Advertising03.12.2010

Google blijft testen op de SERP’s


google-blijft-testen-op-de-serp-s.jpg
google-blijft-testen-op-de-serp-s.jpg

Google heeft de afgelopen periode al veel veranderd in de presentatie van de resultatenpagina’s die verschijnen na het opgeven van een zoekopdracht (de zogenaamde SERP -search engine result page). Echter, blijft Google testen en ziet met (vooral in Amerika) dit keer de 2 onderstaande tests:

1. Nóg meer lokale resultaten op de SERP;
2. Linkermarge verder beperkt en rechts dus ruimte voor…

Nóg meer lokale resultaten op de SERP

Google heeft zich in de eerdere aanpassingen al meer gericht op de lokale zoekresultaten, maar grote kans is dat dit zich nóg verder zal uitbreiden. Hieronder een screenshot van een lokale zoekopdracht en de resultatenpagina van Google.

-993.jpg
-993.jpg

Ik moet zeggen dat dit steeds meer begint te lijken op een resultatenpagina van de Gouden Gids.

Aanpassing van de marges

Een andere test is er eentje m.b.t. de marges aan de linkerkant. Opvallend was dat de test alleen zichtbaar was wanneer er niet was ingelogd in een Google-account.

Hieronder een screenshot van een SERP met de ‘normale’ marges.

-994.jpg
-994.jpg

Hieronder een screenshot van een SERP met de ’test’ marges.

-995.jpg
-995.jpg

Zoals je ziet, ontstaat er enorm veel ruimte rechts van de resultaten en ik kan mij niet voorstellen dat Google deze ruimte ongebruikt laat. De vraag is dan natuurlijk: “Wat gaat Google met deze ruimte doen?”.

Bron: Search Engine People

Jeffrey Bleijendaal

Jeffrey Bleijendaal is Manager Digital Advertising bij Ematters BV. Jeffrey is vanaf 2005 actief met Zoekmachine Marketing en heeft vanaf die tijd vele honderden campagnes geoptimaliseerd, miljoenen bezoekers gegenereerd en duizenden conversies gerealiseerd voor zijn klanten. Jeffrey is daarnaast voorzitter van de DDMA Search Commissie, enthousiast blogger op Dutch Cowboys en Top Contributor op het officiële Google AdWords Helpforum. Naast SEA is Jeffrey zeer actief met en gecertificeerd voor Google Analytics en de DoubleClick Online Marketing stack.

Verder lezen over Google

Google Pixel 8a is officieel: lijkt veel op Pixel 8 en 8 Pro

Google heeft zijn nieuwe midrange-toestel Pixel 8a aangekondigd. Het toestel lijkt erg op het vlaggenschip van Google.

Mobile07.05.2024

Google Pixel 8a is officieel: lijkt veel op Pixel 8 en 8 Pro

Google: Nederlandse retailer blinkt uit in loyaliteit en marketing

Nederlandse retailers zijn goed in het binden van klanten aan hun merk en digitale marketing, maar schieten nog regelmatig tekort als het aankomt op SEO-optimalisatie en websiteprestatie.

Marketing06.05.2024

Google: Nederlandse retailer blinkt uit in loyaliteit en marketing

maar de website kan vaak beter
Verberg nu je ex van herinneringen op Google Foto’s

De Herineringen-opties van Google Foto's zijn vaak leuk, maar soms zit je op een bepaald persoon niet te wachten. Google Foto's helpt.

Online02.05.2024

Verberg nu je ex van herinneringen op Google Foto’s

YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert

YouTube bestaat uit zoveel reclame, dat het soms niet meer leuk is om iets te kijken. Daar komt nu meer reclame bij: in de door jou gekozen pauze.

Advertising26.04.2024

YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert

Dit is Google Vids – de nieuwe Workspace app

Google Cloud heeft vandaag, tijdens het Google Cloud Next event in Las Vegas, nieuwe innovaties en verbeteringen aangekondigd voor Google Workspace.

Video10.04.2024

Dit is Google Vids – de nieuwe Workspace app

Google’s zoekmachine gaat geld kosten en dat komt door AI

De zoekmachine van Google wordt binnenkort waarschijnlijk betaald. Niet voor iedereen: de versie zoals we die nu kennen blijft wat het is. Er wordt echter AI aan toegevoegd en dat zal waarschijnlijk geld kosten. Het nieu...

Search04.04.2024

Google’s zoekmachine gaat geld kosten en dat komt door AI

SEO-tip: 5 dingen die veranderen in de Google-zoekmachine

Google heeft een core update aangekondigd en dat betekent dat er wat staat te veranderen voor vele pagina’s op het internet. De belangrijkste verandering zit hem vooral in het opsporen van pagina’s die niet waardevol...

Search07.03.2024

SEO-tip: 5 dingen die veranderen in de Google-zoekmachine

Google komt met koddige schrikkeljaar-Doodle

Google heeft speciaal in het kader van Schrikkeldag een speciale Doodle uitgebracht die in het teken staat van die gekke 29 februari die we af en toe krijgen. Het is een vrolijke kikker die even de 29 laat gelden en verv...

Coffee corner29.02.2024

Google komt met koddige schrikkeljaar-Doodle