Social Media11.09.2014

EMEA Client Council van Facebook


Facebook ziet het als missie om de wereld meer open en verbonden te maken. Hiervoor is het ook essentieel dat ze samenwerken met en luisteren naar klanten. Om prioriteiten af te stemmen en zo een grotere impact te hebben in de regio Europa, Midden-Oosten en Afrika (EMEA). Als onderdeel van dit proces kondigen ze vandaag de oprichting van het EMEA Client Council.

De nieuwe EMEA Client Council zal bestaan uit vertegenwoordigers van merken/bedrijven en organisaties uit Europa, Afrika en het Midden Oosten en uit enkele Facebook topmensen. Facebook gelooft dat zowel ontwikkelde als opkomende landen veel van elkaar kunnen leren en wil daarom een forum bieden waar de besten uit het vak kunnen luisteren, inspireren en ideeën uitwisselen over de toekomst van marketing.

Die toekomst zal steunen op apparaten die met elkaar verbonden zijn en het mobiele internet. Het aantal mensen dat toegang heeft tot internet groeit ontzettend snel en apparaten zoals mobiele telefoons, tablets maar ook wearables veranderen de manier waarop mensen zich gedragen en de manier waarop groei in de EMEA-regio tot stand komt. In delen van Afrika en het Midden-Oosten bijvoorbeeld is de mobiele telefoon een echte lifeline, en biedt het informatie over marktprijzen, gezondheidszorg, bankieren, werk en entertainment. 

Het is spannend om te zien hoe nauw betrokken Facebook is bij ontwikkeling van ‘mobiel’. Dit zorgt ervoor dat merken zoals die van Unilever zich ook meer op mobiel richten. De uitdaging die voor ons ligt is om ervoor te zorgen dat we de juiste middelen creëren, deze op de juiste manier inzetten en op de juiste manier de effecten meten – alles op mobiel,” aldus Rob Master, VP Media Americas & Europe bij Unilever.

In alle discussie rondom data, vergeten we vaak dat ons vak om mensen draait. Wat deze groep van professionals doet is ervoor zorgen dat het debat voorwaarts kan gaan en verschuift van een puur transactioneel, data-gericht gesprek naar een gesprek dat over mensen, interessante creativiteit en betrokkenheid gaat,” aldus Iain Jacob, President of Dynamic Markets, Starcom MediaVest Group.

Facebook gelooft dat technologie de kwaliteit van creativiteit moet ondersteunen, niet vervangen. Daarom is Facebook het hart van ‘storytelling‘. De EMEA Client Council zal Facebook helpen bij de voorwaarden om te komen tot goede creatieve advertenties -uitstekende copy en rijke beelden- met content die de unieke interesses, passies en persoonlijkheid van mensen weergeeft.

Samenstelling EMEA Client Council

  • Rob Horler, CEO Northern Europe, Aegis Media
  • Cedric Boehm, Zone Europe Strategic Planning, Nestlé
  • Rob Master, VP, Media: Americas & Europe, Unilever
  • Gigi Levy, Angel Investor
  • Iain Jacob, President, Dynamic Markets, Starcom MediaVest Group
  • Eleonore Ogrinz, Head of International Advertising, Red Bull
  • Steven Althaus, Director of Brand Management, BMW
  • Markus Fuchshofen, SVP Online Sales & Marketing, Bonprix
  • Nick Lawson, CEO, Mediacom
  • Colin Gottlieb, CEO EMEA, Omnicom Group
  • Sophie Blum, CEO Israel, P&G
  • Anders Sundt-Jensen, Head of Marketing Communications, Volkswagen
  • Jerome Cochet, Senior Vice President Sales, Zalando
  • Stephen Taylor, CMO Europe, Samsung EHQ
  • Rob Degroot, EVP ENA, Reckitt Benckiser
  • Tricia Welber, CMO EMEA, The Walt Disney Company
  • Gerry D’Angelo, European Media Director, Mondelez

Verder lezen over Facebook

​Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads

De wereld van social media verandert steeds meer. Enerzijds omdat Meta nu eenmaal de meeste succesvolle social media-platforms in handen heeft, anderzijds omdat de EU ook zijn zegje doet. En dat zegje komt met veel regel...

Social Media22.02.2024

​Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads

Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit

Facebook kampt met een technisch probleem waardoor het ineens een heel vervelend voortbrengt wanneer je door je tijdlijn scrollt. Het is ontzettend vreemd en je vraagt je in eerste instantie misschien wel af of het aan j...

Social Media14.02.2024

Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit

​Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label

Meta gaat op zijn platforms Facebook, Instagram en Threads een label geven aan content die is gemaakt met behulp van kunstmatige intelligentie. Dit moet voor meer transparantie zorgen, en hopelijk minder social media-los...

Online07.02.2024

​Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label

​Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media

Er is een klein mirakel gebeurd. Meta-CEO Mark Zuckerberg heeft zijn excuses aangeboden voor de geestelijke problemen die social media kunnen veroorzaken bij vooral jongeren. Sowieso is het vrij uniek dat hij überhaupt...

Social Media02.02.2024

​Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media

​Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?

Het kopieert van anderen en het komt zelf met weinig nieuws: het wordt regelmatig gezegd over Facebook, het social medium dat geleid wordt door Mark Zuckerberg. Is dat helemaal terecht, is Facebook inderdaad niet vernieu...

Social Media29.01.2024

​Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?

Feestboek, maar dan echt
Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik

In de drukte van het TikTokken, het delen van Stories en het uitdelen van likes, eisen de uren die we op sociale media doorbrengen hun tol. Een verlaagd zelfbeeld, voortdurende druk om het 'perfecte leven' te leiden en m...

Social Media12.01.2024

Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik

​Waarom je even geen Bumble-ads op Instagram ziet

Bumble is het vrouwvriendelijke antwoord op Tinder, maar het bleek niet zo vriendelijk op Instagram te staan. Tinder ook niet trouwens. Moederbedrijf Match heeft daarom besloten om zich geheel terug te trekken van Instag...

Social Media28.11.2023

​Waarom je even geen Bumble-ads op Instagram ziet

​WhatsApp-stickers bewijzen dat AI altijd moet worden gecheckt

WhatsApp is tegen een beschamend probleem aangelopen: als je de WhatsApp-sticker-AI gebruikt om nieuwe stickers te laten genereren, dan voegt het als je op Palestijnse kinderen zoekt geweren toe aan de figuurtjes van kin...

Social Media06.11.2023

​WhatsApp-stickers bewijzen dat AI altijd moet worden gecheckt