Qatar Airways viert het WK en blaast nieuw leven in een wereldberoemd nummer

Qatar Airways viert het WK en blaast nieuw leven in een wereldberoemd nummer

Vorig artikel Volgend artikel

Dansende mensen van alle leeftijden en verschillende culturen, zingend cabinepersoneel, mascottes en zelfs een goudvis: in de nieuwe campagne van Qatar Airways spat de saamhorigheid en het plezier van het scherm. Een mooie aftrap in de aanloop naar het aanstaande voetbalspektakel.

Nicole Scherzinger

In de commercial steekt zangeres en tv-ster Nicole Scherzinger, bekend van o.a. X-factor USA & UK, het wereldberoemde nummer ‘Dancing in the Streets’ in een nieuw jasje. Het resultaat is een vrolijke, muzikale tv-reclame die wereldwijd te zien zal zijn.

'All Together Now’ is het officiële slogan van Qatar Airways’ World Cup-Sponsoring en wordt gebruik in alle uitingen, waaronder print, design, online, OOH en social media, maar wordt geleid door de 60 seconden durende TVC waarin de wereld zingt en meedanst op het iconische lied.

Voetbal-zomer

"Net als miljoenen fans over de hele wereld maken wij ons klaar voor de beste voetbal-zomer ooit. Wij willen dat fans het ultieme voetbalgevoel ervaren als zij onze commercial zien. Ons doel is mensen te inspireren om te dansen, dromen en gelukkig te zijn, maar vooral veel plezier te hebben tijdens het WK," aldus Qatar Airways Senior Vice President van Marketing en Corporate Communications, mevrouw Salam Al Shawa.

Productie duurde een jaar

De tv-commercial komt van de hand van het bekroonde regisseur-collectief Traktor en de legendarische Director of Photography Tim Maurice-Jones - die de cinemetographer was van films als Snatch, Lock Stock & Two Smoking Barrels en Kick Ass. De productie heeft in totaal een jaar geduurd, vanwege de complexiteit van de opnames, het onderhandelen over de rechten van het nummer, het opnieuw opnemen ervan en werken volgens de strikte FIFA-richtlijnen.

180 Kingsday

De campagne is gemaakt door creatief bureau 180 Kingsday. "Elke vier jaar komt de wereld samen om te genieten van deze competitie. Waar fans van rivaliserende clubs elkaar normaal niet kunnen luchten, staan ze hier gezamenlijk te genieten. Dit gevoel van verbroedering, plezier en gezonde opwinding wilden wij in deze campagne laten zien. Het resultaat is een vrolijke commercial, waar velen een glimlach van op het gezicht krijgen. Zelfs als jouw land niet meedoet aan het WK," aldus Sander Volten, CEO van 180 Kingsday.

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies