De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Sinds de introductie van AdWords 15 jaar geleden is er een fundamentele verandering geweest in de manier waarop mensen zoeken / vinden wat ze willen en wanneer ze dat willen.
We gebruiken de hele dag door meerdere apparaten, bekijken meer video’s, en bezoeken meer websites en apps dan ooit tevoren. Niet zo heel vreemd dus dat er vandaag de dag wereldwijd meer zoekopdrachten plaatsvinden op smartphones dan op computers.
Maar hierdoor loopt Adwords inmiddels wel een beetje achter, niet zo heel gek, het design en de vele functies zijn inmiddels al meer dan anderhalf decennium oud.
Daarom kondigde Google gisteren de start aan van een groot redesign proces dat volledig gericht zal zijn op het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de AdWords-interface.
AdWords zal meer moeten gaan over jouw eigen bedrijf, en minder over het product van Google. Dischler: “We willen het super eenvoudig maken om campagnes uit te voeren en te optimaliseren op basis van iedereen zijn eigen, unieke marketing doelstellingen.”
Ook de manier waarop statistieken en inzichten gepresenteerd worden is aangepast in een poging om gebruikers de meest relevante gegevens over hun advertentiecampagnes te tonen.
Het design is geoptimaliseerd om het overzicht te verduidelijken (less clutter) en de workflows te verbeteren en bij dat proces volgt er gelijk een Material Design makeover om alles up te date te houden met de andere apps van Google.
2016/2017
Google wijst er verder op dat de wijzigingen zijn doorgevoerd op basis van feedback van klanten, alle actieve campagnes blijven gewoon draaien zonder onderbroken te worden als er straks de overgang is naar de vernieuwde user experience.
Voor de uitrol van de vernieuwde AdWords-ervaring zal Google dit jaar starten met het uitnodigen van enkele klanten, en waarschijnlijk krijgt iedereen de mogelijkheid het uit te proberen nog voor de uiteindelijke lancering.
Verder lezen over Adwords
Search20.12.2023
Wat zijn de ontwikkelingen op het gebied van SEA voor 2024
Search24.03.2017
Een afscheidsbrief aan Exact Match
Marketing24.01.2017
3 waardevolle inzichten voor een optimale ROI
Mobile05.01.2017
3 AdWords campagnetypes voor meer app downloads
Marketing27.09.2016
Google AdWords optimaliseren: 9 analyses en optimalisatieslagen
Marketing22.06.2016
Data die je altijd moet gebruiken bij het optimaliseren van online campagnes: Assisted conversions!
Advertising20.06.2016
Google AdWords test nu met “click to SMS”
Advertising24.05.2016
AdWords tekstadvertenties worden 50% groter
Verder lezen over Google
Technology11.12.2024
Google introduceert kwantumcomputer: ‘Parallelle universa bestaan’
Search10.12.2024
Trending: dit zochten we meer dan ooit op Google in 2024
Search06.12.2024
Google: Google Zoeken gaat volledig veranderen volgend jaar
Online05.12.2024
Google wil ook AI-video’s maken net als OpenAI Sora
Technology05.12.2024
DeepMind introduceert GenCast: AI-Revolutie in weersvoorspellingen
Search03.12.2024
Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?
DC Business02.12.2024
Laat je website groeien met backlinks: zo pak je dat aan
Online28.11.2024