Advertising27.03.2013

Spotify start met tv-reclame in de VS


spotify-start-met-tv-reclame-in-de-vs.jpg
spotify-start-met-tv-reclame-in-de-vs.jpg

Muziekdienst Spotify lanceert deze week drie tv-spotjes in de VS, met als thema “For Music”. De filmpjes zijn meer tekst dan muziek: filmische beelden in slow motion moeten Spotify in de VS-markt neerzetten als een voorvechter van muziek – “de grootste kracht in ons universum”.

Een bodysurfer, een mijmerende forens en dansende feestvierders gaan begeleid door een voice-over die tot de kijker moet raken in zijn persoonlijke muziekbeleving. 

Het gebrek aan een stampende soundtrack zegt dat “muziek persoonlijk is; het betekent voor iedereen iets anders,” aldus Erin Clift, vice president global marketing & partnerships. Het Zweedse bedrijf wil emotie oproepen met zijn filmpjes en aangeven dat Spotify altijd de beste muziek heeft, voor iedereen, op het juiste moment. “We zijn meer dan bestandjes en apparaten en platforms,” zegt de David Droga, creatief directeur van Droga5 dat de campagne maakte. “Het gaat om de muziek.” Tja, waar zou het om anders om gaan bij een muziekdienst.

Spotify heeft 24 miljoen gebruikers wereldwijd, waarvan ruim 6 miljoen betaalde abonnees. Ruimte genoeg om te groeien, vinden ze zelf. De eerste reclame was afgelopen maandag te zien in het programma “The Voice” op Amerikaanse zender NBC. Spotify volgt Fab.com, Rdio, Viggle en Warby Parker in het rijtje digitale diensten die de stap maken naar traditionele media om te adverteren. 

Verder lezen over Spotify

Apple stelt dat Spotify niet meer innoveert

Eén van die concurrenten is Apple en dat zegt nu ook: “Waar anderen met audioboeken en podcasts aan de slag gaan, zijn wij gericht op muziek met Apple Music.”

Online19.07.2024

Apple stelt dat Spotify niet meer innoveert

Spotify HiFi kost waarschijnlijk 4 tot 5 euro extra per maand

Het gerucht gaat dat Spotify Hi-Fi nog eens 4 of 5 euro extra zal kosten bovenop de Premium-prijs van 10,99 euro. Maar wanneer het komt, is nog een groot vraagteken.

Online13.06.2024

Spotify HiFi kost waarschijnlijk 4 tot 5 euro extra per maand

Je krijgt Spotify Wrapped nu het hele jaar door met My Spotify

Spotify komt met iets nieuws: My Spotify, en dat is eigenlijk een Wrapped die je elke dag kunt bekijken.

Entertainment11.06.2024

Je krijgt Spotify Wrapped nu het hele jaar door met My Spotify

Spotify zegt dat mensen Car Thing moeten weggooien

Het stopte na 5 maanden met de productie ervan, maar nu zegt Spotify zelfs dat je het apparaat beter in de prullenbak kunt gooien: Car Thing.

Gadgets23.05.2024

Spotify zegt dat mensen Car Thing moeten weggooien

Spotify ziet er anders uit: dit is wat er is veranderd

Spotify ziet er binnenkort een tikkeltje anders uit. Betekent dat er verder ook veel is veranderd? Nee. De streamingdienst heeft eigenlijk maar één detail aangepast.

Mobile23.05.2024

Spotify ziet er anders uit: dit is wat er is veranderd

Spotify haalt populaire optie voor nachtegaaltjes uit de gratis versie

Spotify is leuk als je met vrienden een soort plotselinge karaoke-avond houdt. Echter ben je de songtekstoptie straks kwijt als je een gratis Spotify-gebruiker bent.

Online03.05.2024

Spotify haalt populaire optie voor nachtegaaltjes uit de gratis versie

Spotify komt met gepersonaliseerde AI-playlist die je zelf maakt

Je weet hoe veel AI-chatbots werken: je schrijft een opdracht, een prompt, stuurt die in en wacht dan tot de AI-chatbot er iets mee doet. Spotify wil dat je dat nu ook gaat inzetten om playlists te maken. Uiteraard komt...

Online08.04.2024

Spotify komt met gepersonaliseerde AI-playlist die je zelf maakt

Muziekstreamingdienst Spotify lijkt steeds meer op Primark

Spotify heeft sinds het begin van de app in 2006 nog nooit zijn prijzen verhoogd, tot het jaar 2023 aanbrak. Toen werd het duurder. En nu we net gewend zijn geraakt aan 2024, gaan ook dit jaar de prijzen van de streaming...

Online05.04.2024

Muziekstreamingdienst Spotify lijkt steeds meer op Primark