Brendan heeft meer dan 10 jaar ervaring in het leiding geven aan online projecten en professionals. Van database tot multimedia extravaganza.
Als je de berichten leest dan lijkt het erop alsof kleine start ups op ieder moment de gevestigde orde gaat verstoten. De Snapchats gaan de Facebooks en Googles van de troon stoten. Bij nader onderzoek blijkt dat niet het geval. Google en Facebook genereren de meeste waarde per gebruiker. Waarbij gebruikers van Google zes keer zoveel waard zijn als gebruikers van Facebook. LinkedIn laat ook verassende cijfers zien wat betreft toekomstperspectief. Voor Facebook en vooral twitter gaat het echter een spannend jaar worden.
Volgens onderzoek van The information zijn gebruikers van Google het meeste waard. The Information is de gegevens van verschillende partijen nagegaan en hebben onder andere omzet per gebruiker afgezet tegen tijd die doorgebracht wordt op de site. Zie onderstaande tabel en grafiek van The information. Daarin staan de hoeveelheid wereldwijde gebruikers, beurswaarde, omzet, koers-winst verhouding, jaarlijkse omzetgroei, beurswaarde per gebruiker, omzet per gebruiker en gemiddelde bezoektijd per gebruiker per bezoek. In de grafiek is omzet per gebruiker afgezet tegen de gemiddelde tijd besteed aan een bezoek.
Bronnen: Experian Marketing Services, Capital IQ, Twitter, Facebook, LinkedIn, Yelp, OpenTable, Yahoo, Google. Omzet over 12 lopende maanden. Prijzen van 2/12/14.
Google en Facebook
Aan de tabel en de grafiek valt te zien dat Google met een gemiddelde bezoektijd van bijna 18 minuten bijna 40$ aan omzet genereert. Facebook doet met 31 minuten per gebruiker een omzet van 6,58. Daarmee is een Google gebruiker 6 keer meer waard dan een Facebook gebruiker in minder tijd. Facebook is dus sterker afhankelijk van de hoeveelheid tijd die op de site wordt doorgebracht dan Google.
LinkedIn
De koers winstverhouding is ook meegenomen in deze getallen. LinkedIn blijkt daarin heel interessant te zijn. De opbrengst per gebruiker is relatief hoog met $5,42 bij een relatief lage bezoektijd van 12 minuten en 39 seconden. De verwachting is dan ook dat LinkedIn flink winst gaat maken aankomend jaar.
twitter
In de tabel zijn ook de koers winst verhoudingen opgenomen (Forward P/E Ratio) twitter is nog niet zo lang geleden naar de beurs gegaan en staat in die rij op 277. Dat is ontzettend hoog. Tussen de 15 en de 25 is normaal. Alles daarboven is eigenlijk speculatief. Hoe hoger dit getal des te hoger zijn de verwachtingen. Twitter heeft dus heel wat waar te maken dit jaar. Waarschijnlijk is het te testen redesign wat meer op Facebook en Google+ lijkt hier een gevolg van.
Financiele analyse
Deze cijfers zijn vooral financieel van aard, maar geven een goede indicatia van wat we van het komende jaar kunnen verwachtne. LinkedIn zit veilig met haar online CV en recruitment niche. Google is solide en heeft heel wat pijlen op haar boog. Facebook en Twitter wordt veel van verwacht, maar beide partijen maken nog niet echt duidelijk waar het geld vandaan moet komen. Tot nu toe is het vooral verschillende vormen van adverteren in display vorm, maar dat is geen unique selling point. Adverteerders en gebruikers kunnen dus waarschijnlijk nieuwe advertentiemogelijkheden verwachten. En gebruikers kunnen misschien meer betaalde diensten verwachten.
Verder lezen over Facebook
Social Media22.02.2024
Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads
Social Media14.02.2024
Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit
Online07.02.2024
Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label
Social Media02.02.2024
Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media
Social Media29.01.2024
Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?
Feestboek, maar dan echtSocial Media12.01.2024
Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik
Social Media28.11.2023
Waarom je even geen Bumble-ads op Instagram ziet
Social Media06.11.2023
WhatsApp-stickers bewijzen dat AI altijd moet worden gecheckt
Verder lezen over Google
Video10.04.2024
Dit is Google Vids – de nieuwe Workspace app
Search04.04.2024
Google’s zoekmachine gaat geld kosten en dat komt door AI
Search07.03.2024
SEO-tip: 5 dingen die veranderen in de Google-zoekmachine
Coffee corner29.02.2024
Google komt met koddige schrikkeljaar-Doodle
Online22.02.2024
Google onthult na teasen nieuwe loginpagina: amper anders
Gadgets31.01.2024
Waarom een Fitbit gebruiken steeds onaantrekkelijker wordt
Mobile29.01.2024
De meest voorkomende reparaties aan een Google Pixel (en hoe je ze kunt voorkomen)
Online19.01.2024
Op deze website spenderen mensen de meeste tijd
Verder lezen over Twitter
Social Media21.04.2024
Deze week viral: ninjakat, crookie en meer
Social Media17.04.2024
Nieuwe X-gebruikers moeten straks betalen voor ze mogen posten
Social Media12.04.2024
Je kunt op X niet meer verbergen dat je voor de dienst betaalt
Social Media01.04.2024
X wil Not Safe For Work-communities toestaan
Technology25.03.2024
Neuralink gaat full circle voor Musk: man tweet met gedachten
Social Media16.03.2024
Deze week viral: Max Verstapp’une en Doctor Who
Social Media13.03.2024
X wil het plekje van YouTube innemen met lange video’s op tv
Social Media14.02.2024