Twitter: kleine bedrijven kunnen zelf aan de slag met advertising

Vorig artikel Volgend artikel
Twitter: kleine bedrijven kunnen zelf aan de slag met advertising

Twitter heeft gisteren formeel een nieuwe service gelanceerd waarmee ze kleine bedrijven de mogelijkheid bieden om advertenties te kopen en te plaatsen op het online messaging platform, aldus Reuters.

Twitter, al jaren op zoek naar manieren om de advertentie inkomsten uit te breiden, hoopt dat dit nieuwe advertentie model gedeeltelijk antwoord gaat geven op de steeds terugkerende vraag hoe het zit met de strategie voor op de lange termijn.

Sinds 2010 verkoopt Twitter zelf "promoted tweets" aan grote bedrijven, maar dat zijn steeds losse campagnes. Vorig jaar is er een systeem ontwikkelt dat bedrijven zelf kunnen beheren waardoor er een veel groter volume van 'ad transactions' mogelijk is. In november vorig jaar is dat systeem geopend voor een aantal kleine bedrijven om het te testen.

De nieuwe dienst is nu alleen nog maar beschikbaar voor verkopers en adverteerders in bezit van een American Express creditcard, andere creditkaarthouders worden in de komende maanden toegevoegd.

"De uitrol hiervan komt op een belangrijk punt in de verdere ontwikkeling van het bedrijf en zal goed in de gaten gehouden worden door beleggers en analisten die allemaal benieuwd zijn of het bedrijf op korte termijn naar de beurs gaat." Meer via.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies