Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Uit een recent representatief onderzoek van de LEGO Groep blijkt dat drie op de vijf Nederlanders anno 2022 nog steeds vindt dat er beroepen zijn waarvoor mannen beter geschikt zijn dan vrouwen, en omgekeerd.
Genderstereotypen zijn echter de wereld nog niet uit en daarom zet LEGO dit jaar de volgende stap in de campagne ‘Get ready for Girls’. De campagne gaat uit van de filosofie dat meer vrouwen in design, ontwerp, wetenschap en technologie kunnen zorgen voor een meer inclusieve wereld. Daarom zet LEGO zich in om meer vrouwen aan het werk te krijgen als productontwerpers bij het bedrijf, en werkt de groep samen met organisaties en rolmodellen die zich inzetten voor de volgende generatie vrouwen.
De wereldwijde campagne is inmiddels gelanceerd en loopt gefaseerd door tot eind dit jaar. Ook in Nederland zijn inmiddels de eerste stappen gezet, met een samenwerking met verschillende Nederlandse rolmodellen en een bouwmiddag in het LEGOLAND Discovery Centre.
Meisjes zijn er klaar voor
De LEGO Groep zet zich in om meer vrouwen in design aan zich te binden en wil zich hier verder voor inzetten. “Speelgoed zou inclusiever zijn als het team van designers achter het product ook inclusief is”, legt Esmee Kuenen, Nederlandse element designer bij LEGO uit. De wereldwijde campagne ‘Get ready for Girls’ is erop ingericht om een positieve verandering teweeg te brengen en genderstereotypering te doorbreken. Het speelgoedmerk streeft er met LEGO play naar de bouwers van morgen te inspireren door middel van creatief spel en leren.
Belang van vrouwelijke rolmodellen
Eerder ondertekende de LEGO Groep de UN Women’s Empowerment Principles, waarmee ze hun engagement bevestigen om een bedrijf te zijn dat vrouwen en meisjes sterker maakt. Op Internationaal vlak werkt de LEGO Group bovendien nauw samen met het Geena Davis Institute on Gender in Media en UNICEF om ervoor te zorgen dat de LEGO producten en -marketing voor iedereen toegankelijk zijn en vrij zijn van gendervooroordelen en schadelijke stereotypen.
In Nederland werkt LEGO samen met de online platforms van &C en verschillende Nederlandse vrouwelijke rolmodellen. Onder andere Saar Koningsberger, Jennifer Ewbank en interieurstylist Suzanne de Jong spreken zich uit voor meer vrouwen in designberoepen. Daarnaast staan er gedurende het jaar verschillende activiteiten gepland om de boodschap kracht bij te zetten. Onderdeel daarvan is een bouwmiddag waar meisjes letterlijk en figuurlijk aan hun toekomst kunnen bouwen in het LEGOLAND® Discovery Centre in Scheveningen die deze maand plaats heeft gevonden. In het najaar staat er een big bang activatie op de planning, waarbij een groot podium wordt geboden aan vrouwelijke rolmodellen. De campagne wordt verder ondersteund door middel van PR, digital, influencers en social media inzet.
Verder lezen over LEGO
Gadgets15.04.2024
LEGO komt met een nieuwe TIE Interceptor
May the 4th be with you!Lifestyle21.03.2024
10 items voor een gezellig thuiskantoor
Entertainment20.03.2024
De LEGO Dungeons & Dragons-set is door een Nederlander ontworpen
Gaming10.03.2024
Happy Mar10-day! Lego onthult Mario Kart Lego
Gadgets29.02.2024
Klein maar fijn: dit zijn de duurste LEGO Minifigures ooit
Marketing13.02.2024
Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge
'De enige roos die nooit verwelkt’Nieuws31.01.2024
LEGO House in Billund komt met nieuwe experience op gebied van duurzaamheid
Gadgets21.12.2023
11x toffe LEGO sets voor iedereen
Verder lezen over Technology
Technology10.04.2024
De maan krijgt zijn eigen Sint Bernards: robothonden
Technology09.04.2024
Gevonden voorwerpen: Androids gaan zoekgeraakte gadgets vinden
Technology03.04.2024
Opmerkelijk: Amazon stopt met zijn kassaloze supermarkt
Technology01.04.2024
Dit plaatje uit de Playboy is niet meer welkom in de tech
Technology21.03.2024
Eerste mens met Neuralink gamet uren achtereen met zijn brein
Gadgets11.03.2024
TV kopen? Dit is het verschil tussen LCD, OLED, QLED en mini-led
Technology07.03.2024
Hoe kan jij Tech for Good inzetten?
Gadgets04.03.2024