ASN Bank werkt aan een schonere wereld

ASN Bank werkt aan een schonere wereld

Vorig artikel Volgend artikel

ASN Bank droomt niet alleen van een nieuwe, schonere wereld, maar zet daar ook geld, kennis en mensen op in. De bank is ervan overtuigd dat duurzame vooruitgang alleen gestimuleerd wordt als iedereen meedoet.

En dus moet duurzaam bankieren niet alleen iets goeds doen voor de wereld, maar ook voor klanten. Een schonere wereld moet dus zeker wat opleveren, ook financieel. Het alternatief is namelijk ondenkbaar: dan zouden alleen de dingen die de wereld vervuilen goed zijn voor je portemonnee.

Zo maakt geld gelukkig

ASN Bank maakt die overtuiging concreet met weer een nieuwe campagne. Het Guiding Idea, Zo maakt geld gelukkig, is opnieuw de leidraad. Blikvanger in deze campagne is een fabelvertelling waarin Het PVC-Paardje de hoofdrol heeft.

Een verhaal dat geïnspireerd is op het bekende beeld van Wildlife photographer Justin Hofman van een zeepaardje dat in de oceaan ronddanst met een wattenstaafje. Het maakt pijnlijk zichtbaar dat wij mensen met onze voorliefde voor goedkope, plastic wegwerpspullen de oceanen vervuilen.

We hebben zelf de hand in het dichtslibben van de onderwaterwereld, maar kunnen dat ook ten goede keren. Dat wordt verbeeld in deze nieuwe animatie onder water. Selmore en de Ambassadors geven hiermee een fabelachtig vervolg aan eerdere campagnes voor ASN Bank waarin onder meer het Gewoontedier en de Eendagsvlieg een rol vertolkten.

Duurzame creatie

Selmore en Ambassadors hebben de campagne ook nog eens duurzaam gemaakt. Want als je iets maakt voor een duurzame bank, wil je dat ook zo duurzaam mogelijk doen. Dat betekent niet alleen het opleveren van een rijke campagne die nog lang mee kan, maar ook het hergebruiken van materiaal uit de geanimeerde campagnewereld. Met dat duurzame materiaal worden productcampagnes gevoerd op onder meer online en social platforms over wonen en beleggen.

ASN Bank introduceert in die productcampagne onder meer een nieuwe duurzame hypotheek. Met een extra leningdeel kun je tegen een lagere rente energiebesparende maatregelen nemen. Zo kun je je nieuwe huis verduurzamen en ontvang je ook nog eens rentekorting op je hypotheek. Daar wordt de wereld beter van en jij dus ook. Zo maakt geld gelukkig...

ASN-PVC-Paardje_Still3
Plastic wegwerpspullen vervuilen de oceanen.

Creditlijst

  • Brand: ASN Bank
  • Title: ASN Bank - het PVC-Paardje
  • Air Date: 18-03-19
  • Agency: Selmore
  • Account: Lucinda Rosheuvel, Anja Froeling
  • Agency Executive Producer: Hanneke Kampschreur
  • Agency Producer: Jorieke de Jong
  • Creative Director: Diederick Hillenius
  • Creatives: Sam de Greef, Hannah Mulder
  • Strategy: Jeroen Senden

CLIENT

  • Pieter Smeets
  • Renée Ras
  • Henk de Ligt
  • Samantha Nagtegaal-Waas

AMBASSADORS

  • Director: Ambassadors
  • Producer: Bo Kops
  • Creative Director: Vincent Lammers
  • DOP: Floris van der Lee
  • Production Design: Gatze Zonneveld
  • Artist Manager: Marissa Zandvliet
  • Art Director: Nick Groeneveld

OFFLINE

  • Off-line Editor: Oscar Marmelstein
  • Colourist: Koert van der Ploeg

VFX/DESIGN & ANIMATION

  • VFX Supervisor: Stephen Pepper
  • 2D Artists: Dennis van der Linden, Jeremy Verf, Peter van Rij, Stephen Pepper, Micha de Graaf
  • 3D Supervisor: Will Jeffers
  • 3D Artists: Jonathan Krijgsman, Alexander van Buggenum, Ivor Ribeiro da Silva, Jeroen Hoolmans, Charlotte Vallet, Ralph Meijer, Sjoerd de Greef, Robin van As, Will Jeffers
  • Layout & Storyboard: Rachelle Slingerland and Nick Groeneveld
  • Character Design: Iris van den Akker, Maureen van der Hout, Rachelle Slingerland, Nick Groeneveld
  • Animation: Nick Groeneveld

SOUND

  • Sound Producer: Zoë de Regt
  • Sound Designer: Rens Pluym
  • Composer: Sebastiaan Roestenburg
Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies