Shazammen om een proefrit te maken met de nieuwe Mercedes-Benz Sprinter

Shazammen om een proefrit te maken met de nieuwe Mercedes-Benz Sprinter

Vorig artikel Volgend artikel

Mercedes-Benz Vans heeft gekozen voor Shazam als campagnetool voor de nieuwe Sprinter. Wie een reclame-uiting over de bestelwagen voorbij ziet komen op televisie, online of out-of-home, kan die Shazammen (audio- of visuele herkenning). Vervolgens kom je terecht op een speciale Sprinter-webpagina van Mercedes-Benz Vans waar je direct een proefrit kan boeken.

Mercedes-Benz Vans

De nieuwe Sprinter bestelwagen van Mercedes-Benz Vans is er in een ongekend aantal uitvoeringen en daarmee optimaal te personaliseren, wat aansluit bij het thema van de campagne 100% For You. En aangezien er niets persoonlijker is dan iemands muzieksmaak, heeft reclamebureau Nieuwe Koffie – onderdeel van Publicis One – in opdracht van Mercedes de koppeling gemaakt met Shazam.

Music Picks Your Ride

Als onderdeel van de campagne worden gebruikers na Shazammen automatisch doorgelinkt naar de speciale Sprinter landingspagina. Onder de slogan ‘Music Picks Your Ride’ worden de verschillende uitvoeringen van de Sprinter gekoppeld aan een bepaald muziekgenre. Houdt iemand van hiphop? Dan krijgt diegene een andere variant van de Sprinter te zien dan een popliefhebber. En doordat ze zo de boodschap dus optimaal personaliseren is de verwachting dan ook dat dit voor meer betrokkenheid zal zorgen.

Innovatie maakt deel uit van de kernwaarden van Mercedes-Benz Vans. Wij vragen onze bureaus dan ook om onze doelgroepen op een innovatieve manier aan te spreken. Deze campagne is daar een mooi voorbeeld van. We willen hiermee alle offline communicatie ook direct linken naar de mogelijkheid om een proefrit aan te vragen. Dit geeft ons de mogelijkheid om een gedeelte van onze offline middelen te meten.
- Harjen Tiesinga, Manager Marketing.
Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies