Het jonge bedrijf Emob, met Belgische roots, heeft een belangrijke stap gemaakt in de groei naar een volwaardige Europese webshop. Door de keuze voor één algemene merknaam en URL het bedrijf efficiënter met zijn klanten communiceren en zo een grotere merkbekendheid opbouwen.
In 2009 lanceerde Emob een eerste webshop met specialisatie in kinderbedden en kinderkamers. De daaropvolgende jaren groeide het speelveld en werden er meerdere nicheshops opgericht (tuinmeubelen, speelgoed, baby).
“Na een aantal jaar voelden we echter dat we door technische belemmeringen een deel van het potentieel niet optimaal konden benutten,” aldus zaakvoerder Mathias Viaene. “Het beheer van de catalogus, klantendienst en bestellingen verliep rechtstreeks in de stroeve backoffice van de shop. Bovendien voldeed de webshop niet aan de vereisten van een gebruiksvriendelijke mobiele site.”
Vroeger beheerde Emob meerdere webshops met verschillende domeinnamen, die werden opgesplitst per land. Nu is er één generieke domeinnaam voor alle shops.
De overstap naar de nieuwe webshop gaat ook gepaard met een reorganisatie van de afdelingen klantenservice en copywriting. De klantenservice maakt sinds de lancering gebruik van een ticketsysteem, waardoor klachten en vragen sneller behandeld worden. Daarnaast is de klantenservice niet meer enkel bereikbaar tijdens kantooruren, maar ook op zaterdag en op weekdagen tot 22u.