Twittermania: 'Tweexplosie in 2009'

Vorig artikel Volgend artikel
Twittermania: 'Tweexplosie in 2009'

Wat in 2009 wel succesvol is is de microblog Twitter. Twitter -opgericht begin 2006 en pas voorzien van extra geld voor investeringen- lijkt de online 'bom' van 2009 te zijn. Kijken we naar normale marketingtrajecten dan bereikt Twitter momenteel de 'early majority'.

Januari 2009 brachten 2,6 miljoen Amerikanen een bezoek aan Twitter.com. In februari 2009 waren dat er 4 miljoen. Dit betekent een groei van 55% in één maand. Het aantal gebruikers wereldwijd werd door ComScore.com in de maand januari 2009 op 6 miljoen ingeschat. Applicatieportal twitdom.com kent reeds meer dan 500 Twitterapplicaties. 

Wellicht is het aanbod van (mobiele) Twittertoepassingen wel een van de redenen voor deze explosieve groei. Discussieer met mij verder op: www.twitter.com/onlinemarketeer/

Patrick Petersen

Vreemde eend Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, spreker en docent (aan onder andere Nyenrode Business University, Beeckestijn Business...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies