Advertising16.04.2016

De 10 best bekeken reclamefilmpjes op YouTube van maart 2016


Iedere maand worden er een heleboel reclames gemaakt. De ene nog irritanter dan de andere, maar er zitten af en toe ook hele grappige reclames bij en reclames die je echt bijblijven. Wij zetten de 10 best bekeken reclamefilmpjes van YouTube van afgelopen maand voor je op een rijtje.

In de filmpjes zien we verschillende beroemdheden voorbij komen: Cristiano Ronaldo, Cookie Monster uit Sesamstraat en rapper Lil Wayne. Deze celebs kwamen geen van allen op nummer 1 te staan. Die plek kreeg P&G’s Always. Kijk je mee naar de tien beste reclames van afgelopen maand?

10. McDonald’s McCafe

De originele video werd ruim 2 miljoen keer bekeken, maar hieronder is de versie met Engelse ondertiteling toegevoegd. Wel net zo handig, behalve als je de Taiwanese taal begrijpt dan. Bekijk hieronder de emotionele en ontroerende reclame van McDonald’s!

9. Barbie Spy Squad Recreation

Deze reclame van Barbie Spy Squad Recreation kreeg afgelopen maand 2,1 views op YouTube. Barbie komt in actie!

8. Our Principles PAC

‘Real Donald Trump quotes about women’. Vrouwen lezen quotes voor die Donald Trump over vrouwen heeft gezegd in het verleden. Bizar! Deze video werd 3,2 miljoen keer bekeken.

7. Cristiano Ronaldo

We schreven al eerder over wat er gebeurt als Cristiano Ronaldo op een terras gaat zitten en een kop thee bestelt. Hij wordt continu aangesproken en mensen willen met hem op de foto. Maar het was voor een goed doel. Even schaamteloze promotie maken voor zijn eigen lijn koptelefoons in samenwerking met ROC Live Life Loud. De video werd ruim 4 miljoen keer bekeken.

6. Under Armour – Michael Phelps

Deze commercial met de Amerikaanse zwemmer Michael Phelps werd afgelopen maand 4,8 miljoen keer bekeken. Een hele vette reclame van Under Armour waarin je ziet hoe zwaar het trainingsschema is van Phelps. It’s what you do in the dark that puts you in the light.

5. Walt Disney World

Een hele bijzondere reclame van Disney Parks over de Mansfield familie. Shaylee is doof en ze stond versteld toen Tinkerbell en Minnie Mouse zich in gebarentaal voorstelden! De video werd in maart 4,8 miljoen keer bekeken, maar de teller staat inmiddels al op ruim 5 miljoen.

4. iPhone 6s Timer

Cookie Monster gebruikt ook Siri! Apple werkt samen met Cookie Monster voor de nieuwste campagne rondom de hands-free functie van Siri op de iPhone 6s. Deze video werd afgelopen maand 8,1 miljoen keer bekeken en de teller staat inmiddels op 9,6 miljoen views.

3. Samsung Galaxy S7

Wat gebeurt er als je een fles champagne leegschenkt op een Samsung Galaxy S7? Lil Wayne staat er versteld van. Whaaaaaat!? Heel cool dat Samsung Lil Wayne gestrikt heeft voor deze video. In maart werd de video 8,6 miljoen keer bekeken, maar op moment van schrijven staat hij op 11 miljoen.

2. DU Group

Een aankondiging voor earth hour dat op 19 maart plaatsvond. De video werd op YouTube 9,8 miljoen keer bekeken. De teller staat inmiddels al bijna op 12 miljoen. Wat mij betreft een verrassende nummer twee!

1. Always #likeagirl

Always speelde in op de trend van emojis. De video gaat over gender problemen in de standaard set met emojis. Waarom zijn er alleen maar emojis met sportende mannen en vrouwen die hun nagels doen? De reclame werd 18,1 miljoen keer bekeken.

Tedje van Gils

Tedje is blogger voor Stylecowboys, Dutchcowboys en Travelvalley. Verder is ze tekstschrijver bij Red Banana. Ze is film- en serieverslaafd en houdt van lekker eten, reizen en beauty.

Verder lezen over Reclame

​Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu

Televisiereclames die door de jaren heen steeds opnieuw voorbij komen, lijken in staat ons collectief te hersenspoelen. Een fascinerend voorbeeld hiervan zijn de al sinds decennia voorbij komende televisiereclames van ee...

Nieuws05.02.2024

​Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu

Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen

Persoonlijk heb ik een hekel aan reclame, zowel op tv als online. En dan bedoel ik reclame die je steeds vaker, en langer, ‘verplicht’ bent om te kijken voordat je een programma of video start, of verder kunt kijken....

Entertainment07.09.2023

YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen

Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingen
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld

Grote internationale adverteerders experimenteren met generatieve AI-tools zoals ChatGPT om de kosten van de productie van reclame te drukken. Marketeers denken dat generatieve AI niet alleen de productie goedkoper kan m...

