TamTam, Burst en PauwR moeten startups in latere fase klaarstomen

TamTam, Burst en PauwR moeten startups in latere fase klaarstomen

Nieuwe partners voor Rockstart Accelerator helpen met internationale groei

Vorig artikel Volgend artikel

Eerder vandaag kondigde Rockstart een drietal nieuwe partners aan voor het 4e accelerator programma voor startups. TamTam, Burst en PauwR gaan de 10 veelbelovende startups gedurende het hele programma volgen en begeleiden.

De selectie voor 2015 bestaat uit 10 startups, waaronder een bedrijf waarmee je overal ter wereld een bureau kunt boeken (Deskbookers), een platform om op een veilige manier digitaal geld (zoals Bitcoins) te verhandelen (TabTrader) en een crowdfunding platform voor live optredens (LiveOnDemand).

Aangezien de meeste startups die deelnemen aan het programma nu al aanzienlijke omzet en gebruikersaantallen hebben, introduceert Rockstart dit jaar een nieuw programma-onderdeel speciaal voor startups in een latere fase. "De nadruk van het programma ligt dit jaar meer bij onderwerpen die te maken hebben met internationale uitbreiding en online marketing. Startup teams bestaan vaak uit zeer getalenteerde mensen, maar de specialistische ervaring die nodig is om snel door te groeien is niet altijd te betalen in deze fase. Met deze partnerships krijgen de startups hulp van de beste experts met jarenlange ervaring op dit gebied," aldus Don Ritzen, managing director bij Rockstart.

rockstart-we-love-startups

Raakvlakken met de markt - TamTam

TamTam is een digitale agency uit Amsterdam met onder andere een aantal grote projecten voor merken als UPC, ABN AMRO en Delta Lloyd op haar naam. De kennis en ervaring van TamTam zal bij Rockstart worden ingezet om de startups in het accelerator programma te helpen om hun business model te verscherpen, digitale strategie te verbeteren en UX design tot leven te brengen. Paul Manuel, founder partner bij Tamtam en mentor in het programma, zegt hierover:

"Ons partnership met Rockstart is een grote bron van wederzijdse inspiratie. 'Tammo's' helpen start-ups graag hun weg te vinden in de snel veranderende digitale wereld waarin we leven door uitvoerig feedback te geven op werk en dromen. Tegelijkertijd dienen de methodes die Rockstart gebruikt om nieuwe ondernemingen snel te laten groeien als een voorbeeld van hoe een creatieve en resultaatgerichte werkomgeving kan worden gebouwd voor TamTam."

Better design and code - Burst

Burst is een digital agency met een indrukwekkend portfolio; zo hebben zij projecten gedaan voor een groot aantal bedrijven als Mentos, RTL Nederland en Hero. Managing partner Hans Maltha (tevens mentor bij Rockstart) zegt over de partnership:

"We zijn erg blij dat we de startups binnen Rockstart kunnen ondersteunen. Vanuit onze expertise en ervaring kunnen we de bedrijven van morgen helpen groeien. Het innovatieve karakter van de startups zal onszelf scherp houden op de ontwikkelingen van de toekomst."

Tijdens het programma zal de focus van Burst voornamelijk liggen bij technische schaalbaarheid en gebruikersacquisitie. Zij zullen de startups feedback geven op hun websites/apps en de achterliggende codes, en tegelijkertijd helpen om campagnes via Facebook en Twitter te bedenken en optimaliseren.

Promotion and market research - PauwR

Ten slotte zal marketing agency PauwR hun kennis en expertise met betrekking tot online marketing gaan delen met de startups. Zij zullen onder andere praktische hulp en workshops geven over onderwerpen als Google AdWords, web-analytics en conversie optimalisatie. Pieter Voogt, managing partner en Rockstart mentor, voegt toe:

"Wij gaan de Rockstart startups helpen de kracht van online marketing op de juiste manier te benutten. Dat doen we voor zowel de internationale roll-out van hun product of dienst als voor marktonderzoek voor hun klantsegment. We hebben daarmee uitstekende ervaringen met andere (Rockstart) startups als Bundles, Barqo en QualityRating."

Het web en mobile accelerator programma van Rockstart is op 25 februari van start gegaan en duurt 150 dagen. Het doel is om de startups voor Demo Day (28 mei) klaar te maken om internationaal te gaan groeien.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies