Advertising27.08.2014

Instagram komt met advertising en marketingtools


Instagram is op dit moment een van de snelst groeiende social media platformen met meer dan 200 miljoen wereldwijde gebruikers. Eerder maakte Quicksprout een interessante infographic om meer inzicht te bieden in het realiseren van meer engagement op Instagram. 

Engagement kan vanaf nu niet alleen op organische wijze gegenereerd worden. Instagram introduceerde de afgelopen week drie nieuwe tools waarmee bedrijven een in de toekomst ook op advertenties kunnen gaan tonen op Instagram. Marketeers in Europa moeten nog even wachten want Instagram gaat de nieuwe advertentie mogelijkheden voorlopig alleen in de VS, Canada en Australie uitrollen. 

De advertising toolkit bestaat uit: account insights, ad insights en ad staging.

De nieuwe toolkit geeft adverteerders bepaalde inzichten in hun lopende campagnes op Instagram. Zo krijgt een adverteerder informatie over het bereik, de impressies en de engagement. Daarnaast geeft de toolkit real-time samenvattingen zodat er gezien kan worden hoe bepaalde groepen reageren en interacteren op lopende campagnes. 

Instagram heeft de advertising toolkit opgezet in samenwerking met een aantal partners om op die manier adverteerders zo optimaal mogelijk te kunnen bedienen. 

Account insights
Met de account insights tool kunnen marketeers hun vastgestelde KPI’s meten zoals impressies en bereik. Deze pagina is te vergelijken met de Facebook page insights tool waarbij steeds een periodiek overzicht wordt gegeven. 

Account insights Instagram
Account insights Instagram

Ad insights
De Ad insights geeft inzicht in de effectiviteit van betaalde campagnes. Hier kunnen adverteerders hun campagnedoelen, impressies, bereik en frequentie rondom campagnes terugvinden. 

Ad Staging
De staging omgeving biedt adverteerders de mogelijkheid om bepaalde campagnes te previewen en op te slaan. In deze omgeving kan er gezamenlijk gewerkt worden aan nieuwe campagnes.

Deze nieuwe functies zullen de komende tijd door Instagram worden uitgerold. 

Ad insights Instagram
Ad insights Instagram

Verder lezen over Instagram

Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts

Meta treedt harder op tegen Yahoo Boys en andere kwaadwillenden op Facebook en Instagram om meer slachtoffers te voorkomen.

Online25.07.2024

Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts

Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet

Het internet lijkt wel gratis, maar dat is het eigenlijk nooit. Vaak moet je naar advertenties kijken, gegevens invoeren, klikken, liken, enzovoorts.

Social Media22.07.2024

Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet

Deze Week Viral: rockversies van popnummers, Vierdaagse malaise en meer

De Nijmeegse Vierdaagse zorgde voor grote feesten en grote tranen en dan was er nog iets anders nats. Welkom in de Deze Week Viral!

Social Media21.07.2024

Deze Week Viral: rockversies van popnummers, Vierdaagse malaise en meer

Instagram krijgt nieuwe zwevende reacties met houdbaarheidsdatum

Gebruik jij de Notities op Instagram wel eens? Je kunt straks zo’n Note achterlaten als reactie op een post.

Social Media18.07.2024

Instagram krijgt nieuwe zwevende reacties met houdbaarheidsdatum

Deze Week Viral: bitcoin omhoog door Trump, spaghetti-mation en Messi

Gelukkig zijn er ook positievere zaken die deze week volledig viral gingen.

Social Media14.07.2024

Deze Week Viral: bitcoin omhoog door Trump, spaghetti-mation en Messi

Deze week viral: nieuwe Golf GTI, Zuck op de surf en dj-prank

Deze week hebben we de meest vreemde zaken voorbij zien komen op social media. Zuckerberg die aan het surfen is (wel/niet op het internet...) en een deejay die haar feestgangers de stuipen op het lijf jaagt. Kijk mee:

Social Media07.07.2024

Deze week viral: nieuwe Golf GTI, Zuck op de surf en dj-prank

5 dingen die leuk zijn aan Threads

Wat zorgt er toch voor dat Threads zo’n succesverhaal is geworden? Waarschijnlijk ligt dat aan deze vijf dingen.

Social Media05.07.2024

5 dingen die leuk zijn aan Threads

Instagram noemt zijn AI-labels anders door boosheid gebruikers

Meta labelde allerlei posts die niet AI waren wel als kunstmatige intelligentie. Daar waren de daadwerkelijke fotografen niet over te spreken.

Social Media02.07.2024

Instagram noemt zijn AI-labels anders door boosheid gebruikers