Marketing23.08.2023

Generatieve AI breekt door in de reclamewereld

Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeers
Influencers moeten kids laten meedelen in hun verdiensten

Influencers, als ze genoeg volgers en views hebben, kunnen een aardig zakcentje verdienen met hun posts en video’s op sociale netwerken en YouTube. Dat doen ze vooral ook door het promoten (of pluggen) van producten wa...

Social Media17.08.2023

Influencers moeten kids laten meedelen in hun verdiensten

De voordelen en nadelen van adblockers

YouTube heeft het het afgelopen weekend nog wat duidelijker gemaakt: adblockers worden niet geaccepteerd. Je krijgt straks geen video’s meer te zien als je gebruikmaakt van advertentieblokkerende software. Maar die sof...

Advertising14.08.2023

De voordelen en nadelen van adblockers

YouTube op TV krijgt onskipbare advertenties van 30 seconden

Waar YouTube in de browser en YouTube de app op smartphones al een tijdje het gas erop heeft waar het gaat om reclames, gaat het nu volle kracht vooruit met commerciële uitingen in de televisie-app. Er komen onskipbare...

Video18.05.2023

YouTube op TV krijgt onskipbare advertenties van 30 seconden

Hè bah
Tesla wil reclame gaan maken

Er zijn bedrijven die zelf nauwelijks reclame hoeven te maken om hun producten aan de man, of vrouw, te brengen. Ze genereren uit zichzelf al zoveel aandacht dat betaalde commercials niet nodig zijn. Die strategie is ech...

Automotive17.05.2023

Tesla wil reclame gaan maken

De adem van de concurrentie wordt te heet en prijsverlagingen werken niet meer
​Reclameverbod voor online casino’s

Online casino’s zijn in Nederland sinds 1 oktober 2021 toegestaan indien er een kansspelvergunning is verstrekt door de Kansspelautoriteit. Het legaliseren van de online gokmarkt is gepaard gegaan met enorm veel reclam...

Online12.04.2023

​Reclameverbod voor online casino’s

Verder lezen over YouTube

10 populaire wetenschap-YouTubers die je zeker moet volgen

De ruimte, gekke experimenten, de natuur, het menselijk lichaam: wetenschap is fantastisch. Gelukkig zijn er heel veel YouTube-kanalen die de populaire wetenschap nog populairder maken. We noemen 10 populaire wetenschap-...

Video08.04.2024

10 populaire wetenschap-YouTubers die je zeker moet volgen

Deze week viral: New York, Greta Thunberg en boze buren

Deze week staat qua viral content vooral in het teken van de aardbeving in New York en Greta Thunberg. Maar er zat ook nog vanalles tussenin. Politie-agent wordt boos op buschauffeur In Seattle gaat het deze week over e...

Social Media06.04.2024

Deze week viral: New York, Greta Thunberg en boze buren

YouTube-reeks duikt in de Metal Gear-geschiedenis

Fans van de Metal Gear-reeks kunnen iets leuks kijken: een reeks die de geschiedenis van de gamefranchise induikt. In de eerste aflevering zien we hoe David Hayter het begin van de Metal Gear-franchise optekent, natuurli...

Gaming18.03.2024

YouTube-reeks duikt in de Metal Gear-geschiedenis

Hoe Youtube creators wil helpen gewijzigde inhoud met AI bekend te maken

Generatieve AI verandert de manier waarop Youtube creators zich uiten, van het ontwikkelen van ideeën tot het experimenteren met tools die het creatieve proces versterken. Als kijker wil je echter meer transparantie ove...

Video18.03.2024

Hoe Youtube creators wil helpen gewijzigde inhoud met AI bekend te maken

YouTube op televisie krijgt meer focus op reacties

YouTube zet een nieuwe stap dichterbij social media: het gaat op zijn televisie-app nu een belangrijkere plek geven aan de reacties. Als je op de titel van een video tikt, dan krijg je rechts de reacties te zien en de be...

Video13.03.2024

YouTube op televisie krijgt meer focus op reacties

​TikTok wil dat je horizontale video’s gaat maken

We zijn er inmiddels al helemaal aan gewend: de verticale video’s van TikTok. Echter blijkt dat allang niet meer ‘on trend’. TikTok wil zelf ook dat mensen meer horizontale video’s maken, die ook wat langer duren...

Social Media30.01.2024

​TikTok wil dat je horizontale video’s gaat maken

​Op deze website spenderen mensen de meeste tijd

Heb je enig idee welke website er wereldwijd het meest wordt bezocht? Geen apps, maar website: dat is Google, dat had je vast al verwacht. Maar dat is niet de website waarop mensen de meeste tijd besteden. Het is geen Fa...

Online19.01.2024

​Op deze website spenderen mensen de meeste tijd

Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik

In de drukte van het TikTokken, het delen van Stories en het uitdelen van likes, eisen de uren die we op sociale media doorbrengen hun tol. Een verlaagd zelfbeeld, voortdurende druk om het 'perfecte leven' te leiden en m...

Social Media12.01.2024

Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik