![new dc](https://dutchcowboys.nl/wp-content/uploads/2024/04/cropped-logo-new-dc-100x100.png)
De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Twitter heeft met Pepsi de meest uitgebreide samenwerking tot nu toe gesloten. Het wereldwijde partnerschap, genaamd “Live for Now Music,” coördineert met de huidige campagne van Pepsi en de nieuwe wereldwijde positionering. Hij zal 52 weken duren.
“Dit is tot op heden het grootste initiatief dat een marketeer met Twitter heeft gedaan,” aldus Adam Bain, Twitter’s president-global revenue. “Het geldt als een van de slimste campagnes die we hebben gezien op het platform … Het programma maakt optimaal gebruik van Twitter.“
De campagne heeft 3 aspecten en eentje daarvan is sterk afhankelijk van video, zowel live streaming als originele content. Zogenaamde Pop-up concerten zullen gehouden worden op kleine podia door het hele land. Die zullen 1 of 2 weken van te voren aangekondigd worden op Twitter en zullen live gestreamed worden via @Pepsi. Twitter-gebruikers zullen in staat zijn om de gekozen nummers van de concerten te beïnvloeden.
Pepsi gaat ook samenwerken met Twitter voor het bepalen van trending topics gerelateerd aan muziek door het analyseren van de vele miljoenen tweets. Die topics worden samengevoegd in een wekelijks video overzicht, iedere woensdag op de twitterpagina van Pepsi te zien. Hieronder deel 1:
En tot slot zullen ze ook gratis muziek downloads weg gaan geven via @Pepsi. Als je Pepsi volgt moet je een tweet met de hashtag #PepsiMusicNOW versturen om hierop kans te maken.
De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Verder lezen over Pepsi
Advertising05.04.2017
Advertising23.02.2016
Media06.10.2015
Marketing29.04.2015
Marketing12.01.2015
Advertising31.03.2014
Media26.08.2013
Advertising01.02.2010
Verder lezen over Twitter
Social Media24.07.2024
Social Media07.07.2024
Social Media22.06.2024
Social Media16.06.2024
Social Media12.06.2024
Social Media09.06.2024
Social Media03.06.2024
Social Media01.06.2024