​Realtime online bidding is de toekomst

​Realtime online bidding is de toekomst

Connectiviteit is nu

Vorig artikel Volgend artikel

Als aandelenhandelaar opereer je in een zeer vluchtige markt. Je moet direct reageren op wat je ziet en de juiste keuze op het juiste moment maken. Je vertrouwt volledig op accurate en realtime data. En dan valt de netwerkverbinding weg... Bye bye winst.

OK, misschien is dit voorbeeld iets te dramatisch, maar het is bijna hetzelfde als waar realtime advertising-bidders mee te maken hebben. Realtime advertising is een effectieve methode om consumenten te targetten wanneer zij een website bezoeken. Zodra een gebruiker een website bezoekt, wordt er een biedingsverzoek geactiveerd dat kan bestaan uit verschillende soorten data zoals demografische gegevens van de gebruiker, surfgeschiedenis, de locatie, en de pagina die wordt geladen. Dit verzoek volgt een reis van de uitgever naar een ad exchange. Deze ad exchange biedt het verzoek en de bijbehorende data bij meerdere adverteerders aan die automatisch in real-time een bod uitbrengen om hun advertenties te plaatsen. Dit proces herhaalt zich totdat alle advertentieruimte op de pagina is gevuld. Realtime bidding-transacties verlopen uiterst snel: normaal binnen 100 milliseconden vanaf het moment dat een gebruiker een website opent. 

Dus net zoals high frequency trading, is online advertising een spannende en vooral snelle aangelegenheid. En net zoals op Wall Street, draait het bij realtime bidding om geautomatiseerde, algoritme-gedreven handel die een snelle aankoop van advertentie-impressies mogelijk maakt. Hierbij speelt connectiviteit op de achtergrond een ontzettend grote rol. Advertentiemogelijkheden worden geveild in realtime, dus kun je er maar beter voor zorgen dat connectiviteit wordt geprioriteerd.

Wanneer je in de realtime bidding-markt actief bent, zoals BrightRoll, mag latency geen issue zijn. Wanneer je als partij aangesloten bent op een publiek netwerk, bestaat er een serieus risico voor latency-uitdagingen en netwerkfouten. BrightRoll is een advertentieplatform voor het bereiken van doelgroepen via web, mobiel en SmartTV. Het bedrijf ondersteunt digital video advertising voor 's werelds grootste merken, waaronder 85 van de top 100 van Amerikaanse adverteerders en 18 van de top 20 advertising-technologie bedrijven. Om zich te verzekeren van een lage latency, kunnen bedrijven gebruik maken van public peering via een Internet Exchange platform of via speciale private peering verbindingen. BrightRoll is hiervoor aangesloten bij internetknooppunt AMS-IX. 

Hoewel online advertising en realtime online bidding al enige tijd bestaat, zien we een extreme groei op dit moment. Met de toename van mobile advertising, laat realtime (mobile) bidding ook een explosieve groei zien. Op mobiele platforms is realtime bidding een erg krachtig instrument, omdat klanten hun mobiele apparaten overal mee naar toe nemen: naar de winkel, naar hun werk, naar school, naar een restaurant, etc. Tegen de tijd dat klanten een webpagina op hun apparaat openen over de dichtstbijzijnde lunchroom, heb je je bod al geplaatst. Zolang je verbinding in orde is, natuurlijk.

Deze blogpost is geschreven door Mark Cooper, CCO AMS-IX

[Afbeelding © Fotolia]

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies