PICNIC Green Challenge zoekt innovatieve ideeën

Vorig artikel Volgend artikel
PICNIC Green Challenge zoekt innovatieve ideeën

De PICNIC Green Challenge ‘08, de internationale wedstrijd van de Nationale Postcode Loterij en cross-media event PICNIC, is vandaag van start gegaan. De PICNIC Green Challenge is op zoek naar creatieve en innovatieve ideeën die de uitstoot van CO2 reduceren. Net als vorig jaar wordt er voor het beste idee €500.000,- uitgeloofd. De prijs, die door de Postcode Loterij beschikbaar is gesteld, wordt overhandigd tijdens PICNIC ’08 op 25 september a.s. in Amsterdam.

De PICNIC Green Challenge richt zich op creatieve en innovatieve denkers. De wedstrijd is op zoek naar groene producten en/of diensten die de uitstoot van broeikasgassen tegengaan en die hoog scoren wat betreft design, gebruiksvriendelijkheid en kwaliteit.

De inschrijvingstermijn sluit 31 juli 2008 waarna een eerste selectie de inschrijvingen terugbrengt tot drie à vijf finalisten. Het beste idee wordt bekend gemaakt op 25 september a.s. tijdens PICNIC ’08. De winnaar ontvangt €500.000,-, beschikbaar gesteld door de Postcode Loterij, om zijn vinding op de markt te brengen. Tevens wordt de winnaar geïntroduceerd bij potentiële afnemers en mogelijke zakenpartners. 
 
Afgelopen jaar werd het half miljoen door juryvoorzitter Sir Richard Branson overhandigd aan Igor Kluin van Qurrent, met zijn Qbox. De Qbox laat deelnemers energie uitwisselen om zo het maximale rendement uit zelf opgewekte energie te halen. De PICNIC Green Challenge 2007 ontving 439 inzendingen.
 
Kijk voor meer informatie en de inschrijvingscriteria op www.greenchallenge.info.

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast blogger, strateeg, storyteller en online-marketeer. Je maakt Henk blij met bijzondere...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies