De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
De Slash ‘n Burn Awards zijn de eerste Nederlandse bekroningen voor reclame die is afgewezen, of om een andere reden nooit het daglicht heeft gezien. Hiervoor kunnen alle Nederlandse reclamecreatieven hun beste, nooit vertoonde werk inzenden. Op 1 juni a.s. vindt de uitreiking plaats.
Creativiteit laat zich niet beteugelen, maar het laat zich soms wel lastig verkopen. Ieder jaar belanden zo duizenden reclameideeën voorgoed in de prullenmand, om duizenden verschillende redenen. Is afgewezen reclame daarom slechte reclame? Vaak wel. Maar archieven, containers, harddisks en portfolio’s zijn ook schatkamers vol miskende genialiteit; genialiteit die het verdient om gewaardeerd te worden. Waar andere reclamefestivals hun speurtocht naar briljant werk beperken tot gepubliceerde uitingen, gaat Slash ‘n Burn op zoek naar nooit vertoonde parels die om wat voor reden dan ook in de vergetelheid dreigen te raken. Doel: creativiteit zichtbaar maken die anders voor de wereld verstoken blijft.
Alle Nederlandse reclamecreatieven kunnen hun beste, nooit gepubliceerde werk inzenden voor de Slash ‘n Burn Awards 2006. Een korte uitleg is gewenst, maar strategische onderbouwingen en ellenlange rationales zijn niet noodzakelijk. Die krijg je als consument ook niet te zien. We zoeken ideeën in hun meest pure vorm. Inzenden gaat via www.slashnburnawards.nl en de kosten zijn 50,- euro per inzending. Deadline: 5 mei 2006.
Een vakjury kiest vervolgens nominaties uit 6 categorieën. Alle genomineerde inzendingen verschijnen op 22 mei op de website, waarna iedereen kan stemmen op zijn of haar favoriete uitingen. De uiteindelijke winnaars worden via deze publieke stemronde bepaald. Alle deelnemers krijgen een uitnodiging voor de uitreiking van de Slash ‘n Burn Awards 2006 op donderdag 1 juni. Bovendien ontvangen zij een gratis jaarboek met alle winnaars en nominaties.
Slash ‘n Burn is een onafhankelijke stichting en een initiatief van Floris Kreulen en Jilt Meeder, werkzaam als creatief team bij Proximity. De Slash ‘n Burn Awards 2006 wordt gesponsored door Boomerang media, Roughmen, Creatie en MTV Networks.
Verder lezen over Award
Gaming13.12.2024
Game Awards 2024: de beste aankondigingen en winnaars
Gaming12.12.2024
Hier kijk je vannacht de Game Awards 2024
Online22.11.2024
De beste Website van het Jaar 2024 is van een voetbalclub
Artificial Intelligence09.10.2024
AI wint nu ook nog de Nobelprijs: twee zelfs
Gaming03.10.2024
De beste Nederlandse game van het jaar is uitgeroepen
Nieuws16.09.2024
Dronken wormen en dode vissen: de Ig Nobelprijzen zijn uitgereikt
Entertainment12.09.2024
8 momenten van de MTV VMA’s 2024 die je niet wil missen
Entertainment08.09.2024
SNL, Fallout: dit zijn de winnaars van de Emmy’s voor Creative Arts
Verder lezen over Chat
Social Media13.09.2024
Signal: We gaan helemaal niet in zee met WhatsApp
Mobile30.08.2024
Telegram in de problemen: dit is er allemaal gaande
Social Media28.06.2024
Instagram introduceert influencer-chatbots met Nederlands grapje
Gaming12.03.2024
Discord wordt nog meer een gameplatform
Online11.01.2024
Je kunt bij ChatGPT AI-chatbots shoppen voor allerlei functies
Welkom in de GPT StoreGaming02.01.2024
5 tips om meer uit je Discord-account te halen
Online20.11.2023
Coolblue integreert AI en komt met Chat G-Piet
Chat G-Piet strooit met gedichtjesOnline06.11.2023
Tijdmachine: wat was jouw ICQ-nummer?
Verder lezen over Reclame
Advertising08.12.2024
Dit zijn de leukste kerstcommercials van 2024
Advertising27.11.2024
Kerstcommercials worden kerstfilms waarbij je spullen koopt via je tv
Advertising06.11.2024
Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?
Advertising22.07.2024
Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden
Entertainment13.05.2024
Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame
Gadgets10.05.2024
Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’
Advertising26.04.2024
YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert
Nieuws05.02.2024