Advertising01.02.2017

Kijk: briljante verborgen-camera reclame van McDonald’s Nederland


Misschien heb je ‘m gisteren al gezien, maar anders is ‘ie zeker het kijken waard: de lange, maar heel leuk opgezette reclame van McDonald’s om hun nieuwe Maestro Burger te promoten. Kort gezegd wordt er gewacht tot iemand de burger in een restaurant bestelt (al spreekt de opmerking “daar komt ze aan” die je uit de regie hoort komen tijdens de opnames boekdelen over hoe toevallig dat is) en dan begint het spel.

In een concertzaal vlak bij de McDonald’s staat namelijk een heel orkest onder leiding van Guido Dieteren klaar die de ervaring van de klanten met hun Maestro burger live begeleidt, van bestelling tot aan de eerste hap. Op een gegeven moment gaat sopraan Wendy Kokkelkoren zelfs via de monitoren in het restaurant in gesprek met de klanten. Dat alles leidt naar een crescendo, eindigend in de eerste hap van de burger die met veel kabaal wordt gevierd.

Het idee van een nietsvermoedende klant (McDonald’s zweert dat niemand is ingehuurd om de klant te spelen) die geconfronteerd wordt met zo’n rare situatie is niet nieuw, natuurlijk. Het laten overkomen van zo’n soort commercial heeft alles te maken met de uitvoering en die is heel goed gedaan. Zo te zien mocht het ook wat kosten, maar dat zal McDonald’s echter weinig uitmaken. Deze reclame gaat veel bekeken worden en zo heeft Nederland weer een mooie Gouden Loeki-kandidaat er bij voor dit jaar.

[Afbeeldingen © McDonald’s]

Patrick Smeets

Game-enthousiast, tech blogger en presentator. Was ooit rockster. Local celebrity in Limburg maar ziet graag veel van de wereld. Er zijn niet genoeg kattenGIFjes in de wereld.

Verder lezen over Commercial

Super Bowl LVI: dit waren de leukste commercials

Het is de Los Angeles Rams gelukt, maar niet zonder slag of stoot: ze hebben het tijdens de 56ste Super Bowl gewonnen van de Cincinnati Bengals met 23-20. De American Football-wedstrijd trekt elk jaar weer veel bekijks....

Events14.02.2022

Super Bowl LVI: dit waren de leukste commercials

Duurste reclamespotjes van de wereld
Apple gebruikt angst om haar Watch te promoten

Natuurlijk, elk hulpmiddel dat in het geval van een eenzijdig ongeluk op een afgelegen plek kan bijdragen aan het redden van iemands leven, is meer dan welkom. Tegenwoordig, anders dan een jaar of 30 geleden, hebben we d...

Mobile02.01.2022

Apple gebruikt angst om haar Watch te promoten

​Moeten we advertenties accepteren op gadgets die we betalen?

Als je je smart-tv aandoet, dan is de kans groot dat je geconfronteerd wordt met ofwel filmreclames van streamingdiensten die je niet hebt of met andere commerciële uitingen waar je niet op zit te wachten. Op sommige te...

Gadgets02.10.2021

​Moeten we advertenties accepteren op gadgets die we betalen?

De Olympische Spelen starten vandaag: dit zijn de beste commercials

Voor sportliefhebbers is het een mooie zomer dit jaar. Na het EK voetbal kunnen we vanaf vandaag namelijk ook genieten van de Olympische Spelen. Nederland heeft volop medaillekansen en er wordt zelfs al gehoopt op een to...

Advertising23.07.2021

De Olympische Spelen starten vandaag: dit zijn de beste commercials

Heb jij Nike’s nieuwe spectaculaire commercial al gezien?

Sportmerk Nike weet altijd te prikkelen en lanceert eens in de zoveel tijd indrukwekkende campagnes. Ze winnen er regelmatig prijzen mee en dat verbaast ons niet. Neem nu de 'You Can't Stop Us'-serie, die bestaat uit 3 k...

Marketing31.07.2020

Heb jij Nike’s nieuwe spectaculaire commercial al gezien?

Professionele atleten en amateurs komen samen
Ster Gouden Loeki 2019: dit zijn de 10 finalisten

De Ster Gouden Loeki is een jaarlijkse publieksprijs voor de beste commercial. Ondanks dat we met z'n allen steeds vaker on demand kijken naar tv-programma's, worden er gelukkig nog genoeg mooie commercials gemaakt. De l...

Advertising31.01.2020

Ster Gouden Loeki 2019: dit zijn de 10 finalisten

De mooiste en beste commercials
Albert Heijn heeft een nieuwe ‘supermarktmanager’ gevonden

Eindelijk heeft Albert Heijn een opvolger gevonden voor de bekende supermarktmanager Harry Piekema. Ilse heet ze en we gaan haar de komende tijd regelmatig zien op tv. De nieuwe hoofdrolspeelster is net als Harry superm...

Advertising27.09.2019

Albert Heijn heeft een nieuwe ‘supermarktmanager’ gevonden

Opvolger Ilse in nieuwe commercials te zien
1.677 regisseurs​ voor nieuw spotje met Jean-Claude Van Damme

In België wil Orange consumenten zoveel mogelijk verschillende keuzes bieden. Daarom lanceerde het deze week Love Duo, een combinatie van een mobiel abonnement naar keuze met vast internet in een pack. Ze leggen de keuz...

Advertising19.07.2019

1.677 regisseurs​ voor nieuw spotje met Jean-Claude Van Damme