Consument oriënteert zich online en koopt in winkel [Infographic]

Vorig artikel Volgend artikel
Consument oriënteert zich online en koopt in winkel [Infographic]

Bijna de helft van de Nederlanders oriënteert zich, bij de aankoop van een product in de winkel, eerst online. En bijna 30% bewandelt de tegenovergestelde route en gaat eerst naar winkel en koopt het product dan via internet. Zo blijkt uit een marktanalyse van Actiecode.nl.

Van alle aankopen die online gedaan worden, zijn kleding en accessoires de populairste producten. Bijna driekwart van de online shoppers geeft aan deze via het internet te kopen. Andere populaire online producten zijn evenementtickets, reisproducten, elektronica en literatuur. "Online naar kleding shoppen heeft enorm aan populariteit gewonnen, sinds online shops een soepeler ruilbeleid hanteren," zegt Jelle van de Bij, medeoprichter van Actiecode.nl. "Waar vroeger consumenten zelf de verzendkosten moesten betalen als zij iets wilden terugsturen, mogen ze nu hun niet goed passende kleding kosteloos terugsturen."

Kortingscodes
Ook het zoeken naar kortingscodes heeft een vlucht genomen. Sinds 2010 is de populariteit van kortingscodes verdrievoudigd. En zet deze groei de komende jaren door. Consumenten zijn ook steeds meer bezig met kortingen en acties. Zo geeft 75% aan alert te zijn op kortingen en voelt 63% zich aangesproken door reclames met prijsacties. Van de Bij: "Opvallend gegeven is dat consumenten met een bovenmodaal inkomen online net zo actief opzoek zijn naar korting als consumenten met een modaal of onder modaal inkomen." De populairste kortingscodes zijn kortingen op kleding, eten en drinken, schoenen, reizen en dagjes uit.

Kortingscodes-anno-2013-infographic1

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies