EMEA Client Council van Facebook

EMEA Client Council van Facebook

Vorig artikel Volgend artikel

Facebook ziet het als missie om de wereld meer open en verbonden te maken. Hiervoor is het ook essentieel dat ze samenwerken met en luisteren naar klanten. Om prioriteiten af te stemmen en zo een grotere impact te hebben in de regio Europa, Midden-Oosten en Afrika (EMEA). Als onderdeel van dit proces kondigen ze vandaag de oprichting van het EMEA Client Council.

De nieuwe EMEA Client Council zal bestaan uit vertegenwoordigers van merken/bedrijven en organisaties uit Europa, Afrika en het Midden Oosten en uit enkele Facebook topmensen. Facebook gelooft dat zowel ontwikkelde als opkomende landen veel van elkaar kunnen leren en wil daarom een forum bieden waar de besten uit het vak kunnen luisteren, inspireren en ideeën uitwisselen over de toekomst van marketing.

Die toekomst zal steunen op apparaten die met elkaar verbonden zijn en het mobiele internet. Het aantal mensen dat toegang heeft tot internet groeit ontzettend snel en apparaten zoals mobiele telefoons, tablets maar ook wearables veranderen de manier waarop mensen zich gedragen en de manier waarop groei in de EMEA-regio tot stand komt. In delen van Afrika en het Midden-Oosten bijvoorbeeld is de mobiele telefoon een echte lifeline, en biedt het informatie over marktprijzen, gezondheidszorg, bankieren, werk en entertainment. 

"Het is spannend om te zien hoe nauw betrokken Facebook is bij ontwikkeling van 'mobiel'. Dit zorgt ervoor dat merken zoals die van Unilever zich ook meer op mobiel richten. De uitdaging die voor ons ligt is om ervoor te zorgen dat we de juiste middelen creëren, deze op de juiste manier inzetten en op de juiste manier de effecten meten - alles op mobiel," aldus Rob Master, VP Media Americas & Europe bij Unilever.

"In alle discussie rondom data, vergeten we vaak dat ons vak om mensen draait. Wat deze groep van professionals doet is ervoor zorgen dat het debat voorwaarts kan gaan en verschuift van een puur transactioneel, data-gericht gesprek naar een gesprek dat over mensen, interessante creativiteit en betrokkenheid gaat," aldus Iain Jacob, President of Dynamic Markets, Starcom MediaVest Group.

Facebook gelooft dat technologie de kwaliteit van creativiteit moet ondersteunen, niet vervangen. Daarom is Facebook het hart van 'storytelling'. De EMEA Client Council zal Facebook helpen bij de voorwaarden om te komen tot goede creatieve advertenties -uitstekende copy en rijke beelden- met content die de unieke interesses, passies en persoonlijkheid van mensen weergeeft.

Samenstelling EMEA Client Council

  • Rob Horler, CEO Northern Europe, Aegis Media
  • Cedric Boehm, Zone Europe Strategic Planning, Nestlé
  • Rob Master, VP, Media: Americas & Europe, Unilever
  • Gigi Levy, Angel Investor
  • Iain Jacob, President, Dynamic Markets, Starcom MediaVest Group
  • Eleonore Ogrinz, Head of International Advertising, Red Bull
  • Steven Althaus, Director of Brand Management, BMW
  • Markus Fuchshofen, SVP Online Sales & Marketing, Bonprix
  • Nick Lawson, CEO, Mediacom
  • Colin Gottlieb, CEO EMEA, Omnicom Group
  • Sophie Blum, CEO Israel, P&G
  • Anders Sundt-Jensen, Head of Marketing Communications, Volkswagen
  • Jerome Cochet, Senior Vice President Sales, Zalando
  • Stephen Taylor, CMO Europe, Samsung EHQ
  • Rob Degroot, EVP ENA, Reckitt Benckiser
  • Tricia Welber, CMO EMEA, The Walt Disney Company
  • Gerry D’Angelo, European Media Director, Mondelez

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies