Advertising31.05.2012

Twitter sluit een grote deal met Pepsi


twitter-sluit-een-grote-deal-met-pepsi.jpg
twitter-sluit-een-grote-deal-met-pepsi.jpg

Twitter heeft met Pepsi de meest uitgebreide samenwerking tot nu toe gesloten. Het wereldwijde partnerschap, genaamd “Live for Now Music,” coördineert met de huidige campagne van Pepsi en de nieuwe wereldwijde positionering. Hij zal 52 weken duren.

“Dit is tot op heden het grootste initiatief dat een marketeer met Twitter heeft gedaan,” aldus Adam Bain, Twitter’s president-global revenue. “Het geldt als een van de slimste campagnes die we hebben gezien op het platform … Het programma maakt optimaal gebruik van Twitter.

De campagne heeft 3 aspecten en eentje daarvan is sterk afhankelijk van video, zowel live streaming als originele content. Zogenaamde Pop-up concerten zullen gehouden worden op kleine podia door het hele land. Die zullen 1 of 2 weken van te voren aangekondigd worden op Twitter en zullen live gestreamed worden via @Pepsi. Twitter-gebruikers zullen in staat zijn om de gekozen nummers van de concerten te beïnvloeden.

Pepsi gaat ook samenwerken met Twitter voor het bepalen van trending topics gerelateerd aan muziek door het analyseren van de vele miljoenen tweets. Die topics worden samengevoegd in een wekelijks video overzicht, iedere woensdag op de twitterpagina van Pepsi te zien. Hieronder deel 1:

En tot slot zullen ze ook gratis muziek downloads weg gaan geven via @Pepsi. Als je Pepsi volgt moet je een tweet met de hashtag #PepsiMusicNOW versturen om hierop kans te maken.

Verder lezen over Pepsi

Pepsi-campagne met Kendall Jenner afgebrand op social media

Als je de sfeer van het moment totaal lijkt te missen en als brand een reclamecampagne dropt met daarin een it-girl (in dit geval Kendal Jenner, telg van de Kardashian-familie) die een potentieel explosieve situatie oplo...

Advertising05.04.2017

Pepsi-campagne met Kendall Jenner afgebrand op social media

Commercial valt niet lekker
Pepsi wil ook leuke verpakkingen net als Coca-Cola

Coca-Cola zette namen op hun flesjes en dat zorgde voor een enorm succes. Nu is Pepsi aan de beurt voor een leuk verpakking idee en zij komen deze zomer met de PepsiMoji-campagne. Say it with Pepsi Emojis zijn hotter d...

Advertising23.02.2016

Pepsi wil ook leuke verpakkingen net als Coca-Cola

Pepsi Perfect uit Back to the Future II op 21 oktober beschikbaar

Marty McFly (Michael J Fox) reist in Back to the Future Part II naar de toekomst, 2015 om precies te zijn. In de film, die uitgebracht werd in 1989, hebben ze een wereld geschetst met zelf-strikkende schoenen, rehydratin...

Media06.10.2015

Pepsi Perfect uit Back to the Future II op 21 oktober beschikbaar

In gelimiteerde oplage!
Pepsi MAX voetbal 2.0 met speciale LED-licht-effecten​ en een Drone

Pepsi MAX komt met een nieuwe campagne gericht op muziek, sport en technologie. Het frisdrankje wil hiermee dichter bij de leefwereld van de Pepsi fans komen, die wanneer er iets onverwachts gebeurt, nog spannender wordt...

Marketing29.04.2015

Pepsi MAX voetbal 2.0 met speciale LED-licht-effecten​ en een Drone

Inventief potje voetbal in Barcelona gecreëerd met de speciale LED-lichten​
Briljante viral van Pepsi met 2014 muizenvallen en pingpongballetjes

De Londense designers en filmmakers van HarrimanSteel kregen van Pepsi de opdracht om een originele video te maken voor de jaarwisseling. Het creatieve bedrijf kreeg het lumineuze idee om dit eens te gaan doen met 2014...

Marketing12.01.2015

Briljante viral van Pepsi met 2014 muizenvallen en pingpongballetjes

Chain reaction #livefornow
Gas geven met contentmarketing

Klanten worden steeds slimmer. Ze accepteren slechte advertenties steeds minder. Contentmarketing is het toverwoord van nu, maar dat zal ook weer verdwijnen wanneer we als marketeers beseffen dat alle marketing wordt bep...

Advertising31.03.2014

Gas geven met contentmarketing

Pepsi Remix Machine app genereert ruim 40.000 remixes

The Remix Machine van Pepsi draait om een app die inspeelt op de DJ trend van deze tijd. Pepsi heeft afgelopen zomer in Noorwegen, Spanje en Nederland deze Remix Machine uitgerold. De Remix Machine is een multiplatform a...

Media26.08.2013

Pepsi Remix Machine app genereert ruim 40.000 remixes

Pepsi hecht meer waarde aan Facebook

Voor het eerst in 23 jaar zijn er volgende week geen Pepsi commercials te zien tijdens de uitzendingen van de Amerikaanse Super Bowl. In plaats daarvan investeert Pepsi 20 miljoen dollar in een digitale campagne met een...

Advertising01.02.2010

Pepsi hecht meer waarde aan Facebook

Verder lezen over Twitter

Social medium X gaat echt niet terug naar Twitter

X is definitief X. Het heeft heel lang gebruikgemaakt van de domeinnaam van Twitter, maar dat is nu voorbij.

Social Media17.05.2024

Social medium X gaat echt niet terug naar Twitter

Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!

Internet en sociale media hebben het podium voor nepnieuws enorm vergroot. Doordat iedereen kan publiceren en daarmee in potentie een groot publiek bereiken kan, is nepnieuws niet eerder in onze geschiedenis zo wijdverspreid geweest.

Nieuws15.05.2024

Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!

Winst voor X: het mag een video van een steekpartij tonen

Soms denk je: hoeveel erger kan het nog worden? Vrij veel erger. X mag ondanks een bevel om het tegen te houden bijvoorbeeld gewoon de beelden blijven tonen van een steekpartij.

Social Media13.05.2024

Winst voor X: het mag een video van een steekpartij tonen

Even Tot Hier gaat viral met eigen Joost Klein-song

De mannen van Even Tot Hier hadden het echt 'even tot hier' over alle perikelen rondom het Songfestival. Ze maakten er een protestsong van.

Social Media13.05.2024

Even Tot Hier gaat viral met eigen Joost Klein-song

Het is Koningsdag! Dit zijn de leukste tweets en inhakers

Het is Koningsdag: de dag waarop je spullen kunt verkopen of blij kunt worden van een mooie aankoop voor weinig. Dit zijn de leukste tweets.

Nieuws27.04.2024

Het is Koningsdag! Dit zijn de leukste tweets en inhakers

Deze week viral: ninjakat, crookie en meer

Heb je wel eens van de cronut gehoord? Of de Crompouce? Natuurlijk. Maar nu is er wat nieuws: de crookie. Lees meer in deze week viral.

Social Media21.04.2024

Deze week viral: ninjakat, crookie en meer

Nieuwe X-gebruikers moeten straks betalen voor ze mogen posten

Elon Musk wil nog meer geld vragen voor het gebruik van X. Maar het is niet wat je denkt. Het is een keer per jaar, een dollar, en mogelijk alleen voor nieuwe gebruikers.

Social Media17.04.2024

Nieuwe X-gebruikers moeten straks betalen voor ze mogen posten

Je kunt op X niet meer verbergen dat je voor de dienst betaalt

Trots op je badge op X, dan is er voor jou niks aan de hand. Premium-gebruikers die dat liever privé houden hebben echter pech.

Social Media12.04.2024

Je kunt op X niet meer verbergen dat je voor de dienst betaalt