100 jaar Reclame Klassiekers

Vorig artikel Volgend artikel
100 jaar Reclame Klassiekers

Van 18 december tot 27 februari (11.00-17.00) is er een tentoonstelling te zien van de belangrijkste ReclameKlassiekers uit de Nederlandse geschiedenis in de Beurs van Berlage (Amsterdam). De campagnes zijn onderdeel geworden van het Nederlands erfgoed. Campagnes die bij vrijwel iedereen herinneringen oproepen en gevoelens losmaken.

De tentoonstelling is onderverdeeld in verschillende periodes en thema’s. Het geheel wordt tot leven gebracht met bioscoop- en televisiereclames, tijdsfragmenten, origineel materiaal en een groot aantal verassende activiteiten.

Mindshare, FHV BBDO, Pleon en Red Urban zijn betrokken bij de organisatie. Voor deze bedrijven is het een tentoonstelling die belangrijk is om "het vakgebied" op een postieve manier onder de aandacht van alle belangrijke doelgroepen te brengen en daarom zal het meer zijn dan puur geschiedenis.

Behalve een tentoonstelling vinden er ook college's plaats, bijeenkomsten van partners en mogelijk zelfs een TV uitzending. Er is veel support uit de branche. Prominente reclamebureaus (oa: TBWA, DDB, UW/JWT) en adverteerders (oa: Amstel, Unilever, Achmea - Centraal Beheer) hebben tijd, werk en geld gedoneerd.

De tentoonstelling ReclameKlassiekers is verder ook een initiatief van het ReclameArsenaal; dé plek waar je alles vindt over heden en verleden van de Nederlandse reclame.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies