25.04.2006
Advertising

Slash ‘n Burn Awards

By: Redactie Dutchcowboys

BlogAdvertising
1145956731slash-burn.jpg
1145956731slash-burn.jpg

De Slash ‘n Burn Awards zijn de eerste Nederlandse bekroningen voor reclame die is afgewezen, of om een andere reden nooit het daglicht heeft gezien. Hiervoor kunnen alle Nederlandse reclamecreatieven hun beste, nooit vertoonde werk inzenden. Op 1 juni a.s. vindt de uitreiking plaats.

Creativiteit laat zich niet beteugelen, maar het laat zich soms wel lastig verkopen. Ieder jaar belanden zo duizenden reclameideeën voorgoed in de prullenmand, om duizenden verschillende redenen. Is afgewezen reclame daarom slechte reclame? Vaak wel. Maar archieven, containers, harddisks en portfolio’s zijn ook schatkamers vol miskende genialiteit; genialiteit die het verdient om gewaardeerd te worden. Waar andere reclamefestivals hun speurtocht naar briljant werk beperken tot gepubliceerde uitingen, gaat Slash ‘n Burn op zoek naar nooit vertoonde parels die om wat voor reden dan ook in de vergetelheid dreigen te raken. Doel: creativiteit zichtbaar maken die anders voor de wereld verstoken blijft.

Alle Nederlandse reclamecreatieven kunnen hun beste, nooit gepubliceerde werk inzenden voor de Slash ‘n Burn Awards 2006. Een korte uitleg is gewenst, maar strategische onderbouwingen en ellenlange rationales zijn niet noodzakelijk. Die krijg je als consument ook niet te zien. We zoeken ideeën in hun meest pure vorm. Inzenden gaat via www.slashnburnawards.nl en de kosten zijn 50,- euro per inzending. Deadline: 5 mei 2006.

Een vakjury kiest vervolgens nominaties uit 6 categorieën. Alle genomineerde inzendingen verschijnen op 22 mei op de website, waarna iedereen kan stemmen op zijn of haar favoriete uitingen. De uiteindelijke winnaars worden via deze publieke stemronde bepaald. Alle deelnemers krijgen een uitnodiging voor de uitreiking van de Slash ‘n Burn Awards 2006 op donderdag 1 juni. Bovendien ontvangen zij een gratis jaarboek met alle winnaars en nominaties.

Slash ‘n Burn is een onafhankelijke stichting en een initiatief van Floris Kreulen en Jilt Meeder, werkzaam als creatief team bij Proximity. De Slash ‘n Burn Awards 2006 wordt gesponsored door Boomerang media, Roughmen, Creatie en MTV Networks.

Slash ’n Burn Awards

Share this post