Brett houdt van het creëren van creatieve social posts, inspirerende blogs, toffe nieuwsbrieven en SEO-teksten. Ze is Google Analytics fan en vindt het leuk om (strategische) online marketing plannen te ontwikkelen voor klanten. Verder is ze verslaafd aan reizen, sporten, series en sociale media. Daarnaast heeft ze twee mega mainecoons én is ze in te huren als oppas-poezenmoeder.
Online shoppen buiten de grenzen is lastig in Europa. Dit komt omdat er in de e-commerce sector regelmatig geografische blocks worden gebruik. Hier moet verandering in komen volgens de Europese Consumenten Organisatie.
Online shoppen
Waarom zou je bijvoorbeeld je paspoort of identiteitskaart moeten tonen als je een brood koopt of boodschappen doet in de supermarkt? Of waarom zou je in Frankrijk een hogere prijs moeten betalen voor een koffie, omdat je de Nederlandse nationaliteit hebt? Vreemd toch? Dit is echter de werkelijkheid als je online wilt shoppen in het buitenland.
Stop Geo-blocking campagne
Veel online bedrijven binnen de EU gebruiken op dit moment een zogenoemde ‘geo-block’. Dit is een online blok om te voorkomen dat mensen uit andere Europese landen bepaalde producten en diensten kunnen kopen of zien. Volgens de Europese Consumenten Organisatie is dit discriminatie. Zij zijn daarom gestart met de ‘Stop Geo-blocking’ campagne. Met deze campagne vraagt de organisatie de aandacht van de Europese Commissie, in de hoop dat zij betere wetten creëren als het gaat om online shoppen binnen de EU.
Toegang tot alle Europese content
Volgens de organisatie moeten consumenten onder andere toegang krijgen tot alle content zoals sportevenementen, muziekstreams, films en TV programma’s van iedere provider binnen de EU. Volgens de Europese Consumenten Organisatie kan hierdoor zelfs piraterij in toom gehouden worden. Bovendien kunnen alle Europeanen daardoor genieten van de Europese culturele diversiteit. Ook zou discriminatie op grond van woonplaats of nationaliteit niet meer mogelijk moeten zijn.
Het onderstaande filmpje laat ‘geo-blocking’ tijdens offline situaties behoorlijk goed zien. Heb jij weleens te maken gehad met geo-blocking?
Verder lezen over Online Marketing
Marketing06.03.2024
OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie
Online22.01.2024
Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?
Social Media28.12.2023
Deze merken hebben Snapchat helemaal begrepen
Marketing14.12.2023
Google: ‘Dit zijn de digitale marketingtrends van 2024’
DC Business26.10.2023
Growth hacken: waarom dat anno 2023 zo populair is
Marketing08.09.2023
10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023
Marketing06.09.2023
HubSpot komt met HubSpot AI: generatieve AI voor MKB’s
Marketing18.08.2023
HEMA lanceert SLAYMA Roblox-collectie in de populaire game
Rookworstkettingen, tompoucejurkjes en hotdogtasjesVerder lezen over Technology
Technology10.04.2024
De maan krijgt zijn eigen Sint Bernards: robothonden
Technology09.04.2024
Gevonden voorwerpen: Androids gaan zoekgeraakte gadgets vinden
Technology03.04.2024
Opmerkelijk: Amazon stopt met zijn kassaloze supermarkt
Technology01.04.2024
Dit plaatje uit de Playboy is niet meer welkom in de tech
Technology21.03.2024
Eerste mens met Neuralink gamet uren achtereen met zijn brein
Gadgets11.03.2024
TV kopen? Dit is het verschil tussen LCD, OLED, QLED en mini-led
Technology07.03.2024
Hoe kan jij Tech for Good inzetten?
Gadgets04.03.2024