu – Fotolia]
Verder lezen over Online Advertising
Advertising22.11.2024
Microsoft laat fullscreen advertenties zien op Copilot+-pc’s
Social Media14.11.2024
Threads start binnenkort met het tonen van advertenties
Artificial Intelligence15.10.2024
YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI
Advertising08.10.2024
Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom
Marketing18.09.2024
Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes
Entertainment29.08.2024
Netflix Basic verdwijnt in verschillende landen
DC Business07.08.2024
Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt
Advertising02.07.2024
Adform komt met op AI-gebaseerde contextual targeting
Verder lezen over Spotify
Entertainment09.12.2024
Nieuwe AI Kersthit: ‘Christmas With You There’
Entertainment07.12.2024
Wrapped: dit zijn 10 jaarlijstjes zoals Spotify Wrapped
Entertainment05.12.2024
5 redenen waarom Spotify Wrapped een teleurstelling is
Online04.12.2024
Spotify Wrapped 2024 is live: zo kom je er
Online27.11.2024
Spotify laat je nu veel langer terugkijken wat je luisterde
Media21.11.2024
Wanneer komt Spotify Wrapped 2024 uit?
Video15.11.2024
Je kunt binnenkort makkelijker geld verdienen op Spotify
Gadgets13.11.2024