Advertising19.12.2009

Walk-in fridge wint Gouden Loekie


walk-in-fridge-wint-gouden-loekie.jpg
walk-in-fridge-wint-gouden-loekie.jpg

De Walk-in fridge reclame van Heineken heeft gisteren de 15e Ster Gouden Loekie voor beste tv-commercial gewonnen. Het publiek gaf de bierreclame de meeste stemmen.

In het inmiddels welbekende reclamefilmpje schreeuwen in een nieuw huis eerst vrouwen van blijdschap bij het zien van een grote kledingkast, dat geluid wordt dan overtroffen door het gebrul van mannen die een kamergrote koelkast vol bier ontdekken. De andere kandidaten in de finale van de jaarlijkse reclameverkiezing waren de bierreclame ‘Limburg’ van Brand (tweede), Beter Horen met Ajax-voetballer Luis Suarez (derde), de Zak van Sinterklaas van Bol.com (vierde) en Pokkie Foetsie van KPN (vijfde).

Heineken was al vaker genomineerd maar heeft nog nooit de Ster Gouden Loeki gewonnen. De commercial ‘Walk-in Fridge’ werd speciaal voor de Nederlandse markt gemaakt maar is vanwege het grote succes inmiddels wereldwijd uitgezonden. Een terechte winnaar met een commercial waarin humor een belangrijke rol speelt.
 
Het element humor in reclame was dit jaar heel succesvol. De eerder genoemde top 5 van 2009 bestaat louter uit grappige commercials.

Serious Request
Tijdens de liveshow kon per telefoon en sms gestemd worden. De opbrengsten van het stemmen doneert Ster aan Serious Request van 3FM. Deze fundraiseractie is vlak voor de uitreiking van de Ster Gouden Loeki van start gegaan vanuit het Glazen Huis in Groningen. Tot en met Kerstavond proberen drie 3FM dj´s zoveel mogelijk geld in te zamelen voor de slachtoffers van malaria.
 

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

Verder lezen over Gouden loeki

Staatsloterij verslaat ‘Maaskade’ container en feestende kat

Reclame maken voor gewilde producten, zoals de hoofdprijs in de staatsloterij, is een stuk leuker dan, bijvoorbeeld, voor wasmiddelen. Iemand proberen lekker te maken voor een kans op het winnen van een loterij is nu een...

Advertising10.03.2023

Staatsloterij verslaat ‘Maaskade’ container en feestende kat

De loterij wint voor de vierde keer in vijf jaar de Gouden Loeki
5 vreemde dingen aan de Oudejaarstrekking van de Staatsloterij

Veel mensen, ook zij die normaal nooit meedoen, gaan overstag in deze tijd van het jaar. Je hoort op de radio steeds weer die reclame over de Oudejaarstrekking en dat je nog maar x aantal dagen hebt om loten te kopen. He...

Events31.12.2021

5 vreemde dingen aan de Oudejaarstrekking van de Staatsloterij

Asjemenou?! Bekendste Nederlandse TV-leeuw keer terug

Asjemenou?! Loeki de Leeuw is terug van weggeweest. De bekendste Nederlandse TV-leeuw keert terug op televisie. Dat werd bekend gemaakt door de baas van de STER-reclames in het radioprogramma Jan-Willem Start Op op NPO R...

Nieuws01.03.2021

Asjemenou?! Bekendste Nederlandse TV-leeuw keer terug

Loeki de Leeuw
Uitreiking van de Ster Gouden Loeki​ weer te zien op televisie

De Ster Gouden Loeki-uitreiking keert dit jaar terug op tv. Op woensdag 3 maart zal de prijs voor de mooiste, leukste en populairste commercial uit 2020 uitgereikt worden in een speciale uitzending van Omroep MAX. Het is...

Advertising01.02.2021

Uitreiking van de Ster Gouden Loeki​ weer te zien op televisie

Ster Gouden Loeki 2018​: dit zijn de 10 finalisten

De strijd om de Ster Gouden Loeki 2018 is losgebarsten met de bekendmaking van de 10 finalisten. De commercials die nog in de race zijn voor dé publieksprijs voor reclame zijn van Calvé Pindakaas, Dierenbescherming, He...

Advertising18.01.2019

Ster Gouden Loeki 2018​: dit zijn de 10 finalisten

De kerstcommercial van Jumbo wint de Gouden Loeki 2016

We hebben eind 2016 weer een hoop mooie en ontroerende kerstcommercials voorbij zien komen. Zoveel dat we zelfs een top vijf met onze favorieten hebben gemaakt. Deze van Jumbo zat daar niet bij, maar wint nu wel een prij...

Advertising27.01.2017

De kerstcommercial van Jumbo wint de Gouden Loeki 2016

Dit zijn de 10 finalisten van de Ster Gouden Loeki 2016

Op donderdag 26 januari wordt de Ster Gouden Loeki 2016 uitgereikt. Vorig jaar ging Albert Heijn (Meneer van Dalen neemt afscheid) er met dé publieksprijs voor reclame vandoor. Dit jaar zijn er een aantal andere kansheb...

Advertising16.01.2017

Dit zijn de 10 finalisten van de Ster Gouden Loeki 2016

​‘Meneer Van Dalen neemt afscheid’ wint Ster Gouden Loeki 2015

De winnaar van de Ster Gouden Loeki 2015 is ‘Meneer Van Dalen neemt afscheid’ van Albert Heijn. Het is de eerste keer in 21 jaar dat Albert Heijn er met dé publieksprijs voor reclame vandoor gaat. Adverteerder en r...

Advertising22.01.2016

​‘Meneer Van Dalen neemt afscheid’ wint Ster Gouden Loeki 2015

Verder lezen over Heineken

Heineken introduceert telefoon die amper iets kan: Boring Phone

Verlang je soms terug naar die tijd van eenvoud: dat je je telefoon alleen gebruikte voor telefoneren en Snake? Die tijd kun je herbeleven: dit is de Boring Phone.

Mobile17.04.2024

Heineken introduceert telefoon die amper iets kan: Boring Phone

Heineken’s pro-vaccinatiereclame krijgt veel kritiek

Heb je de nieuwste reclame van Heineken al gezien? De internationale campagne draait helemaal om het leven na corona. Hoewel dat iets te voorbarig was, neemt het bedrijf wel een duidelijk standpunt in. 'The night is youn...

Advertising14.07.2021

Heineken’s pro-vaccinatiereclame krijgt veel kritiek

Bottlegate op EK: voetballers boycotten Coca-Cola en Heineken

Er begint een bijzondere boycot op gang te komen: voetballers op het EK voetbal die niets te maken willen hebben met grote frisdrank- of biermerken. Het begon allemaal met Christiano Ronaldo. Voor de eerste wedstrijd van...

Marketing17.06.2021

Bottlegate op EK: voetballers boycotten Coca-Cola en Heineken

Wat is er aan de hand?
​Borrelen met collega’s? Goed voor de sfeer & voor de bedrijfsresultaten

In menig vacaturetekst staat wel iets over de welbekende vrijdagmiddag borrel. Even de werkweek met zijn allen afsluiten. Bij sommige bedrijven worden wekelijks de successen gevierd en vaak teruggeblikt op de ergernissen...

Nieuws11.03.2020

​Borrelen met collega’s? Goed voor de sfeer & voor de bedrijfsresultaten

ook voor de bedrijfsresultaten
“Hey Google, doe mij maar ijskoud bier binnen 60 minuten”

Een jaar geleden maakte Amsterdam kennis met een online besteldienst als geen ander: Heineken NOW, waarmee je in no time ijskoud bier, fris en snacks in huis haalt. De service heeft inmiddels meer dan 30.000 geregistreer...

Online07.06.2019

“Hey Google, doe mij maar ijskoud bier binnen 60 minuten”

KLM scoort een Grand SpinAward

Tijdens wederom een uitverkochte SpinAwards Night hebben gisteren in totaal 34 winnaars een felbegeerde ring in ontvangst mogen nemen. De meest prestigieuze ring, de Grand SpinAward, werd in de wacht gesleept door KLM Ro...

Marketing21.04.2017

KLM scoort een Grand SpinAward

En 33 andere winnaars!
Groot succes voor Heineken Bakery: check the aftermovie

Brood gebakken met het unieke Heineken A-gist: tussen 18 en 22 maart heb je het kunnen proeven in de unieke Heineken Bakery aan de Vijzelgracht in Amsterdam. Het zogenaamde A-gist dat Heineken gebruikt in het brouwen van...

Nieuws29.03.2017

Groot succes voor Heineken Bakery: check the aftermovie

sponsored story
Het eerste alcoholvrije biertje van Heineken

Heineken introduceert vandaag haar eerste alcoholvrije bier: Heineken 0.0. Een biertje dat nu alleen beschikbaar is in Nederland, maar dat uiteraard wereldwijd uitgerold zal worden. Het heeft ruim 2 jaar brouwen en proe...

Coffee corner03.03.2017

Het eerste alcoholvrije biertje van Heineken

Heineken 0.0